Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-31, 10:55
  #1
Medlem
Köpte en MSI Gaming dator för några veckor sedan.

Känns i fingret tycker jag när jag drar fingret långsamt på skalet runt tangenterna och runt pekplattan. Just pekplattan känner jag inget på men runt om på skalet. Finns det någon ytbeläggning som känns lite elektrisk eller är det bara inbillning?
Citera
2015-05-31, 10:57
  #2
Medlem
Scraps avatar
Den känslan har jag också fått från diverse elektronik. Ingen aning om vad det är för något men inte har jag fått en stöt eller liknande, utan det är bara lite vibrerande när man drar fingret som du säger. Rätt härligt faktiskt.
Citera
2015-05-31, 10:59
  #3
Medlem
Testa att hålla andra handen på något jordat. Känslan brukar då försvinna. Eller så var det tvärt om. Det har alltså något med statisk elektricitet att göra.
Citera
2015-05-31, 11:06
  #4
Medlem
comperios avatar
Ansluten med strömadapter? Vänd på stickproppen i vägguttaget och se om det försvinner.
Citera
2015-05-31, 11:14
  #5
Medlem
poolos avatar
Kan bli så om den inte är kopplad till jordat uttag.
Citera
2015-05-31, 12:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolo
Kan bli så om den inte är kopplad till jordat uttag.

Lästa allas inlägg och det visade sig att det försvann när jag kopplade in datorn i ett jordat uttag. Tackar för alla svar. Trodde att det var något fel med den nya datorn, så det var skönt att man fick hjälp så fort!
Citera
2015-05-31, 12:10
  #7
Medlem
Tänkte starta en tråd om detta. Hämde med min MBA. Blev orolig. Ska prova att vända.
Citera
2015-06-01, 03:53
  #8
Medlem
annanmedlems avatar
Min receiver är likadan. Europakontakt eller vad det heter och ojordad lägenhet som om det spelade någon roll. Durrar i fingret om man drar den efter fronten. Jag hade antagit att det är elektricitet men vet ingenting om potentialen eller styrkan. Jag tycker det känns obehagligt att det beter sig så. Brukade få stötar när man satte i ljudkabeln till ljudkortet med, dock förutsatt att datorn var på och inte helt oväntat givetvis bara sålänge det är den elektriskt ledande kabeln =P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback