Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2015-06-04, 17:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Aa det räcker med en låg dos och vara vaken lite för länge.

Haha ja verkligen, räcker med 5 mg för att skeva bort lite
Citera
2015-06-04, 17:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Rolig rapport, skrattade smått! Ja det är sjukt att man blir så jävla väck på spec Zolpidem, och även i så låga doser.

Hahah gött att du fick dig ett litet skratt

Ja verkligen, trodde inte det var möjligt att bli väck på sån låg dos. Nu förstår man iallfall varför läkaren vill att man ska lägga sig direkt när man tagit den
Citera
2015-06-04, 18:33
  #15
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jennifer4169
Hahah gött att du fick dig ett litet skratt

Ja verkligen, trodde inte det var möjligt att bli väck på sån låg dos. Nu förstår man iallfall varför läkaren vill att man ska lägga sig direkt när man tagit den
Brukar faktiskt kunna räcka med 5 mg om man stannar uppe för att bli lite snurrig. Om du testar Zopiklon så kommer du få ett skönare rus, tycker jag. Krävs då ofta lite högre doser än på Zolpidem. Minst 15-22,5 mg då.

Ta det lugnt bara!
Citera
2015-06-04, 20:16
  #16
Medlem
SDKZs avatar
Zolpidem verkar lite spännande. Tog 30mg Zolpidem, 2mg iktorivil och 1mg xanor och rökte holk igår. Jävligt mycket hjärnspöken men ingen tripp precis. Trodde att det va fler personer i rummet osv. Förstår varför folk gillar detta men inget för mig.

Rolig rapport, men imo känns det mer som en syra/svamp tripp
Citera
2015-06-04, 20:34
  #17
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDKZ
Zolpidem verkar lite spännande. Tog 30mg Zolpidem, 2mg iktorivil och 1mg xanor och rökte holk igår. Jävligt mycket hjärnspöken men ingen tripp precis. Trodde att det va fler personer i rummet osv. Förstår varför folk gillar detta men inget för mig.

Rolig rapport, men imo känns det mer som en syra/svamp tripp
Det kan likna lite en hallucinogen fast mer flippat.
Citera
2015-06-04, 20:57
  #18
Avstängd
Mamutis avatar
Blir lite avundsjuk när folk får såna här roliga upplevelser på zolpidem, jag blir bara lite extra glad.

Rolig läsning!
Citera
2015-06-04, 21:20
  #19
Medlem
SDKZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det kan likna lite en hallucinogen fast mer flippat.

Jag märkte ju av lite hallisar. Men typ som på låg dos svamp då man tror sig ha en polare med sig men det är ingen där. Ska prova nån gång utan benson så kanske det ger lite mer hallisar
Citera
2015-06-04, 21:55
  #20
Medlem
Mulla Krekars avatar
Finns ju folk som har varit ute o kört bil i "sömnen" på zombiedem...

Jag har iaf. inte märkt nått roliga än att man somnar på dem. Men min läkare ville inte ge mig de, eftersom man kan "flippa ur " på det. Men zopiklon får jag hur mycket jag vill!
Citera
2015-06-05, 12:11
  #21
Medlem
En liten fråga.

Jag har lidit av sömnproblem sedan i höstas.
Har fått atarax utskrivet, men det fungerade inte.
Nu har jag fått zolpidem 5 mg att ta till natten. + att jag äter 75mg sertralin om dagen.
Igår kväll tog jag den fösta Zolpidemen vid 23 tiden o gick o la mig, men hade fortfarande svårt att somna.
Efter ca 1 1/2 timme så låg jag fortfarande vaken och stirrade upp i taket. Märkte då att om jag koncentrerade blicken på samma ställe så såg jag "fiskar" som simmade runt i taket. Efter ett tag så blev det istället spindelnät i taket, och stora spindlar som kröp omkring. (Kollade på ett program om spindlar på tv igår) När jag tände lampan så försvann de. Men då började taket i stället liksom flytta sig.
Mina kläder som hängde på en krok formade sig även som en gubbe och jag tyckte i ögonvrån att jag såg skuggor springa förbi utanför dörren.
Efter det minns jag inget mer.
Antar att jag somnade.
Det jag nu undrar är om detta var "verkliga" hallicunationer eller om jag (o)medvetet framkallade dessa genom att koncentrera mig. Hade ju läst innan att man kunde få hallicunationer, och efter ett tag så blev jag nästan lite fascinerad så jag låg liksom medvetet och koncentrerade blicken för att "framkalla" synerna.


Nu till min fråga:

Kan man verkligen få hallicunationer på så låg dos som 5 mg? Eller var det bara mitt huvud som "förväntade " sig att jag skulle se något?

Jag har aldrig provat några olagliga droger. Och har egentligen inga ambitioner av att "flumma".
Men lite fascinerande var det allt.

Förutom de mediciner jag nämny ovan så äter jag Imurel, waran,omeprazol, loperamid dagligen. Samt citodon och tradolan vid behov.
Citera
2015-06-05, 15:28
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyhabits88
En liten fråga.

Jag har lidit av sömnproblem sedan i höstas.
Har fått atarax utskrivet, men det fungerade inte.
Nu har jag fått zolpidem 5 mg att ta till natten. + att jag äter 75mg sertralin om dagen.
Igår kväll tog jag den fösta Zolpidemen vid 23 tiden o gick o la mig, men hade fortfarande svårt att somna.
Efter ca 1 1/2 timme så låg jag fortfarande vaken och stirrade upp i taket. Märkte då att om jag koncentrerade blicken på samma ställe så såg jag "fiskar" som simmade runt i taket. Efter ett tag så blev det istället spindelnät i taket, och stora spindlar som kröp omkring. (Kollade på ett program om spindlar på tv igår) När jag tände lampan så försvann de. Men då började taket i stället liksom flytta sig.
Mina kläder som hängde på en krok formade sig även som en gubbe och jag tyckte i ögonvrån att jag såg skuggor springa förbi utanför dörren.
Efter det minns jag inget mer.
Antar att jag somnade.
Det jag nu undrar är om detta var "verkliga" hallicunationer eller om jag (o)medvetet framkallade dessa genom att koncentrera mig. Hade ju läst innan att man kunde få hallicunationer, och efter ett tag så blev jag nästan lite fascinerad så jag låg liksom medvetet och koncentrerade blicken för att "framkalla" synerna.


Nu till min fråga:

Kan man verkligen få hallicunationer på så låg dos som 5 mg? Eller var det bara mitt huvud som "förväntade " sig att jag skulle se något?

Jag har aldrig provat några olagliga droger. Och har egentligen inga ambitioner av att "flumma".
Men lite fascinerande var det allt.

Förutom de mediciner jag nämny ovan så äter jag Imurel, waran,omeprazol, loperamid dagligen. Samt citodon och tradolan vid behov.


Första gången jag hallucinerade av Zolpidem var det av 5mg. Jag visste inte att man kunde hallucinera av dom innan, så var enormt förvirrad efteråt. men den är oerhört stark även i så låg dos. Så det är absolut möjligt!
Citera
2015-06-05, 16:12
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jennifer4169
Första gången jag hallucinerade av Zolpidem var det av 5mg. Jag visste inte att man kunde hallucinera av dom innan, så var enormt förvirrad efteråt. men den är oerhört stark även i så låg dos. Så det är absolut möjligt!

Okej. Då kanske det var så.
Ska vänta några dagar innan jag vågar prova dem igen, och hoppas att jag kan somna istället
Citera
2015-06-05, 16:56
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyhabits88
Okej. Då kanske det var så.
Ska vänta några dagar innan jag vågar prova dem igen, och hoppas att jag kan somna istället

Ja direkt efter du tagit den så stäng av allt runt omkring och lägg dig. Man däckar nästan direkt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback