Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-31, 00:51
  #1
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Då det finns gott om kurrapporter på testo, dbol, OT osv tänkte jag nu dra mitt strå till stacken och försöka ge en så detaljerad PCT-rapport som möjligt då det finns rätt få rapporter som berättar "hur det gick sen". Då detta är precis lika viktigt som själva kuren, enligt mig och många andra, så hoppas jag att fler delar med sig av sina PCT-rutiner på utförligt vis.
Min kur har bestått av 6 mån på testo och primobolan, vilket har varit helt oslagbart. Gällande just denna kombination kommer jag med största sannolikhet aldrig att köra något annat, utan snarare sträva efter att hitta bättre kvalitet på just testo och primo. De gains jag har gjort har varit över min målsättning och inte en enda komplikation har uppstått under denna förhållandevis långa kur.

Formbilder kommer inte att läggas i tråden, om någon eventuellt skulle vara intresserad så delas det med betrodda via PM.
Ni får även ha överseende med att jag utelämnar viss info som kan associeras med mig som person.

Statsen gällande min fysik är för denna rapport oväsentlig, det som dock är väsentligt är hur min kur har sett ut, vilket är enligt följande:

Vecka 1 - 12
  • 250mg Testosterone Enanthate e4d
  • 100mg Testosterone Cypionate e4d
  • 0.5mg Arimidex eod
Veckodos: ~610mg testo

Vecka 13 - 24
  • 250mg Testosterone Enanthate e4d
  • 100mg Testosterone Cypionate e4d
  • 150mg Primobolan Acetate eod
  • 0.5mg Arimidex eod
Veckodos: ~610mg testo / 525mg primo


Min PCT ser ut enligt följande:

Vecka 1 - 2
  • 40mg Nolvadex ed
  • 25mg Proviron ed
  • 200mcg Ipamorelin ed - morgon & eftermiddag 5 on 2 off
  • 200mcg Grf Mod 1-29 ed - morgon & eftermiddag (aka CJC 1295 utan DAC) 5 on 2 off
Vecka 3 - 4
  • 20mg Nolvadex ed
  • 25mg Proviron ed
  • 200mcg Ipamorelin ed - morgon & eftermiddag 5 on 2 off
  • 200mcg Mod Grf 1-29 ed - morgon & eftermiddag 5 on 2 off

Off-cycle: Vecka 5 - 24 (kommer dock ej rapporteras)
  • 200mcg Ipamorelin ed - morgon & eftermiddag 5 on 2 off
  • 200mcg Mod Grf 1-29 ed - morgon & eftermiddag 5 on 2 off


Som ni märker så har jag valt att utesluta hCG för den goda sakens skull - att jämföra återhämtningen och syna huruvida hCG verkligen är så viktigt för just mig i min PCT.
De punkter jag kommer att hålla fokus på i denna PCT-rapport är följande:
  • Vikt
  • Vätskeretention
  • Styrka
  • Libido/Sexlust/Välmående
  • Allmänhälsa
Givetvis kommer jag att ha någon slags "dagbokstouch" på det hela, men jag ska försöka att köra korta och koncisa inlägg varje dag så det är lätt att hänga med i utvecklingen.


Wish me luck!
__________________
Senast redigerad av -KarlAlfred 2015-05-31 kl. 01:07.
Citera
2015-05-31, 01:04
  #2
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Nuvarande status på fokuspunkter:

Vikt: 85,9 kg (uppskattningsvis @ 10% bf, har mätt många gånger förr så känner till min kropp gällande detta)
Vätskeretention: Låg
Styrka: 5/5
Libido/Sexlust/Välmående: 3/5. Känner inget större sug alls, har dock inga problem med veken.
Allmänhälsa: God. Frisk som en nötkärna, bra blodtryck och övriga värden inom ref.

Sista spiken med testo sattes 26:e maj och sista primon idag 30:e maj, således inleds PCT 7:e juni.
Jag känner redan av en skvätt separationsångest då denna kur har varit fantastisk, men det ska också bli skönt med lite nya rutiner. Ser även fram emot att utröna vad 1+1=3-kombon med Ipamorelin/Mod Grf har att erbjuda. Känner mig också nöjd med valet att inte ligga på cyp-cruise under sommaren och kommer dessutom att ta tillfället i akt att ta värden på hormonnivåer, vilket också är en aspekt jag är intresserad av att få ljus på. Hur ser min HPTA ut egentligen?

Nåväl, fram tills dess att första tabsen inmundigas kommer uppdatering i rapporten att ske precis som den kommer ske när PCT är i full gång.

Träningsmässigt är det inga konstigheter, jag kör på med samma 3-split som förut;

Dag 1: Bröst/Axlar/Tric
Dag 2: Ben
Dag 3: Rygg/Bic/Core

Jag har dock en tanke om att lägga om träningen på 4-split med större fokus på friövningar och underhåll men fortsatt tungt på ben. Jag återkommer på den punkten om det blir aktuellt.

Mvh
__________________
Senast redigerad av -KarlAlfred 2015-05-31 kl. 01:12.
Citera
2015-05-31, 08:54
  #3
Medlem
Följes
Citera
2015-05-31, 09:15
  #4
Medlem
Följes. Bra initiativ. Det som händer efteråt och hur kroppen återhämtar sig är ju extremt intressant iaf för mig.
Citera
2015-05-31, 12:34
  #5
Medlem
Jag följer!

Blir intressant och gillar även dina andra inlägg här på forumet, så jag räknar med en välskriven och detaljerad rapport
Citera
2015-05-31, 23:59
  #6
Medlem
Fenjal888s avatar
Ser ut att bli en kvalitativ rapport. Tung kille som för sig väl i skrift som dessutom fokuserar på rätt saker, lär bli lärorikt för gemene man att läsa.

Glöm inte spenaten, ökar på återhämtningen. Minst 300 g ed, uppdelat på morgon och kväll för jämna nivåer.
Citera
2015-06-01, 12:46
  #7
Medlem
Neophyte83s avatar
Intressant! Vart hittade du Primo Ace?? Jag har Enantat liggandes men är man inte hormonpundare vill man ju köra korta estrar Gillar ditt upplägg o tänk!
Citera
2015-06-01, 13:46
  #8
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Dag 6 efter sista testo-sticket

Vikt: 85,7 kg
Vätskeretention: Låg
Styrka: 5/5
Libido/Sexlust/Välmående: Sexlusten är fortfarande sådär, välmåendet är ok. Stressig period i livet påverkar en del.
Allmänhälsa: God. Har poppat upp ett par småfinnar på rygg, axlar å nacke (4-5st), förmodligen som följd av de dalande testo-nivåerna. Inget onormalt med andra ord.


Det känns fortfarande både skönt och tråkigt att ha kuren i ryggen. Har dock byggt såpass bra under denna kur att det är få som inte påpekat detta och jag anser att jag inte kan bygga så mkt snabbare utan att det väcker onödiga frågor hos mina bekanta. Mina närmaste vänner (som ej kurar) känner väl till min situation och skrattar åt hur sjukt effektivt detta upplägg är. Så det känns också gott att jag lyckas avhålla mig fartblindheten.
Jag har fortsatt med adex på stickdag för primo, dock gått ner till 0,25mg. Sista adexen droppades idag.

I övrigt finns inte så mkt att tillägga just nu. Allt känns stabilt.
Skall dock tillägga ett tack för de fina orden! Skall göra mitt bästa för att sköta denna rapport på ett begripligt och utförligt sätt. Hoppas ni har nytta av den.

Fenjal: O ja, spenaten äts flitigt var dag.

Neophyte: Det var Bamses primo. Trot eller ej (efter all skit man fått höra om dem under och efter ägarbytet, men de har levererat oljor av rang en gång i tiden.

Mvh
Citera
2015-06-01, 15:38
  #9
Medlem
Vilken ära att hoppa på PCT samtidigt som MrKarlAlfred.

Kommer följas.
Citera
2015-06-01, 23:34
  #10
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Trevligt gubben. Bli intressant. Jag hade dock viljat att du fortsatt med rapporten 6-8v efter pct slut o se hur det går för dej med peppisarna o om du tappar nåt där.

Mvh
Citera
2015-06-02, 01:06
  #11
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Trevligt gubben. Bli intressant. Jag hade dock viljat att du fortsatt med rapporten 6-8v efter pct slut o se hur det går för dej med peppisarna o om du tappar nåt där.

Mvh

Intressant att du skriver det för det är precis vad jag har gått å funderat på under dagen.
Så får det bli, jag fortsätter rapporten ett tag till.

Mvh
Citera
2015-06-02, 12:43
  #12
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Dag 7 efter sista testo-sticket

Vikt: 85,8 kg
Vätskeretention: Låg
Styrka: 5/5
Libido/Sexlust/Välmående: Status quo. Tröttheten från primon har börjat matta av. Sexlusten är fortsatt låg men hade en liten donna över på kopuleringsträff igår och satsmängden imponerar fortfarande samt hade inga som helst problem med att tända till och bli sugen när hon väl stod där i hallen med sina kåtglansiga ögon och trånade.
Allmänhälsa: Som ett jävla brev på posten vaknade jag idag med lätt förkylningssymptom då primon börjat gå ur med avtagande boost på immunförsvar som följd.


Som sagt så står förkylningen också vid min dörr och försöker tränga sig in. Jag tar två-tre dagars paus från träning och ser till att sköta kost och sömn extra minutiöst för att försöka undvika att dra på mig en förkylning under PCT, vilket sannolikt skulle ha smått förödande konsekvenser för behållning av de gains jag gjort.
Finnarna har inte blivit fler, men inte markant mindre heller. Fortfarande inget jag anser onormalt under omständigheterna.

Såhär i efterhand kan jag tänka mig att det nog ändå hade gjort lite skillnad att tajma ut estrarna lite mer noggrant om man ändå håller på, men i det stora hela gör det nog ingen större skillnad.
I den kommande höst/vinter/vår-kuren är målet att landa på 90kg @ ~10% så nu handlar det bara om att behålla, behålla och återigen behålla den mark jag tagit under denna kur.

I övrigt har jag märkt att jag, kanske lite för ofta, går och väger fördelar/nackdelar med att göra en längre kur, 12-18 månader, med cyp-cruise mellan varven av prop och primo ace. Vi får se vad jag kommer fram till när det är dags.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback