Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-30, 19:37
  #1
Medlem
Tjenare Flashback

Jag har ett problem med min MacBook, jag misstänker att jag har fått något stort virus och till slut så kraschade datorn, jag försöker komma in på den men kommer inte ens in på skrivbordet. Jag skulle vilja återställa den eller något för att komma in i datorn igen men är väldigt oteknisk så om någon kan förklara hur göra?

Mvh
Citera
2015-05-30, 21:44
  #2
Medlem
Exakt hur kommer du inte in på datorn? Kommer inloggningsfönstret upp, där man skriver in sitt lösenord? Eller är skärmen svart?
Citera
2015-05-31, 08:34
  #3
Medlem
Du har absolut inte fått något virus utan mer troligt att det är något fel på installationen av OS X.
Men eftersom du varken talar om vilken modell på dator och version av OS X du har är det svårt att tala om exakt vad du kan göra.
Men läs här. https://support.apple.com/sv-se/HT201314
Citera
2015-05-31, 19:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Exakt hur kommer du inte in på datorn? Kommer inloggningsfönstret upp, där man skriver in sitt lösenord? Eller är skärmen svart?

Kommer inte ens in till inloggningsfönstret, utan när jag startar datorn är det bara en jordglob och sedan händer inget mer...
Citera
2015-05-31, 20:37
  #5
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzye
Kommer inte ens in till inloggningsfönstret, utan när jag startar datorn är det bara en jordglob och sedan händer inget mer...

Jordglob... då är det Recover Mode är den ansluten till internet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback