Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-02-08, 20:41
Medlem
Gniks avatar
Dödande Känslor!
Just nu i Danmark ses rubriker om mordet på den beroende sexarbetaren Hanne W på Fensmarkgatan 39, Kbh i jan. 1990.
Fans-märke på Nørrebro!

Randers-Fensmark-Tibirke återvänder. Connie P-rape, sedan Conny J.-8 år (båda 1971), den senare på Fensmark nr 41, och Connie L. -15 år; 1976 Randers. Claus Kai Berggren!

Psykiatrin visste kring förra sekelskiftet att promiskuitet, betalt eller inte, ledde till personlighetssplittringar.
Många i ett - symboliserat av korstecknet.

Forskning visar betydligt högre mordfrekvenser bland unga sexarbetare – sexarbetarna, de äldre är inte så utsatta.
Dödsdrift?
Krogliv i Randers; https://youtu.be/gW29PKm4BHg?si=JncMXsGmD0q3FXlo
Citera
2024-02-08, 21:49
Medlem
why123s avatar
En blogg som skriver om honom, hans familj och morden.

https://menneskerderdraeber.bloggers...nnie-morderen/
Citera
2024-11-05, 16:20
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Nordic crimespodden har släppt ett avsnitt om detta fall. Jag var lite distraherad mot slutet, men det verkar som att namnet inte var en slump. Som jag förstod det så var ursprunget till hans mördande den första Connie, hans frus väninna.
Citera
2024-11-06, 16:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Connie-mördaren".

Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Nordic crimespodden har släppt ett avsnitt om detta fall. Jag var lite distraherad mot slutet, men det verkar som att namnet inte var en slump. Som jag förstod det så var ursprunget till hans mördande den första Connie, hans frus väninna.

Ja Berggrens hustru hade en väninna som hette Connie.

Citat från trådstarten: "Samma månad uppsökte Berggren en tidigare väninna till hustrun vid namn Connie Petersen. Henne hade han tidigare våldtagit och hotat med kniv i en källare. "

Denne Claus Berggren var en verkligen MYCKET farlig individ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in