Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-30, 17:19
  #1
Avstängd
Ja, nån som vet? Har sökt lite och på sportscience slår gsp 2800 pound medan cain valazques slår 2200. Dock slår gsp rakt och med kroppstyngd medans cain slår en krok så inte rättvist.
Citera
2015-07-03, 18:44
  #2
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Ja, nån som vet? Har sökt lite och på sportscience slår gsp 2800 pound medan cain valazques slår 2200. Dock slår gsp rakt och med kroppstyngd medans cain slår en krok så inte rättvist.
kroken brukar ju dock vara hårdare än en rak höger...
Citera
2015-07-04, 13:10
  #3
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Tror inte det är något att bry sig om. Jag vet att mythbusters gjorde ett program med Jon Fitch och då slog han hårdare än alla hittills när han låg på rygg och slog uppåt. Scenariot var att han var levande begravd och skulle slå sönder kistan för att ta sig upp. Uppenbarligen kom han upp i runt 3000 pounds när han låg på rygg.
Citera
2015-07-04, 21:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Tror inte det är något att bry sig om. Jag vet att mythbusters gjorde ett program med Jon Fitch och då slog han hårdare än alla hittills när han låg på rygg och slog uppåt. Scenariot var att han var levande begravd och skulle slå sönder kistan för att ta sig upp. Uppenbarligen kom han upp i runt 3000 pounds när han låg på rygg.

Beredd att hålla med när det gäller såna här mätningar. Just när det gäller GSP vs Cain så väger väl den senare typ 25 kg mer? Har svårt att se hur GSP kan kompensera den skillnaden ens med väldigt mycket bättre teknik, ifall han nu skulle ha det när det gäller slag?

Som en parentes ska hårdaste slaget för övrigt vara högerkrok för en högerhänt individ enligt dom mätningar jag sett, med rak höger som tvåa. Med det sagt så har mina "tyngsta" slag i ringen alltid varit vänsterkrokar, så i praktiken handlar det ju också om vilka slag man lyckas sätta på rätt ställe.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback