2015-05-30, 15:53
Medlem
Hejsan

Hörde för nåt år sen kanske nånstanns att det finns försäkringar man kan teckna som täcker självrisken i tex. sin hemförsärkring.

Jag har tillexempel en telefon som skärmen gått sönder på och det kostar ungefär 1600 att laga. Min självrisk ligger på 1500 hos min HF och då är det ju inte ens lönt att använda den vid den här skadan.

Jag hört om dessa självriskförsäkringar och försökt läst lite om ett men inte hittat speciellt mkt. Bara om vissa tex. www.självriskförsäkring.se och att detta företag mer lr mindre bara är en bluff.

Därför undrar jag om det ens finns någon sådan seriös försäkring man kan teckna om nån skulle vilja dela med sig lite detta!?

tack o hej!
Citera
2015-05-30, 17:43
Medlem
endures avatar
Jag har på mitt kreditkort från handelsbanken självriskförsäkring inkluderat i reseförsäkringen. Oftast sker mina olyckor med mobil osv just när jag är ute och reser så det funkar toppen.
Citera
2015-05-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Jag har på mitt kreditkort från handelsbanken självriskförsäkring inkluderat i reseförsäkringen. Oftast sker mina olyckor med mobil osv just när jag är ute och reser så det funkar toppen.

Jaså, var det inkluderat från början lr som ett tillägg?
Citera
2015-05-31, 07:50
Medlem
endures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf-1337
Jaså, var det inkluderat från början lr som ett tillägg?
Det ingick från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in