Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-05-12, 19:43
  #61
Medlem
WatchDoges avatar
För den som undrar:

Jag fick 2018-02-01 hjälp med lägenhet från Linköpings kommunala bostadsbolag, Stångåstaden, efter ungefär 3 års hemlöshet!

Jag levde under tiden 2015-12-15-2018-01-31 i tillfälliga boenden och frivilligorganisationers boenden tills jag fick statlig hjälp.
Citera
2020-01-26, 02:29
  #62
Medlem
WatchDoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Om du bemödar dig att komma till norrland så kan du få bo på mina ägor, jaga också.

Är det fortfarande aktuellt?
Citera
2020-02-18, 19:40
  #63
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchDoge
För den som undrar:

Jag fick 2018-02-01 hjälp med lägenhet från Linköpings kommunala bostadsbolag, Stångåstaden, efter ungefär 3 års hemlöshet!

Jag levde under tiden 2015-12-15-2018-01-31 i tillfälliga boenden och frivilligorganisationers boenden tills jag fick statlig hjälp.

Och tiden 17 Augusti till 15 Dec då?
Bodde du i skogen då? och isåfall berätta! hur gick det?!
Citera
2020-03-03, 22:05
  #64
Medlem
WatchDoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Och tiden 17 Augusti till 15 Dec då?
Bodde du i skogen då? och isåfall berätta! hur gick det?!

Nej, jag bodde i en kåk som skulle rivas, vatten och el var påslaget till sista november, sedan fick jag tjuvkoppla el från källaren där elen fortfarande var påslagen.
Dricksvatten fick jag av vänliga själar som kom förbi och lämnade varje dag, toaletten fick jag spola genom att jag på nätterna gick ner till ån som rann precis nedanför, fyllde på flera tomflaskor och som jag sedan helt sonika fick fylla på toaletten med. XD
Riktig misär, men jag tror nog att jag inte ens skulle överlevt i skogen, trots alla goda tips från folk i tråden.
Citera
2020-03-03, 22:19
  #65
Medlem
Jag skulle tro att det byråkratiska skulle komma ikapp TS långt innan sjukdomar och ond bråd död gör det, iallafall om han tänkt hugga ner träd och elda, jaga, fiska etc. i ett område.
Det skulle bara vara en tidsfråga innan nån grinig skogsägare hittar reda på en och gör polisanmälan för diverse överträdelser av allemansrätten.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback