Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-31, 13:45
  #13
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Var på en fest för ett tag sen med massa olika människor på festen så kom en kvinna till mig och vi började att diskutera politik. Hon sade att hennes dotter blivit förtappad på grund av att hon sympatiserade med SD och var kritisk till islam. Jag sade att hennes dotter naturligtvis har sin frihet att rösta på det hon känner bäst med hennes övertygelse.

Hon blev rasande och sade att jag var en islamofobisk människa som varken kunde hjälpa henne och hennes dotter vad jag svarade att det får väl hennes dotter själv avgöra. Men det värsta var ju svaret jag fick från henne sen vilket var följande: Jag ser hellre min dotter med en islamist än en sverigedemokrat och sedan sade hon att hon är en riktig feminist. Vad anser ni feminister om detta svar hon gav? stämmer det in med moralen som dom svenska feministerna har?

Du ska vara nöjd över att du har en dotter som är verklighetsförankrad, att som feminist säga att man hellre tar en islamist än en SD:are, är totalt jävla efterblivet, vet du ens vilken kvinnosyn islamisterna har? Men du är väl en sån rabiat feminazi som tycker att män är världens avskräde?
Hade mer än gärna avlivat alla jävla feministluder och bytt ut mot män istället..
Jag hade fanimig skämts ögonen ur mig om min mamma skulle ha röstat på F!(ttorna), Führern och alikan Avskyrman är ju en perfekt ledare, not.. Indoktrinerar svagbegåvade idioter som sväljer allt med hull och hår.

F!(ttornas) partiprogram är ju fan inte långt ifrån dåtidens nazityskland, skillnaden är att dåtidens judar är nutidens män, fyfan vad jag skäms över att vara kvinna när feminister får lov att gå lösa.
Citera
2015-05-31, 14:05
  #14
Medlem
Ja det är precis lika dåligt enligt mig
Citera
2015-06-01, 21:38
  #15
Medlem
kristofferGs avatar
Alla har rätt att rösta på det parti han/hon vill. Dottern hade dessutom vett i skallen verkade det som. Mamman är självklart bara en förtappad politisk korrekt själ som anser att det är värre att vara rasist än mördare.
Citera
2015-06-02, 03:12
  #16
Avstängd
Tors-hammares avatar
Ja..vad skall jag säga. hade jag varit där hade jag gett dottern fullt stöd. En ovanligt klartänkt själ för att vara en så ung kvinna

Mamman då ? Jag hade god lust att på grund av det hon sa till dottern, och för att hon är en sån där reguljär pk pajas , en riktig feminist clown . Det visar att ett samhälle fortfarande har det för bra när det finns flummare brukar jag tänka. Jag tror t.ex inte att det finns någon risbonde i Vietnam som flummar, de jobbar nog hårt för att överleva. Vi har det ännu för bra, ja. Men flummarna, som mamman till exempel, gör sitt bästa för att leda sig själv mot offerbilan, och Sveriges rike mot Ragnarök med hjälp av sina töntigt naiva tankar, i sin iver likt Sahlin att HA RÄTT, ATT FÅ RÄTT, ATT VILJA VARA VIKTIG . Allt kan offras för det, allt !!! Dottern, Sveriges folk och land, glädjen,..... det finns liksom ingen hejd i fanatismen och allt är bara hjärntvätt och hennes egna känslor. Hon jobbar med iver mot en ny förtryckar regim av kvinnor, ISLAM.

Lyckat uttal det där med att dottern hellre skall vara med en Islamist när de har synen att kvinnor har halv männens värde. Och du mamma var..? fanatisk feminist !! Ja herregud... Undra om hon vet någonting i huvud taget i sitt virriga skatbo av känslor ???

Men jag är ju civiliserad ,så jag hade försökt få henne att överväga SD allt för att rädda Sverige den undergång som vänta oss alla, och även övertyga henne att om man inte röstar på det enda parti som trots alla enorma motgångar kämpat vidare så kan man räkna att allt går åt skogen ! SD tror jag har kämpat för kärleken till Sveriges rike och folk, det som fler borde ha , och inte skämmas för det, aldrig skämmas för det, och som är det riktiga skyddet för Sverige nu och före evigt. Patriotismen är skyddet som vi berövades för många decennier nu och gör det möjligt för alla andra partier, 7K, att förstöra Sverige och Svenska folket med den galna massinvandringen för att tjäna pengar på det, och säkerligen många skäl fler....men att det är för att hjälpa invandrare, det kan de försöka lura i någon annan.

Det är Svenskar som skall ha hjälp nu tycker jag !! , det har hjälps färdigt av invandrare, bara trams från första början.

Jag står bakom Svenskar och Sverige som det alltid varit, och ger mig inte på den punkter. Jag vet att invandringen kommer att orsaka oerhört mycket skada och har så redan gjort. Alla våldtäcksfall är till 90% är orsakade av araber och afrikaner. Har du "mamma" tänkt på vilka som står för begränsande av dessa våldsmän med denna nedvärderande låga syn på kvinnor ? har du tänkt på vilket parti allena som står för strängare straff för dessa hemska brott ?? Svar: det SD du av någon konstig anledning tycks ogilla , vidare, har du någon empati kvar för hur dessa kvinnor känner det ?? miss. feminist flummar där !!! , eller är du bara nöjd så länge du får flumma på med dina fjantiga virrvarr känslor ? men.... vaaaara såååå.....duktig...ja..aa !!!


Hoppas du nyktra till så att du kan komma till någon nytta för din stakars dotters ve och väl åtminstone, t.ex att ge henne överlägset bättre råd än de du gav senast, och på så sätt göra någon nytta för din dotter än att bara frossa i dina fåniga känslor som ingen bryr sig om ändå.

Respektera din dotters rättighet att välja fritt i ett fritt land !!! och sluta agera kommunist feminist.
Och Islam ,arab , afrikan är det allra sista din dotter behöver !!! . Ge tusan i att säga sådana onda saker till din dotter !!
__________________
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-06-02 kl. 03:51.
Citera
2015-06-02, 03:21
  #17
Medlem
JussiBs avatar
Du som vänsterfeminist kan väl göra vilka sjuka saker som helst. Det hör ju till vänsterfeministens natur att inte ha något som helst rim och reson.

Sen ska du ju skita i vad andra röstar på, det har inte du ett skit med att göra. Men som vänsterfeminist skiter ju du i demokratins grundläggande rättigheter, eftersom du är en kommunist
Citera
2015-06-11, 22:40
  #18
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Än en gång handlar väl det hela om vad man kallar feminism. En del radikalfeminister tycker nog så. Jag kallar mig inte feminist längre på grund av dem, men är ändå en riktig feminist i grund och botten. En sådan som anser att man ska ha lika möjligheter och skyldigheter oavsett kön, som ser att även män måste få det bättre på några områden för att äkta jämställdhet ska uppnås och som faktiskt röstar SD.

Jag skulle självklart hellre se att mitt barn blev ihop med en Sverigedemokrat än en muslim, särskilt om jag hade haft en dotter eftersom jag är rädd att hon skulle bli kontrollerad av en muslim.

Instämmer i det du säger, som alla vet så är vänsterfeminister livrädda för att kritisera islam och bli kallade rasister för det. En normal feminist tar naturligtvis avstånd från vad den där kvinna sade men som sagt det gäller inte dom vänsterradikala feministerna.
__________________
Senast redigerad av M Nordström 2015-06-11 kl. 22:43.
Citera
2015-06-11, 22:55
  #19
Medlem
MsDoubelinas avatar
Jag har svårt att se varför "svenska feminister" skulle ha en särskild moral. Varför tror du det är så? Om jag hade haft en dotter så skulle jag säkert "hellre se henne med X än Y". Det är väl en förälders rätt att ha åsikter? Varför skulle jag vara undantagen den rätten för att jag är feminist?
Citera
2015-06-11, 23:00
  #20
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsDoubelina
Jag har svårt att se varför "svenska feminister" skulle ha en särskild moral. Varför tror du det är så? Om jag hade haft en dotter så skulle jag säkert "hellre se henne med X än Y". Det är väl en förälders rätt att ha åsikter? Varför skulle jag vara undantagen den rätten för att jag är feminist?

Det gäller svenska vänsterfeminister, se svaret till SkepticalHippo.
Citera
2015-06-13, 19:24
  #21
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Var på en fest för ett tag sen med massa olika människor på festen så kom en kvinna till mig och vi började att diskutera politik. Hon sade att hennes dotter blivit förtappad på grund av att hon sympatiserade med SD och var kritisk till islam. Jag sade att hennes dotter naturligtvis har sin frihet att rösta på det hon känner bäst med hennes övertygelse.

Hon blev rasande och sade att jag var en islamofobisk människa som varken kunde hjälpa henne och hennes dotter vad jag svarade att det får väl hennes dotter själv avgöra. Men det värsta var ju svaret jag fick från henne sen vilket var följande: Jag ser hellre min dotter med en islamist än en sverigedemokrat och sedan sade hon att hon är en riktig feminist. Vad anser ni feminister om detta svar hon gav? stämmer det in med moralen som dom svenska feministerna har?

Förstå att de flesta svenska kvinnor som kallar sig feminister inte är det för att de genuint bryr sig om flickor och kvinnors liv, hälsa och levnadsvillkor. Det är ganska uppenbart. Så det hon sade är inte chockerande på något sätt.
Citera
2015-07-26, 04:04
  #22
Medlem
RuttnaDodaBarns avatar
När jag var feminist en gång i tiden (min hjärna fick för lite näring under den perioden ironisk nog, LOL) så hade jag tyckt att hon skulle straffa sin dotter, säga att SD är rasister utan att ens ha någon koll på deras partiprogram och att det var islamofobiskt. Min umgängeskrets då hade med säkerhet tyckt likadant.
Citera
2016-01-16, 00:27
  #23
Medlem
M Nordströms avatar
Jag hörde nyligen en vänsterfeminist påstå att nu i den senaste debatten om kvinnor som utsätts för tafsande män i Köln är överdriven och ett sätt att smutskasta islamiska män.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback