Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-29, 18:55
  #1
Medlem
Jag har en fråga som handlar om stöldgods som står hos polisen och som slutligen spåras till den personen som faktiskt köpte föremålet en gång i tiden. Jag undrar hur mycket information man har rätt att få om var det hittades och vem som hade prylen.

Polisen har ringt och jag ska dit nästa vecka och förhoppningsvis få tillbaka det jag blev av med för några år sedan! De som har kännedom om hur sådant här går till får väldigt gärna dela sina kunskaper med mig. Trodde aldrig prylen skulle återfinnas så just nu känns det märkligt.

Fanns en ansenlig summa pengar avsatt till den som kunde lämna tips som ledde fram till att prylen kom tillbaka, men man ger väl inte hittelön till polisen eller? De får väl inte ta emot pengar? Vet så klart att det kanske inte var den som hade prylen sist som stal den, men hur kan det ha gått till när polisen får in stulna prylar? Vill så gärna veta vem som tog det här och resten får stå skrivet i stjärnorna. Hur forskar jag vidare?
Citera
2015-05-29, 18:58
  #2
Medlem
OnTheWeeds avatar
Jag fick hittelön på en cykel jag lämnade in när jag var mycket yngre. Fick komma till polisstationen och hämta pengarna.
Kan minnas fel dock, är 99% på att jag har rätt däremot. Är ju trots allt ett bra antal år sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback