Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-30, 15:14
  #2569
Medlem
jaru tobaccovip säljer limpor for 250 spänn men de tar endast betal via bitcoins? vad ges?
Citera
2014-03-30, 16:19
  #2570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfliz
Okej, tack så mycket! (:
Vart har du annars handlat ifrån om du röker/rökte? Någon bra snabb sida som inte fastnar i tullen?
Har tyvärr inga tips på sidor eftersom jag aldrig rökt tobak "regelbundet", har endast feströkt ett par gånger så har aldrig köpt något i tobaksväg själv.
Citera
2014-03-30, 17:50
  #2571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghettogunnar
jaru tobaccovip säljer limpor for 250 spänn men de tar endast betal via bitcoins? vad ges?

Okej, vad är bitcoins? Har du handlat cigg genom internet någon gång?
Citera
2014-03-31, 12:42
  #2572
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfliz
Okej, vad är bitcoins? Har du handlat cigg genom internet någon gång?


Bitcoins är en slags e-valuta som är allmänt enklare att handskas med (och därför så klart nu utnyttjas av kriminella också). Det tog faktiskt mig några timmar att lära mig eländet, men det går.

Fick själv en limpa davidoff idag köpt för btc. Jag är osäker på om det bryter mot någon regel att helt enkelt beställa åt dig så du slapp krånglet (utan att jag profiterade) så jag får låta den hänga i luften. Men jag känner mig långt tryggare med bitcoins än med kreditkortsnummer o.dyl. flaxandes i östeuropa. Jag håller på att fråga runt vad det är för hemsida och om man vågar lita på den, handlade av en snubbe på TOR den här gången.
Citera
2014-04-06, 14:50
  #2573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfliz
Okej, tack så mycket! (:
Vart har du annars handlat ifrån om du röker/rökte? Någon bra snabb sida som inte fastnar i tullen?


Du har ett PM
Citera
2014-04-07, 11:51
  #2574
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingHigh
Ja jo, men har kollat tullen och deras jidder är inte helklart, dessutom, så skiter jag väl i slutändan om hur lagligt det är, vill mer veta chansen av lyckat köp och hur jag kan slingra mig undan ifall det fastnar i tullen, samt om de är tillförlitliga och inte bara tar emot pengar.

Milt uttryckt! Jag fattar inte om jag begår ett brott om jag beställer en limpa cigg från öster-om-EU eller om man bara får betala tull och moms?

Jag är mest intresserad av märken som är svåra att få tag i där jag bor, så säg att en limpa går på 350kr. Hur mycket riskerar man att få punga ut?

Som jag förstått tullen: inköpspriset + svensk moms + tobaksskatt (1.85kr per cigg) + 20% tull (huvudregeln om tullfrihet under 1300kr gäller ej för tobaksvaror).
Inköpspriset bestäms säkerligen enligt någon fantasischablon på tullverket.

Tänker jag helt fel i ovanstående? Sitter ni andra och småbeställer eller slår ni till och hoppas på det bästa?
Citera
2014-04-22, 18:27
  #2575
Medlem
Hur stor är chansen att ciggen fastnar i tullen om man beställer från exempelvis tobaccovip?
Och om det händer, hur stor blir extrasumman utöver de 1-2 hundra lapparna du ger för en limpa?
Citera
2014-04-30, 17:02
  #2576
Medlem
LiteVilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingHigh
Okej fan. Nu är det nog snart dags.

www.billigroker.se

Är den säker fortfarande? Hur går leveransen till, har för mig att jag läste något om leverans till dörren?

Om jag beställer två limpor blandade eller oblandade cigaretter därifrån (för enkelhetens skull säger vi 2 limpor winston röda eller liknande) för 350 dvs 700 kronor, hur mycket pengar ungefär läggs på om det fastnar i tullen.

Kan jag då vägra betala utan repressalier andra än att det sänds tillbaka?

Väldigt tacksam för svar.


Blev nyfiken på denna sida och läste följande "Tull, konsumtionsskatter och andra skatter ingår redan i priset på våra varor."
Tolkar detta som att tullen inte kan begära mer pengar för att du ska få hem varorna, tolkar jag det fel?
Man kan ju göra en liten beställning till att börja med så skulle det inte funka av nån anledning har man ju inte kastat ut så mycket pengar men jag tycker sidan verkar ganska okej. Visst det finns en del översättningsfel lite här och där på sidan men säkert nån polack som har bott i Sverige ett tag eller kanske pluggat svenska som har översatt sidan.
Jag funderar på att lägga en liten beställning..=)
Citera
2014-05-14, 19:08
  #2577
Medlem
dronezones avatar
Jag provade att söka här på fb först men jag hittade ingen tråd om Nettotobak
Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av att köpa hos detta företag.

Jag beställde 2 stockar i Söndags, fick mejl i måndags om att det var paketerat och skickat via dhl.
I går tisdag hämtade jag stockarna på Ica, riktigt snabba och bra service kommer definitivt att köpa där igen.

Deras priser är grymma mycket billigare än Snusbolaget! Utgångsdatumet på stockarna var även bra med många månader tillgodo.
Rekommenderar detta företag varmt.
Citera
2014-05-14, 20:18
  #2578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusolle
kollade in den här saiten tobakshandlaren.se verkar vara svenskar bakom ca 30 kr paket för marlboro , med fri frakt. Någon som handlat där? Vågar man ta chansen, om man hört att någon annan handlat känns det bättre

Såg ditt inlägg när jag googlade på tobakshandlaren, så jag har chansat och lagt en beställning på en ca röd femhundring, så kan återkomma om paketet dyker upp? Någon jävel måste ju fan ta och prova så man kan visa om dem är gröna eller scammers, så jag offrade mig
Citera
2014-05-27, 12:36
  #2579
Medlem
Finns det någon onlinebutik som säljer Golden Virginia eller liknande tobak för oss som gillar att rulla egna? Känns som att alla butiker som nämns här bara har cigaretter/cigarrer/råtobak.
Citera
2014-07-04, 17:26
  #2580
Medlem
Cytosins avatar
Tjena, är det någon som vet nån bra hemsida där man kan beställa tobak diskret? Jag är 18 och har smygsnusat i ett år och jag planerar att hålla mitt tobaksbruk hemligt för mina päron tills vidare av olika anledningar. I alla fall så är jag sugen på att beställa luktsnus och så kallad "dip" genom nätet, men jag skulle behöva göra detta utan att få det hemskickat. Finns det någon möjlighet att få varan skickad till ett postombud och sen plocka ut det i utbyte mot legitimation eller liknande? Jag är väldigt novis vad gäller att beställa från nätet då jag nyligen blev myndig så jag vet inte exakt hur allt fungerar.

Tack på förhand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback