Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 21:03
  #565
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jag saknar verkligen funktionen, den främjade min mentala hälsa sparade tid och höll trådarna levande.
Är man intresserad av ett ämne så läser man ju till att börja med alla inlägg..

Men en av de trådar jag följt på sistone är totalt nerlusad med tre idioter till konspiratoriska tjurskallar.
Ingen av dom har blivit avstängda, inga inlägg raderade, men förstöra för alla andra lyckas dom med.
Man orkar inte längre läsa tråden eftersom den blir söndertrasad av allt trams.

Dessa skribenter är verkligen "produktiva" trolleriexperter..

De skäl som anges från admin för att ta bort funktionen är det ingen substans alls i.
För att få det att fungera som ni tänkt skulle moderatorn behöva läsa all inlägg i samma stund som de postas,, och sedan trams + ot raderas bums.
Och du har anmält inläggen?
Citera
2017-08-19, 21:39
  #566
Avstängd
svartatkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jag saknar verkligen funktionen, den främjade min mentala hälsa sparade tid och höll trådarna levande.
Är man intresserad av ett ämne så läser man ju till att börja med alla inlägg..

[...]
Det ser ut som om ignorera-funktionen är tillbaka (klicka på länkarna i TS).


(Även jag aldrig har haft ett behov av funktionen anser jag att den verkar bra och praktisk.)
Citera
2017-08-19, 21:59
  #567
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartatkatten
Det ser ut som om ignorera-funktionen är tillbaka (klicka på länkarna i TS).


(Även jag aldrig har haft ett behov av funktionen anser jag att den verkar bra och praktisk.)
Är inte det precis samma som alltid efter förändringen, att de låter en ignorera pm från utvalda användare?
Citera
2017-08-22, 23:16
  #568
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Är inte det precis samma som alltid efter förändringen, att de låter en ignorera pm från utvalda användare?

Jo det är fortfarande bara ignorera Pm, du kan inte ignorera inläggen i forumet vilket är riktigt irriterande ibland då vissa användare kör non-stop med personangrepp, aktiva försök till att få användare att brusa upp sig eller rakt av förstöra ordningen i trådarna, se bara på de två utrikespolitiska trådarna Amerikansk inrikes och utrikespolitik och hur den är imellanåt.

Skulle man kunna ignorera vissa specifika individuella användare på bägge sidor av diskussionerna så skulle man nog kunna få till en mycket trevligare ton i dem.
Citera
2017-08-23, 14:29
  #569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Och du har anmält inläggen?

Du kan väl inte påstå att perVers2.1 har fel i sak ? Det gör i de flesta fall ingen skillnad om man anmäler inläggen eller inte. Om de mot förmodan tas bort så sker det i så fall långt, långt efteråt.
Citera
2017-08-23, 19:51
  #570
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Du kan väl inte påstå att perVers2.1 har fel i sak ? Det gör i de flesta fall ingen skillnad om man anmäler inläggen eller inte. Om de mot förmodan tas bort så sker det i så fall långt, långt efteråt.

Att anmäla inlägg man tycker bryter mot regelverket är ändå A och O.

Att INTE anmäla hjälper ju inget, tvärtom.
Citera
2017-08-23, 23:36
  #571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att anmäla inlägg man tycker bryter mot regelverket är ändå A och O.

Att INTE anmäla hjälper ju inget, tvärtom.

Om man inte ser någon som helst effekt av att anmäla så är det svårt att förstå på vilket sätt det hjälper.

Dessutom hade jag gärna kunnat ignorera även inlägg som håller sig inom reglerna. Vissa användare vill jag inte se något enda inlägg ifrån. De tillför ingenting, tvärtom. Jag saknar funktionen mycket.

Men visst, det går ju att scrolla förbi.
Citera
2017-08-24, 06:31
  #572
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Om man inte ser någon som helst effekt av att anmäla så är det svårt att förstå på vilket sätt det hjälper.

Det skapar en betydligt större möjlighet att inläggen uppmärksammas.
Citera
2018-06-28, 15:04
  #573
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Snälla, snälla, snälla ta tillbaka Ignorera-funktionen. Vissa trådar börjar bli helt oläsliga pga. masspostning av idiotinlägg. Inlägg som visserligen kan betraktas som OnTopic, men som enbart har som syfte att förstöra debatten.
Citera
2018-06-28, 15:30
  #574
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Snälla, snälla, snälla ta tillbaka Ignorera-funktionen. Vissa trådar börjar bli helt oläsliga pga. masspostning av idiotinlägg. Inlägg som visserligen kan betraktas som OnTopic, men som enbart har som syfte att förstöra debatten.
I second that (e)motion!
Citera
2018-09-02, 18:15
  #575
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En återinförd ignorera-funktion känns allt mer angelägen. Men här verkar det inte vara mycket debatt i frågan. Jag tror på allvar att detta är livsviktigt för forumets överlevnad.
Citera
2018-09-02, 18:22
  #576
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En återinförd ignorera-funktion känns allt mer angelägen. Men här verkar det inte vara mycket debatt i frågan. Jag tror på allvar att detta är livsviktigt för forumets överlevnad.
Vad är det för några som bara har som syfte att förstöra debatten men ändå vara on topic? Jag förstår inte vad du menar med det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback