Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-27, 22:42
  #1
Medlem
Anderssiscos avatar
Ska börja med att säga, det är första gången jag är "på väg" att bygga upp ett förhållande
Jag har skrivit med en "jobbarkompis" i ca 2 månader. I början var det väldigt hett och vi skrev till varandra i stort sätt hela tiden, båda ville träffas privat men av olika anledningar blev det aldrig av... eller vi skedade en gång efter vi träffades på krogen . Nu på senare tid har hon skrivit allt mindre o mindre och jag har föreslagit att träffas. Men hon säger att hon vill få ordning på sitt liv och allt hon har framför sig just nu... Det kom som ett slag i ansiktet. Hon säger även att hon älskar att prata med mig och att jag är en fin kille men just nu kan hon inte få fram några "sånna" känslor, men träffar mig gärna som en vän..
Är det ett vanligt beteende att hon går från att vilja träffas och skriver till mig under all lediga tid och vi båda visar ömsesidigt intresse, till att hon helt plötsligt tappar allt intresse?

Vad ska jag göra? Har redan förklarat hur jag känner, jobbar med henne ibland och vet inte riktigt hur jag ska bete mig.

Ska jag lugna ner mig med att skriva till henne? Ge henne lite andrum att tänka och inse själv om hon tycker om mig? Låta framtiden avgöra vad som händer eller kan jag komma ur "friendzone" på något sätt? Så jobbigt då jag verkligen gillar tjejen...
Citera
2015-05-27, 22:44
  #2
Medlem
Du ska lära dig att inte vänta 2 månader, 300 SMS och en avslutning där du visar hur du känner.
Citera
2015-05-27, 22:46
  #3
Medlem
Fortsätter du att skriva till henne fastnar du nog garanterat i "friendzoneträsket"

Det är svårt det där men du kanske (för bådas skull) ska avvakta med kontakt ett tag tills hon eventuellt börjar intressera sig igen
Citera
2015-05-27, 22:51
  #4
Medlem
Lägg ner hela projektet och alla förhoppningar om att det kommer att bli något och lev ditt liv som vanligt. Först då så finns det en liten liten liten chans att det skulle kunna bli något längre fram i tiden om hon inser att hon tycker att du är något att satsa på och hon märker att hon kan "förlora" dig. Dock kommer detta bara kunna ske om du går vidare på riktigt och slutar hoppas.
Citera
2015-05-27, 22:57
  #5
Medlem
Anderssiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Du ska lära dig att inte vänta 2 månader, 300 SMS och en avslutning där du visar hur du känner.
Har nog lärt mig det nu... men som sagt aldrig varit i sittsen förut...
Citat:
Ursprungligen postat av grovN
Fortsätter du att skriva till henne fastnar du nog garanterat i "friendzoneträsket"

Det är svårt det där men du kanske (för bådas skull) ska avvakta med kontakt ett tag tills hon eventuellt börjar intressera sig igen

Ja det känns så, men väldigt tufft just nu..
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Lägg ner hela projektet och alla förhoppningar om att det kommer att bli något och lev ditt liv som vanligt. Först då så finns det en liten liten liten chans att det skulle kunna bli något längre fram i tiden om hon inser att hon tycker att du är något att satsa på och hon märker att hon kan "förlora" dig. Dock kommer detta bara kunna ske om du går vidare på riktigt och slutar hoppas.

Tack för svar, väldigt tufft för stunden. " tiden läker alla sår" ?
Citera
2015-05-27, 23:04
  #6
Medlem
succ1es avatar
kom bara ihåg att sol kommer alltid efter regn...så det kmr nog gå bra sen =)
Citera
2015-05-27, 23:40
  #7
Medlem
Jag är ledsen men jag tror att hon träffar någon annan, hon säger inte den riktiga anledningen om varför hon inte vill träffa dig. Hon ljuger för att inte såra dig.
Citera
2015-05-28, 01:03
  #8
Medlem
Anderssiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FknStifmeister
Jag är ledsen men jag tror att hon träffar någon annan, hon säger inte den riktiga anledningen om varför hon inte vill träffa dig. Hon ljuger för att inte såra dig.

kanske... Allt vände så fort
Citera
2015-05-28, 09:08
  #9
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FknStifmeister
Jag är ledsen men jag tror att hon träffar någon annan, hon säger inte den riktiga anledningen om varför hon inte vill träffa dig. Hon ljuger för att inte såra dig.
Orka utgå från att folk ljuger? Förmodligen är det som hon säger att det är fel tid just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssisco
kanske... Allt vände så fort
Fast gjorde det det? Tänk dig själv att du vill träffa någon, ni planerar in att ses men avbokar hela tiden under två månaders tid? Det är väl inte så konstigt att intresset kan minska av sånt.

Om du gillar att hänga med henne kan du ju träffa henne under de premisserna hon angett, och då inte förvänta dig att det kommer bli något annat mellan er. Om du inte vill vara vän med henne (vilket låter konstigt i och med att ni verkar ha roligt tillsammans osv) så får du väl säga upp kontakten, alternativt fortsätta att ha det på chattnivå som nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback