Citat:
Ursprungligen postat av
Spelguden
Hade nog blivit ett tråkigt mmo om det inte finns några spells/olika klasser osv och alla bara ska gå runt och svinga med sitt svärd med vänster musklick hela tiden.
och mmos där man måste typ rulla runt och dogda saker finns det ju som tex Tera, Guild wars 2 osv.
Klasser hade kunnat finnas såklart.
Om du har kört Dark Souls så vet du t ex hur man kan shifta mellan spells men ändå hålla det hyfsat enkelt.
Hade ju kunnat finnas mages, archers, rogues, warriors osv. fortfarande, med ett mindre antal spells och det vet jag iomed att Dark Souls lyckas med det. Fast just iomed att fienderna inte kommer att fokusera på en hela tiden blir det mycket mer möjligt att enbart fokusera på att kunna attackera från avstånd t ex. Det går ju inte liiiika bra i Souls-spelen då man är (oftast) själv och bossen fokuserar enbart på en fiende.
Guild Wars 2 är definitivt åt rätt håll dock, det fick dodgandet rätt, men alas, det är fortfarande ett keybind-MMO.
Dragon's Dogma och Lords of the Fallen är också bra exempel på stridssystem jag tycker skulle passa i ett mindre keybind-baserat MMO.