Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-27, 12:57
  #1
Medlem
SayWhatAgains avatar
Tre gripna misstänkte för grovt vapenbrott i Habo.

http://www.jnytt.se/tre-gripna-for-grovt-vapenbrott

Citat:
På onsdagsförmiddagen greps tre personer i Habo
De tre, två män och en kvinna, samtliga födda på 80-talet greps strax efter klockan elva utomhus på Kapellgatan i Habo.
En större polisstyrka, var på plats och de tre greps utan någon större dramatik.
– Jag kan inte gå in på några detaljer. De tre är misstänkta för grovt vapenbrott, mer vill vi inte avslöja i nuläget, säger Johansson.

Någon som sitter på mer info?

Namn?
Kopplingar till kändisar?
__________________
Senast redigerad av SayWhatAgain 2015-05-27 kl. 13:03.
Citera
2015-05-27, 15:55
  #2
Medlem
Tror jag har mina aningar men avvaktar lite med min info.
Citera
2015-05-27, 21:02
  #3
Medlem
Samordnares avatar
Har dagens gripanden något samband med fallet om det nyligen utförda mordet i Jönköping?

Någon borde sitta på information.
Citera
2015-05-27, 21:47
  #4
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samordnare
Har dagens gripanden något samband med fallet om det nyligen utförda mordet i Jönköping?

Någon borde sitta på information.
Har svårt att tro det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bodytalk84
Tror jag har mina aningar men avvaktar lite med min info.
Du behöver inte outa någon.. Än
Men vad är det du tror?
Citera
2015-05-29, 13:50
  #5
Medlem
stortans avatar
Ingen som vet vilka dessa 3 personer är?
Citera
2015-06-01, 17:11
  #6
Medlem
Detta är vad jag har hört:
De tre gripna är "kompisar" till mannen som mördade flickan i Jönköping. De hade varit i hans lägenhet i Habo och förmodlingen rensat den på saker( och vapen?). En person(vill inte säga var denna är hemmahörande) såg dessa personer och larmade polisen.

Min källa är nog ganska pålitlig utifrån detta: Han som mördade flickan i Jönköping, är skriven på en lägenhet i Habo.

Joachim Remnefors
Långgatan 34, lgh 1302

Det var prat om Kapellgatan i artikeln väl? Min källa påstår Långgatan, vilket han också är skriven på. Långgatan och Kapellgatan ligger mitt emot varandra. Varför de greps på Kapellgatan som det står i artikeln vet jag ej.

http://i.imgur.com/nwh5LE8.jpg
__________________
Senast redigerad av g3n3ral 2015-06-01 kl. 17:29.
Citera
2015-06-01, 17:33
  #7
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Det var prat om Kapellgatan i artikeln väl? Min källa påstår Långgatan, vilket han också är skriven på. Långgatan och Kapellgatan ligger mitt emot varandra. Varför de greps på Kapellgatan som det står i artikeln vet jag ej.

http://i.imgur.com/nwh5LE8.jpg

Gripandet av de 3 personer skedde på Kapellgatan (nr. 16).
Citera
2015-06-04, 18:09
  #8
Medlem
Då har de väl gripits för att de försvårar en brottsutredning och möjligen skyddande av brottsling efter att ha försökt undanröja bevis som kan användas mot Remnefors.
Citera
2015-07-31, 06:53
  #9
Medlem
SayWhatAgains avatar
En av de 3 som greps är en nära vän till JR, han heter J**l Gunnars*on. (*=O,E och O)
(FB) Misstänkt mord i Jönköping, man gripen misstänkt för mordet 2015-05-25.
Han var med JR samma dag som JR mördade flickan.
JR var skriven i Habo men använde sig av i lägenheten på Rosenlund och J**l använde lägenheten i Habo där JR var folkbokförd.

JG greps den 27/5 på morgonen, misstänkt för vapenbrott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback