Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-26, 22:25
  #1
Medlem
Min pojkvän av lite mer än 1 år(nu ex) gjorde slut för ca 3 månader sen. Han var olycklig då han bland annat kände ångest för mycket saker i vårt förhållande och hade dåligt självförtroende. Mådde bättre singel, tydligen.

För ca 1 år sen när vi fortf var ett ganska nytt par hade vi sex trots att jag inte ville. Han började mysa med mig på morgonen och trots jag sa väldigt klart "nej jag vill inte" upprepade gånger lyckades han få in den och började ha sex med mig. Jag blev väldigt chockad och låg mest bara där tills han var klar. Efteråt var jag väldigt tyst och ledsen och han märkte snabbt att det inte stod rätt till. Dock skulle han till jobbet så vi hann inte snacka om det just då.
Senare på kvällen var jag ute med en kompis och han började skicka snapchats där han skrev att han var ledsen över det som hänt tidigare. Han ringde och var ledsen och undrade hur jag mådde, men jag försökte förneka det som hade hänt och sa att de va lugnt. "Jag våldtog ju typ dig.." sa han bland annat, så han insåg helt klart vad som hade hänt.

Detta var ett av våra största problem under vårt förhållande då jag blev mer och mer påverkad av vad som hade hänt då jag långsamt började inse vad som faktiskt hade hänt. Jag som hatat våldtäkt över allt annat tidigare blev väldigt förvirrad i hur jag skulle ställa mig till detta. Vi har pratat om det massor med gånger då han har fått trösta mig länge. Har haft svårt att se filmer med våldtäktscener och mått allmänt dåligt när jag hör om våldtäkter och liknande.
En liknande sak hände på hans student då han väldigt länge försökte övertala mig att suga av honom och att det var en "tjänst" man borde göra när man är i ett förhållande. Han är en OTROLIGT underbar kille förutom det som hänt, och det här är verkligen helt olikt honom. Han har också berättat i efterhand att han kände skuld för både våldtäkten och när han tjatade efter avsugning tills jag grät, och att det var en av anledningarna till att han gjorde slut. pga skuld alltså.

HUR SOM HELST , till frågan.
- Har mått dåligt även efter vår break up över detta och nu får jag inte längre tröst av honom som jag fått tidigare. Har funderat på att anmäla då jag fort känner ilska över detta och mår dåligt över händelsen trots det var länge sen. VAD borde jag göra? Det här är en kille som är otroligt snäll och omtänksam och han har tröstat mig mycket efter vår break up. Väldigt fin kille helt enkelt. Borde jag anmäla ändå, för att själv kunna gå vidare, trots att detta kommer skada honom? Vad tror ni han skulle få för straff isåfall?

Har många, många sms mellan oss som bekräftar händelsen, och flera vänner jag pratade med om detta under tiden vi var tsm. Han skulle förmodligen själv inte kunna neka vad som hände heller. Han var nästan 18 när han våldtog mig och jag var 18. TACKSAM för svar!
__________________
Senast redigerad av malings96 2015-05-26 kl. 22:35. Anledning: Råkade klicka på skicka
Citera
2015-05-26, 22:31
  #2
Medlem
ColaKexs avatar
Varför kommer du dragandes med denna händelse nu om jag får fråga? Om du nu uppfattade det som att han våldtog dig skulle du anmält svinet på stört!
Citera
2015-05-26, 22:31
  #3
Avstängd
nopathys avatar
Till vilken nytta? Finns inga bevis.
Citera
2015-05-26, 22:32
  #4
Medlem
OperatusOeps avatar
Kör på, tror dock att du kommer att ha föga framgång.
Citera
2015-05-26, 22:32
  #5
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malings96
Min pojkvän av lite mer än 1 år(nu ex) gjorde slut för ca 3 månader sen. Han var olycklig då han bland annat kände ångest för mycket saker i vårt förhållande och hade dåligt självförtroende. Mådde bättre singel, tydligen.

För ca 1 år sen när vi fortf var ett ganska nytt par hade vi sex trots att jag inte ville. Han började mysa med mig på morgonen och trots jag sa väldigt klart "nej jag vill inte" upprepade gånger lyckades han få in den och började ha sex med mig. Jag blev väldigt chockad och låg mest bara där tills han var klar. Efteråt var jag väldigt tyst och ledsen och han märkte snabbt att det inte stod rätt till. Dock skulle han till jobbet så vi hann inte snacka om det just då.
Senare på kvällen var jag ute med en kompis och han började skicka snapchats där han skrev att han var ledsen över det som hänt tidigare. Han ringde och var ledsen och undrade hur jag mådde, men jag försökte förneka det som hade hänt och sa att de va lugnt. "Jag våldtog ju typ dig.." sa han bland annat, så han insåg helt klart vad som hade hänt.


Och varför skall du anmäla honom nu? Givetvis är det ju inte för att du är bitter över att han dumpat dig....

Hur hade du tänkt bevisa denna våldtäkt såhär ett år senare?
Citera
2015-05-26, 22:33
  #6
Avstängd
Halloween2s avatar
Varför anmäla om det hände för över ett årsen? Du är så jävla korkad som måste göra en tråd om det här och fråga.. Tro fan att man ser ner på tjejer med tänkande som detta..
Citera
2015-05-26, 22:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Varför kommer du dragandes med denna händelse nu om jag får fråga? Om du nu uppfattade det som att han våldtog dig skulle du anmält svinet på stört!

Har mått sämre nu i efterhand då han hjälpte mig att bearbeta händelsen när vi väl var tsm. Älskade honom när det väl hände och försökte väl glömma händelsen pga det. La till massa text så läs gärna resten
Citera
2015-05-26, 22:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Och varför skall du anmäla honom nu? Givetvis är det ju inte för att du är bitter över att han dumpat dig....

Hur hade du tänkt bevisa denna våldtäkt såhär ett år senare?

La till en del text då jag fuckade upp inlägget i början, heh. Jo, vet att det är de många kan tro, som inte känner mig. Tycker fortf han är en underbar kille och är därför jag är osäker på vad jag ska göra. Poängen är inte att han ska få straff egentligen, vill bara känna att jag gjort något för min egen skull I guess. Har massvis med sms, vänner ja pratat med när vi fortf va tsm, kurator och tror han själv skulle erkänna helt ärligt.
Citera
2015-05-26, 22:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Varför anmäla om det hände för över ett årsen? Du är så jävla korkad som måste göra en tråd om det här och fråga.. Tro fan att man ser ner på tjejer med tänkande som detta..

Är vanligt att man inser efter en lång tid vad som hände och att man vill göra något åt det.. Kan förstå lite att du tror att ja vill anmäla för att "hämnas" eller liknande, men så är det inte. Detta är något som fått mig må väldigt dåligt tidvis så du behöver inte vara otrevlig.
Citera
2015-05-26, 22:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OperatusOep
Kör på, tror dock att du kommer att ha föga framgång.

Tror du många sms utspridda under 1 års tid kan va till hjälp? Och vänner jag berättat för när de väl hände. Vill inte att han ska få långt straff absolut inte, och han var 17, får man inte lite mildare straff då? Är en kille jag fortf bryr mig otroligt mycket om.
Citera
2015-05-26, 22:45
  #11
Medlem
Jag lever efter tumregeln "Om anmälan med största sannolikhet kommer läggas ner, anmäl ej".

Du kommer se ut som ett sinnesrubbat ex som fortfarande är kär i honom om du gör en anmälan ett fucking år efter.
Citera
2015-05-26, 22:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopathy
Till vilken nytta? Finns inga bevis.

La till text så läs gärna det också om du vill. Har massor med sms, vänner ja pratat med när våldtäkten väl hände, kurator som ja pratat med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback