Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-26, 22:08
  #1
Avstängd
Har kollat runt lite på bilar och ser att man faktiskt får en ferrari för kring 500 k. Samma gäller nästan Lamborgini.

För mig kom deT som en chock nästan. man får jundrar nästan en nyare Audi elr Volvo för det priset.

Nästan vem som helst kan ju äga en ferrari nu. Spara 2 år och låna resten.

Vi snackar begagnade som gått kanske3 tusen mil men ändå. Trodde dom inte tappa så mkt i värde.
__________________
Senast redigerad av thebigcock 2015-05-26 kl. 22:11.
Citera
2015-05-26, 22:09
  #2
Avstängd
MotherfuckingMetals avatar
Nun är jag inte en bilexpert men det verkar som att Lamborghini har betydligt högre status än ferrari. Eller kanske inte betydligt högre men högre iaf.
Citera
2015-05-26, 22:14
  #3
Medlem
Prostreet32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Har kollat runt lite på bilar och ser att man faktiskt får en ferrari för kring 500 k. Samma gäller nästan Lamborgini.

För mig kom deT som en chock nästan. man får jundrar nästan en nyare Audi elr Volvo för det priset.

Nästan vem som helst kan ju äga en ferrari nu. Spara 2 år och låna resten.

Vi snackar begagnade som gått kanske3 tusen mil men ändå. Trodde dom inte tappa så mkt i värde.


Det är en sak att köpa en Ferrari eller Lamborghini för 500 000kr.
Att sedan äga den, försäkring, skatt etc. Och inte minst den största utgiften, service.
Det är då det börjar dra iväg.

Många Ferraris måste motorn ur för att byta kamrem.
Intervallen är 3år eller 3000 mil på vissa Ferraris om jag inte minns fel.
Så det är inte alls likt intervallen på en vanlig bil. Här kan det nog kostat uppåt 50 - 100 000kr för enbart en service.
Och det är inget du gör på Mekonomen, Autoexperten etc.
Det gör du på en auktoriserad Ferrari verkstad.
Citera
2015-05-26, 22:16
  #4
Medlem
Det är ju bilar du snackar om, det är en av de sämsta investeringarna man kan göra. Så fort du startar en ny bil sjunker värdet på den med flera tusen kroner.
Sen finns det dock folk som tjänar pengar på att köpa och sälja biler men då handlar det antagligen inte om nyare bilar.
Citera
2015-05-26, 22:18
  #5
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prostreet32
Det är en sak att köpa en Ferrari eller Lamborghini för 500 000kr.
Ja, och frågan är alltså om Ferrari tappat sin status. Därav det låga priset.
Citera
2015-05-26, 22:23
  #6
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Ja, och frågan är alltså om Ferrari tappat sin status. Därav det låga priset.
Det är ju inte direkt så att du får en ny Ferrari (eller Lambo) för de pengarna utan det är ju en begagnad med en del mil på mätaren.

Ferrari har inte tappat sin status.
Citera
2015-05-26, 22:24
  #7
Medlem
CommonSenses avatar
Jag ser inget speciellt med en ferrari finns schystare bilar än så. Ferrari va nått man ville ha när man va en lite unge idag så är ferrari den sista bilen jag skulle köpa om jag va miljonär
Citera
2015-05-26, 22:28
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det är ju inte direkt så att du får en ny Ferrari (eller Lambo) för de pengarna utan det är ju en begagnad med en del mil på mätaren.

Ferrari har inte tappat sin status.

3000 mil är väl inte mycket?

Ferrari, det var nåt alla ville ha förut. Såg man en på stan kollade alla och ba; yeah, den killen ha pengar.
Citera
2015-05-26, 22:32
  #9
Medlem
AlwaysAllIns avatar
För att kolla om Ferrari har tappat sin status.
Köp en sådan för 500 000 sek och håll henne i drift under två säsonger så inser du att hon har inte tappat sin status.
Det kommer att kosta dig såinihelvete så där inser du att det är inga fattiglappar som håller en Ferrari för 500 000 sek igång under sommarsäsongerna och kör sina 1000 mil då.
Testa och återkom med en egen empirisk kunskap.

Lycka till!
Citera
2015-05-26, 22:33
  #10
Medlem
MrChows avatar
Tappat i status vet jag inte, det har alltid funnits begagnade Ferraris för 3-600k beroende på skick och årsmodell.

Själv tycker jag att olika länder och platser passar olika bra för olika sportbilar. För mig passar en Ferrari alldeles utmärkt i delar av Italien, Frankrike och Spanien där kanske inte en Porsche passar lika bra in. En Porsche funkar bättre än norra Europa, Sverige, Tyskland etc. Skulle jag bott i USA hade jag köpt en Bentley eller Rolls, i Sydeuropa en Ferrari/Maserati och i Nordeuropa en Porsche eller kanske en Aston Martin. Men.. det kanske bara är jag!
Citera
2015-05-26, 22:43
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
För att kolla om Ferrari har tappat sin status.
Köp en sådan för 500 000 sek och håll henne i drift under två säsonger så inser du att hon har inte tappat sin status.
Det kommer att kosta dig såinihelvete så där inser du att det är inga fattiglappar som håller en Ferrari för 500 000 sek igång under sommarsäsongerna och kör sina 1000 mil då.
Testa och återkom med en egen empirisk kunskap.

Lycka till!

Vad är det som kostar Så mkt under 3 månader? Låter ju helt värdelöst att ens behöva röra annat än oljefilter typ på 1000 mil
Citera
2015-05-26, 22:49
  #12
Medlem
Mr.Sandwhichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MotherfuckingMetal
Nun är jag inte en bilexpert men det verkar som att Lamborghini har betydligt högre status än ferrari. Eller kanske inte betydligt högre men högre iaf.

jag är inte förvånad, varenda sommar ser man ett x antal ferraris (speciellt den horribelt fula california) men nästan aldrig lambos. Ferrari enligt mig är sportbilvärldens volvo, samma sak med porsche.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback