Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 09:52
  #241
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Nu kan jag med säkerhet säga att jag på självaste OB-afton sett en polis med laser i regnet. Nu såg jag inte att han mätte mig. Möjligt att jag missade det eller så är inte mätresultaten godkända i regn.
Nu spelade det ingen roll då jag låg på farthållaren i 80 på 80-väg o hade gott om tid.
Kan du tänka dig. Jag fick ändå blåsa o det var väll en korkad dag att ha kontroll på?

Jag har för mig att trafikpolisen låter alla blåsa vid kontroll nu för tiden.
Citera
2015-06-20, 11:31
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Jag har för mig att trafikpolisen låter alla blåsa vid kontroll nu för tiden.
Jag kan bara hoppas att du har rätt. Min upplevelse är att jag fått en apparat i käften, varje gång de stoppat mig, oavsett anledning.
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Fick du blåsa på midsommarafton? Ja, det var väl inte så konstigt och det är väl kul att någon polis arbetar. Själv har jag inte sett en endaste polis idag, trots en del mil både utanför och i en stad.

Att du såg en polis en gång så är det vedertaget att det är så varje gång menar du?

En vanlig dag så ser man aldrig en polis stå ute när det är dåligt väder.
Poliser ute hittar du när det är sol.
Men nog om detta nu.
Men nu har du påstått att man aldrig ser poliser ute i regnet o jag lovar att här regnade det. Samma sak med det jag har sagt att de är ute när det statistiskt sätt är flest rattfyllon ute.
Att de var ute i går stödjer min teori o omkullkastar din.
Citera
2015-06-20, 11:39
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Jag kan bara hoppas att du har rätt. Min upplevelse är att jag fått en apparat i käften, varje gång de stoppat mig, oavsett anledning.

Men nu har du påstått att man aldrig ser poliser ute i regnet o jag lovar att här regnade det. Samma sak med det jag har sagt att de är ute när det statistiskt sätt är flest rattfyllon ute.
Att de var ute i går stödjer min teori o omkullkastar din.

Jag har fortfarande inte sett några poliser ute i regnet, trots att det är midsommar.

Kanske andra i tråden kan delge sin historia om de sett några poliser ute igår på midsommar och om de fick blåsa?
Citera
2015-06-22, 09:28
  #244
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Hoppas de inför gå kameror.
Så att vi inte promenerar för fort på våra gator, det är ett jätteproblem har jag hört.
Folk rör sig för fort vid biltrafik, borde kunna dra ner antalet döda.

Ordentliga böter så att folk stannar hemma istället tycker jag.
De flesta brott begås i hemmen, så jag tycket det vore en självklarhet med övervakningskameror i våra bostäder. Det kan inte kosta mycket, och tänk så många brott man skulle förebygga. Och om ett brott ändå begås kommer bevisfrågan att vara enkelt avklarad. Bara den som har något att dölja kan ha invändningar mot detta!
Citera
2015-06-22, 12:06
  #245
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
De flesta brott begås i hemmen, så jag tycket det vore en självklarhet med övervakningskameror i våra bostäder. Det kan inte kosta mycket, och tänk så många brott man skulle förebygga. Och om ett brott ändå begås kommer bevisfrågan att vara enkelt avklarad. Bara den som har något att dölja kan ha invändningar mot detta!

Nej, det begås inga trafikbrott i hemmen.

Vill du diskutera kameror i bostäder så är det OT för den här tråden, det är dessutom helt fel forumdel.
Citera
2015-06-24, 14:32
  #246
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Nej, det begås inga trafikbrott i hemmen.

Vill du diskutera kameror i bostäder så är det OT för den här tråden, det är dessutom helt fel forumdel.
Jag svarade på ett inlägg där någon föreslog "gåkameror", då var inte steget långt till att övervaka även våra bostäder. Det handlade mest om kameraövervakning i allmänhet. Lite OT, javisst.
Citera
2017-11-15, 09:53
  #247
Medlem
elbels avatar
Lättaste vore väl att räkna ut hastigheten på längre sträckor med data från mobilmaster
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback