Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-08-01, 16:42
  #61
Medlem
Iathsathaths avatar
Den här serien är kanske inte den bästa, men jag gillar skådespelarna och älskar science fiction. Den gråa moralen som genomsyrar serien är också uppskattat, det märks att serien har kanadensiska manusförfattare. Dark Matter får tummen upp från mig!
Citera
2016-08-07, 16:17
  #62
Medlem
DennisOlofs avatar
Andra säsongen lyckas hålla en bra nivå precis som säsong ett.

Visst är det budget och så, men vadå, det är ju scifi, och då får man leva med att dom inte har så mycket pengar. Jag tycker dom gör ett enormt bra jobb med vad dom har att jobba med. Dom är rätt bra i Kanada på att producera dessa serier utan att dom blir för usla eller löjliga.

Så man i alla fall kan titta på dom utan att man lider för mycket, eller att det är för uselt.

Många bra små b-serier som produceras i Kanada
Citera
2016-09-10, 20:29
  #63
Medlem
Det senaste är att Syfy har sagt att det kommer bli en 3:e säsong av Dark Matter.
Citera
2016-09-10, 20:59
  #64
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hmm, ja, den tanken poppade också upp i mitt huvud.
Men sen har vi ett par killar också, av samma typ och det tänker man inte så mycket på.
Dock lite intressant vad hon har för "krafter", då hon kan förutse vad motståndaren kan göra.

Serien har rätt högt betyg(7,4), känns inte alls så bra.
Men visst det är ett okey tidsfördriv, och man känner inte att det är nått waste of time.
Men ska ens interlekt stimuleras, jag då ska man itne sätta på denna


Nåt som också är lite intressant med att det numera finns 2 (3 om man räknar med android) fysiskt jävligt tuffa och kapabla kvinnor är att de alla har blivit det genom manipulation utifrån.
Männen, som definitivt också är väldigt starka och kapabla när det kommer till våld, har däremot (vad vi vet) tillskansat sig dessa egenskaper genom träning och erfarenhet.
Citera
2017-05-10, 21:52
  #65
Medlem
Första avsnittet av säsong 3 skall enligt IMDB sändas 9 juni i år.

Hoppas bara det stämmer för tycker serien började sådär men har blivit bättre och bättre så längtar till säsong 3.
Citera
2017-09-08, 17:57
  #66
Medlem
dooks avatar
Haka gärna på vår Twitterkampanj för att försöka få Netflix att plocka upp Dark Matter nu när SyFy lade ner denna utmärkta serie efter tre säsonger. Manusförfattaren Joseph Mallozi har redan säsong 4 och 5 planerad. Vi har kört dryruns nu i veckan för att se om vi kan få våra tags att trenda och vi har toppat listan varje gång. Raza crew + andra skådisar är med i kampanjen och snackar flitigt med sina fans. Följ @DarkMatterFTL och @TeamRazaEurope för instruktioner. Om inte för annat så har vi jävligt kul
Citera
2018-07-26, 17:43
  #67
Medlem
RiceNChickens avatar
Värt att se den här serien? Ser att den blev cancelled efter 3 säs men fick man nåt avslut då?

Kollade klart på Colony nyss och den är tydligen också cancelled efter 3 säs... ...

Testade Lost in space och nya Stark trek men tål dem inte... står mellan den här och Killjoys. Expanse är min favorit såklart
Citera
2022-01-14, 16:52
  #68
Medlem
Är denna värld och se?
Är inne på 3 avsnittet och den verkar inte vara en höjdare. Det finns 3 säsonger tydligen men jag fundera på att ge upp.
Det är synd älskar rymden men alla som håller hög klass läggs ned direkt medans skitserier får fortsätta.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback