Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-31, 11:56
  #145
Medlem
trumpetsvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag vägrar tro att så värst många i Sverige är så korkade att de missförstod hans
uttalande om att välkomna hela Europa. Expressen överdriver som vanligt.
Jag tycker det är ett drev mot Löfven som är mycket vidrigt att beskåda.

Löfven är en av få topp-politiker som haft ett vanligt hederligt arbete.
Han är väl dessutom den ende partiledaren i det Socialdemokratiska arbetarpartiet
som verkligen varit arbetare. Och inte att föräldrarna varit det som
de andra. Det verkar som det ska hånas att han är svetsare från början
Men det är väl självklart att man ska få håna statsministern i Sverige, vem det än råkar vara? Särskilt när han så fint lägger upp bollen på straffpunkten själv (gång efter gång). Det är inte synd om honom. Han sitter på yttersta makten, trots att mer än hälften av väljarna röstade på annat än regeringsunderlaget.
Hur länge var han svetsare jämfört med hur länge han var fackpamp? Positivt dock att han inte alltid varit politiker. Hoppas han återvänder till acetylentuben efter nästa val och att någon annan med arbetslivserfarenhet tar över.
Citera
2015-06-01, 11:35
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag vägrar tro att så värst många i Sverige är så korkade att de missförstod hans
uttalande om att välkomna hela Europa. Expressen överdriver som vanligt.
Jag tycker det är ett drev mot Löfven som är mycket vidrigt att beskåda.

Löfven är en av få topp-politiker som haft ett vanligt hederligt arbete.
Han är väl dessutom den ende partiledaren i det Socialdemokratiska arbetarpartiet
som verkligen varit arbetare. Och inte att föräldrarna varit det som
de andra. Det verkar som det ska hånas att han är svetsare från början

Nu är det såhär, att om man är statsminister i en demokrati så blir man utsatt för politiskt satir. Detta är politisk satir, och enbart i Sverige kan man kalla det hat. Vi har åt helvete för lite politiskt satir i det här landet. I viss mån beror det på att vårt land styrs på ett så absurt vis att inga skämt om det blir roliga. Verkligheten har överträffat satiren, s a s.

Det är dock synnerligen orutinerat att lämna öppet mål på det här viset. Jag tycker om att Löven har varit svetsare, han har varit ute i "riktiga livet", men att han inte är politiker sedan vällingåldern är nog en starkt bidragande orsak till hans grodor.
Citera
2015-06-01, 16:27
  #147
Medlem
twerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetsvamp
Men det är väl självklart att man ska få håna statsministern i Sverige, vem det än råkar vara? Särskilt när han så fint lägger upp bollen på straffpunkten själv (gång efter gång). Det är inte synd om honom. Han sitter på yttersta makten, trots att mer än hälften av väljarna röstade på annat än regeringsunderlaget.
Hur länge var han svetsare jämfört med hur länge han var fackpamp? Positivt dock att han inte alltid varit politiker. Hoppas han återvänder till acetylentuben efter nästa val och att någon annan med arbetslivserfarenhet tar över.


Var det inte så att han var värdelös som svetsare och därför blev fackombud? Värdelös pajas vilket som.
Citera
2015-06-01, 16:38
  #148
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Stefan Röfven har kanske redan avgjort valet:

http://avpixlat.info/2015/05/30/lofv...er-valet-2018/

Citera
2015-06-01, 17:36
  #149
Medlem
Zaedrewss avatar
Det kan han allt ha. Det är ingen som gillar han så det klart första bästa chans folk får så kommer de att hacka. Det var inget rasistiskt eller "näthat" alls. De som försöker påstå det är de enda fascisterna här.
Citera
2015-07-09, 17:32
  #150
Medlem
Relays avatar
Slentrianmässig benämner man alla typer av ifrågasättande och missnöjesyttringar riktade mot det man ser som problem som hat. Ungefär som en lätt knuff blir kallat för misshandel. Helt missvisande.
Citera
2016-06-11, 19:31
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Det största problemet tror jag bara är att media har en helt annan synvinkel
på det hela. Kommentarer som dessa skulle aldrig beskrivas som nätironi
av tidningar som expressen eller aftonbladet. Dom står på en helt annan
sida. Många upplever det som hat, andra som ironi. Alla ser vi på det på
olika sätt. Jag tycker det är bra att folk får uttrycka sig i situationer likt
denna. Alla har vi rätt och säga vad vi vill.
Jag fattar inte varför jag inte såg detta och reagerade innan

Definitionerna av ironi och hat är extremt tydliga, finns inte möjlighet att missförstå de 2.
Så det spelar ingen roll hur du och jag ser det om det finns en tydlig definition av ordet/orden.
Hat är då hat och ironi är då ironi. Må de 2 aldrig blandas ihop.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback