Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-05-28, 01:20
  #25
Medlem
Får mig att tänka på popvänstern.
__________________
Senast redigerad av yokisuci 2015-05-28 kl. 01:23.
Citera
2015-05-28, 14:39
  #26
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Amen till det! Behövs mer humor i verkligheten.
Om jag fattat saken rätt är hipstern även kroppsmedveten, tränar och håller sig i form. Hur uppfattar pippstern fysisk träning? Som borgerlig fåfänga? Ytlighet? Eller som något positivt?

Om detta tvistar de lärde. Enligt mig så är inte prippstern lika kroppsfixerad; den kan till och med tycka att det är borgerlig fåfänga att ägna sig åt gym, kampsport och sådant där. Prippstern är ofta en lat mupp som tycker att hjärnan är dennes främsta vapen. Detta är ganska roligt eftersom prippstern i regel är efterbliven.
Citera
2015-05-28, 23:30
  #27
Medlem
IMBILDENs avatar
Självklart är det som TS beskriver att beteckna med en Hipster. Det behövs inget annat namn.
Ingen Hipster är mer höger än VP, FI eller MP.
Citera
2015-06-03, 05:32
  #28
Medlem
SportquattroS1s avatar
Jag ser framför mig att dessa lyssnar på dubstep, men vet inte varför.

De kan även tänka sig att skippa surdegsbröd för att skona mjölksyrabakterierna, som ju befinner sig på samma intellektuella nivå som de själva.

Och fixedgear kan de inte stava till utan att slå upp ordet i Aftonpravdan.

De ser inte Toyota Pris som en miljöbil för att det ju är en bil, men åker mer än gärna en dieseldriven taxi i tron att det är ett kollektivt färdmedel.

De föraktar USA som pest, kolera och Hin Håle själv. Men gör sina rawfoodsmoothies i en amerikansk blender ifrån marknadsledande Vitamix eller Blendtec.

Pippster kan nog slå igenom...
Citera
2015-06-04, 11:36
  #29
Medlem
Glöm inte TYGPÅSEN. Den obligatoriska TYGPÅSEN som måste finnas med och helst ha någon tryckt text som uttrycker tillhörighet till någon akademisk disciplin.
Citera
2017-08-27, 22:42
  #30
Medlem
urverksapelsins avatar
Jusr kommit från billy bragg konsert. Lärt mig skillnaden mellan ett sångarskägg och ett hipster/pipster skägg. De senare innehåller inget grått. Så nu vet ni det.
Citera
2017-08-27, 23:04
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Då har du och jag olika uppfattningar vad gäller begreppet Hipster.

Enligt mig så är Genustänk, Vegantugg, Miljöfanatism, Feminism etc. utmärkande hos Hipstern.

Nej, hipstern utmärks av en skitnödig strävan efter att vara före eller efter det rådande modet (gärna både och samtidigt), ett behov av att lägga anspråk på samhällsfenomen och subkulturer som de egentligen inte är delaktiga i, och ständigt neurotiska antydanden om att de minsann inte alls gillar något som vanliga dödliga gillar. Detta löper parallellt med deras dödsångest inför tanken att göra något politiskt eller kulturellt som de facto är ovanligt eller kontroversiellt. Hipstern tar efter kulturer och beteenden som redan har godkänts av staten, men tappat politisk slagkraft, och försöker sälja dessa som deras egna påhitt. Typ som Columbus försökte påstå att han upptäckte Amerika.

Så fort en hipstergrej börjar bli allmänt känd så lämnar hipstern den så snabbt att skägget lämnar bromsspår efter sig.

När SD blir Sveriges största parti, och det blir så självklart att acceptera SD att det inte längre gör varken till eller från att gilla eller ogilla dem - DÅ kommer hipstern "starta" en subkultur med Eddie Meduza-hyllningsspelningar och ölkaggar.
Citera
2017-10-11, 18:51
  #32
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
ja då kan tunga och hårda band som Takida


Ingen "Hipster" eller "Pippster" skulle någonsin lyssna på Takida helt utan någon form av ironi som grundar sig i insikten om hur värdelösa de faktiskt är. Problemet är dock bara att Takida är så pass värdelösa att det går inte ens att uppskatta dem från det perspektivet, så det är en fysisk omöjlighet för Hipsters och Pippsters att ens kunna gilla deras musik.

Jag hoppas även att du var sarkastisk när du kallade dem för "Hårda", för de är nog det fjantigaste rockbandet i Sveriges historia.
Citera
2017-10-12, 20:23
  #33
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Det här låter bara som vilken standard hipster som helst. Jag har aldrig träffat en hipster som inte är vänster och PK.

Takida? Det är bara folk från byarna utanför typ Gävle, Örebro och Skellefteå som lyssnar på Takida. Ingen hipster skulle lyssna på Takida. Folk som lyssnar på Takida tycker att Barcadi Breezer och en burgare från Max vore en perfekt kombination - det är en helt annan kategori av människor och även om jag inte ligger särskilt långt åt PK eller vänster så är Takida-människor avsevärt mycket mindre värda än en typisk hipsters. Mengele hade utfört experiment på Takida-fansen om han levde idag.
__________________
Senast redigerad av BoJackHorseman 2017-10-12 kl. 20:27.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback