Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-30, 13:57
  #145
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikilita
Det är många här i tråden som borde läsa på lite om ordet åsikt. Det är inte åsikter de skriver utan förtal, kränkningar mm. Gissar att ni är rätt unga alternativt inte var så flitiga vid skolbänken....

Vänligen förklara vilket stöd i lagen kommunen har.

Ser fram mot responsen från en flitig elev som läst på ordentligt.
Citera
2015-05-30, 15:10
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Vänligen förklara vilket stöd i lagen kommunen har.

Ser fram mot responsen från en flitig elev som läst på ordentligt.

Lagstödet beror på vad som står på banderollerna. De exempel som jag sett i den här tråden finns inget lagstöd för att ingripa mot.
Annars är det HMF alternativt förargelseväckande beteende.

Polis kan ju också om de vill kräva att studentflaken faktiskt uppfyller samtliga krav samt att ingen på flaken är berusade vilket då effektivt skulle stoppa en överväldigande majoritet av flaken.

I förlängningen kan kommunen också förbjuda studentflak helt med lokala förordningar.
Citera
2015-06-05, 15:42
  #147
Medlem
överblickande Vasaparken och närliggande gator från min balkong, kan jag konstatera att flaken i kvarteren består av olika blandningar av killar/tjejer från div avgångs klasser, kör som vanligt med hög musik och sprutar en och annan öl på varann. hade tidigare idag ett ärende till Drottningholm och mötte på Drottningholmsvägen div firande studenter från västerort....uppdelade i tjejer i brorsans(vakten) SL500 och killar i farbrors "stylade" BMW 316 M hängande ur fönstren...)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback