Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 23:54
  #1
Medlem
Aldrig flugit med detta bolag innan och får inte fram så mycket information av deras sida. Någon som har erfarenhet om man kan omboka resan, dvs välja en annan destination av samma pris?

Vet att SAS & Norwegian bland annat erbjuder detta. Men hur är det med Primera Air? Tacksam för svar
Citera
2015-05-25, 12:55
  #2
Medlem
troligtvis inte, då du har bokat charter?
Citera
2015-05-25, 13:17
  #3
Medlem
Axells avatar
Gissar att det är Solresor du flyger med, gissar att det stod något om avbeställningsskydd när du bokade resan. Hör med dem eller läs igenom avtalet du kryssade i när du köpte biljetten om du nu har gjort det redan.

Jag flög med dem förra sommaren och de är som vilket bolag som helst. Planen är fräscha och servicen är ok. Vill du bara ta dig mellan A och B rekommenderar jag dem men vill du ha en "upplevelse" kanske det finns något annat som är bättre.
Citera
2015-05-25, 19:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Gissar att det är Solresor du flyger med, gissar att det stod något om avbeställningsskydd när du bokade resan. Hör med dem eller läs igenom avtalet du kryssade i när du köpte biljetten om du nu har gjort det redan.

Jag flög med dem förra sommaren och de är som vilket bolag som helst. Planen är fräscha och servicen är ok. Vill du bara ta dig mellan A och B rekommenderar jag dem men vill du ha en "upplevelse" kanske det finns något annat som är bättre.

Jag bokade biljetten direkt via Primera Air's hemsida. Så jag antar att det inte finns nåt ombokningsskydd?
Citera
2015-05-27, 14:28
  #5
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbiten96
Jag bokade biljetten direkt via Primera Air's hemsida. Så jag antar att det inte finns nåt ombokningsskydd?
Fick du kryssa i något om avbeställningsskydd när du bokade? Mitt råd är att kontakta dem via mail eller telefon. Ibland kan hemförsäkringen täcka avbokningar om du har läkarintyg eller liknande, kolla med ditt försäkringsbolag om du har möjlighet till detta.
Citera
2015-07-09, 17:45
  #6
Medlem
Storgrabbs avatar
Primera har registrerat om flera av sina
plan till Lettland och bytt ut en del av
kabinpersonalen till letter.
Allt för att spara pengar.

4 plan reg i Lettland
4 plan reg i Danmark.
Ägs av Isländska intressen.
Citera
2017-07-16, 10:09
  #7
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storgrabb
Primera har registrerat om flera av sina
plan till Lettland och bytt ut en del av
kabinpersonalen till letter.
Allt för att spara pengar.

4 plan reg i Lettland
4 plan reg i Danmark.
Ägs av Isländska intressen.
I dag har Primera air förseningar från Arlanda på över 16 timmar till olika destinationer. Solresor känner säkert till när planen kan lyfta men vill inte betala hotell för sina resenärer utan utlyser för var fjärde timme att avgången skjutits upp ytterligare fyra timmar. Riktigt jävla svinigt.
Citera
2017-07-16, 23:34
  #8
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
I dag har Primera air förseningar från Arlanda på över 16 timmar till olika destinationer. Solresor känner säkert till när planen kan lyfta men vill inte betala hotell för sina resenärer utan utlyser för var fjärde timme att avgången skjutits upp ytterligare fyra timmar. Riktigt jävla svinigt.

Primera Air har vi åkt en gång, den första och den sista, riktigt svinigt bolag som just körde den taktiken när vi satt på flygplatsen en hel dag.

De bryter alla regler och lagar, följer inte ARNs rekommendationer.

Alltså totalt oseriöst bolag som inte borde få bedriva flygtrafik. Undvik till varje pris om din tid är värt något!
Citera
2017-07-17, 19:44
  #9
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
I dag har Primera air förseningar från Arlanda på över 16 timmar till olika destinationer. Solresor känner säkert till när planen kan lyfta men vill inte betala hotell för sina resenärer utan utlyser för var fjärde timme att avgången skjutits upp ytterligare fyra timmar. Riktigt jävla svinigt.
Det verkar fortfarande vara en hel del förseningar. http://www.gp.se/nyheter/sverige/540...nien-1.4453155
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2573194

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback