Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 20:33
  #1
Medlem
Som rubriken säger, tre beväpnade GM rånade en jourbutik i partille vid 18tiden nu på söndag. Efter en rätt vild biljakt greps alla 3 som är i 20-25årsåldern.

Frågor: Vilka är GM? Kan det vara kända bergsjöluffare, kanske somalier? Om så är fallet kan det ha koppling till nuvarande konflikter där?

Har allt gått bra för personalen? Kom kräken över några större värden?

http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.27...ran-i-partille
Citera
2015-05-24, 20:54
  #2
Medlem
tjenare.knugens avatar
Inte första gången den butiken blir rånad. Var väl bara några år sedan sist.
Hela Vallhamra är ju annars ett "mini-Bergsjön" mitt i Sävedalen. Säkert några småglin därifrån. Var ju bara 2 veckor sedan det skedde ett grovt personrån mitt på Vallhamra Torg där typ 3 gärningsmän drog in en person i en bil och rånade denne. Kanske är det samma gärningsmän?

Helikopten var uppe i säkert 2 timmar och spanade, grymt att de fick tag i dem.

Edit: Bilden i artikeln stämmer inte riktigt överens med butiken. Frågan är om det är en annan butik eller om det är en irrelevant bild.
__________________
Senast redigerad av tjenare.knugen 2015-05-24 kl. 20:58.
Citera
2015-05-24, 23:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Inte första gången den butiken blir rånad. Var väl bara några år sedan sist.
Hela Vallhamra är ju annars ett "mini-Bergsjön" mitt i Sävedalen. Säkert några småglin därifrån. Var ju bara 2 veckor sedan det skedde ett grovt personrån mitt på Vallhamra Torg där typ 3 gärningsmän drog in en person i en bil och rånade denne. Kanske är det samma gärningsmän?

Helikopten var uppe i säkert 2 timmar och spanade, grymt att de fick tag i dem.

Edit: Bilden i artikeln stämmer inte riktigt överens med butiken. Frågan är om det är en annan butik eller om det är en irrelevant bild.

Fick dom tag i dom 3 från förra personrånet? Han afrikanen som mördades i samband med bergsjökonflikten bodde han inte där i mini-bergsjön? Vad är det annars för typer där, albaner?
Citera
2015-05-25, 05:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Som rubriken säger, tre beväpnade GM rånade en jourbutik i partille vid 18tiden nu på söndag. Efter en rätt vild biljakt greps alla 3 som är i 20-25årsåldern.

Frågor: Vilka är GM? Kan det vara kända bergsjöluffare, kanske somalier? Om så är fallet kan det ha koppling till nuvarande konflikter där?

Har allt gått bra för personalen? Kom kräken över några större värden?

http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.27...ran-i-partille
Bara kontanter och cigaretter. Inga fysiska skador på personal enligt GP.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback