Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-24, 16:46
  #1
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
En kvinna i Jönköping blev idag på morgonen rånad och slagen medvetslös efter att ha tackat nej till skjuts från tre män i en vit Saab. Polisen har ett signalement på gärningsmännen, men vill inte gå ut med det till allmänheten.
– Nej, jag vill inte göra det, säger polisens presstalesman till Fria Tider.
http://www.friatider.se/kvinna-tacka...gen-medvetslos

Eftersom polisen inte vill gå ut med något signalement, så är det väl mycket som tyder på att gärningsmännen är icke-svenskar.

Någon som vet någonting mer om den här händelsen?
Citera
2015-05-24, 16:52
  #2
Medlem
Bollregs avatar
Hade hon tackat ja till skjutsen hade hon blivit gruppvåldtagen av de 3 herrarna, så av 2 onda ting valde hon givetvis rätt.
Citera
2015-05-24, 17:18
  #3
Medlem
16.20s avatar
Hur försvarar polisen faktumet att de oftast inte går ut med signalement? Det försvårar ju inte utredningen direkt utan snarare tvärt om.
Citera
2015-05-24, 17:24
  #4
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Hur försvarar polisen faktumet att de oftast inte går ut med signalement? Det försvårar ju inte utredningen direkt utan snarare tvärt om.

Eller så är det precis vad det gör.
Läste jag galet nu?
Citera
2015-05-24, 20:02
  #5
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Eller så är det precis vad det gör.
Läste jag galet nu?
Fast hur löser du ett spaningsbrott om du inte vill ha tips?

Hela tramset med att inte uppge signalement beror på man vill skydda invandrare och vilseleda svensken.
Citera
2015-05-24, 20:13
  #6
Medlem
16.20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Eller så är det precis vad det gör.
Läste jag galet nu?

Det borde ju rimligtvis vara anledningen men jag kommer själv inte på ett enda argument för att signalementen skulle försvåra utredningen, gör du?
Citera
2015-05-24, 20:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Det borde ju rimligtvis vara anledningen men jag kommer själv inte på ett enda argument för att signalementen skulle försvåra utredningen, gör du?

Har du någonsin tänkt att polisen måste ta upp anmälningar från var och en som vill anmäla brott. Och att de även måste fundera över om de ska tro på historien så pass mycket att de ska lämna ut signalement på de påstådda GM?
Citera
2015-05-24, 21:01
  #8
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Det borde ju rimligtvis vara anledningen men jag kommer själv inte på ett enda argument för att signalementen skulle försvåra utredningen, gör du?
Men oh era imbeciller, flax syftade till den krångliga meningsbyggnaden. Läs en texten igen.
Citera
2015-05-24, 21:20
  #9
Medlem
8711s avatar
Vilken värdelös snutfitta som inte ger signalementet. Det är hans jobb och förbannade plikt att annonsera detta högljutt för att få tips och kunna ta invandrar-svinen som gjort detta. Hade hon följt med hade hon garanterat blivit gruppvåldtagen. Skulle inte förvåna mig om dom försökte nu också men inte lyckades få med henne med våld heller. Fy fan! Jävla pack!
Citera
2015-05-24, 21:59
  #10
Medlem
16.20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Har du någonsin tänkt att polisen måste ta upp anmälningar från var och en som vill anmäla brott. Och att de även måste fundera över om de ska tro på historien så pass mycket att de ska lämna ut signalement på de påstådda GM?

Det har du såklart rätt i, jag menade mer generellt då det inte är ett nytt fenomen direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Men oh era imbeciller, flax syftade till den krångliga meningsbyggnaden. Läs en texten igen.
Undra vem som är imbecill egentligen, förutom att han frågade om han läst meningen rätt så skrev han "Eller så är det precis vad det gör." Dvs att signalementen försvårar utredningen, vilket jag sedan kommenterade vidare på.
Citera
2015-05-25, 02:13
  #11
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Fattar inte hur bruden kan få för sig att ta en promenad i trakterna kring Råslätt kl 4 en helgnatt... Som upplagt för att råka ut för vad som hände. Många rovdjur som glider omkring och väntar på att något naivt ensamt offer ska dyka upp. GM's lär vara hemmahörande på Råslätt så brottet bör bli snabbt uppklarat.
Citera
2015-05-25, 02:19
  #12
Avstängd
folvidons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Hur försvarar polisen faktumet att de oftast inte går ut med signalement? Det försvårar ju inte utredningen direkt utan snarare tvärt om.

om man säger att GM har en viss hudfärg så kan en häxjakt uppkomma.

Men mest troligt är det att det är ett gäng invandrare för hade det varit svenskar så hade det konstaterats av polisen...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback