Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 16:40
  #1
Medlem
Är det någon som vet hur förskolan är där nu.
Jag vet att de hade problem för ett par år sedan 2011/2012 med viss personal som var på gränsen till inkompetent.

Nu funderar en vänninas dotter ha sina små barn där och jag undrar om det har förbättrats.
Citera
2016-02-06, 22:19
  #2
Medlem
Wearetoyss avatar
Menar du katrineberg?
Citera
2016-02-11, 07:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wearetoys
Menar du katrineberg?

Nej. Antar att det är ett namn du menar. Det var en utlänsk kvinna som ryktet gäller.

Väninnans dotter valde en annan förskola i stället.
Citera
2016-02-14, 18:56
  #4
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Är det någon som vet hur förskolan är där nu.
Jag vet att de hade problem för ett par år sedan 2011/2012 med viss personal som var på gränsen till inkompetent.

Nu funderar en vänninas dotter ha sina små barn där och jag undrar om det har förbättrats.

Det är nog lika illa överallt när det gäller lärarna. Det är ju i stort sett noll kunskapskrav till förskolelärarlinjen. Eximinatinskraven på den linjen är extremt låga och de släpper ut i stort sett vad som helst. Nästan i nivå med Socialt Arbete.

Tar förskolan sina egna PK-floskler på allvar bör din väninna se upp!:

Citat:
Mångfald
På förskolan ser vi olikheter som en tillgång och tar tillvara på varandras kompetenser. Genus ska genomsyra miljön och pedagogernas förhållningssätt för att motverka traditionella könsmönster.

Alla med ögon och öron vet om att det är enormt stor skillnad på killar och tjejer. Traditionella könsmönster bygger på att vi faktisk är generellt olika. Det gäller nu som då och över hela världen. Att en liten klick vänster-feminister har kapat frågan är en katastrof. Genusvetenskap är baserat på ideologi och utopiskt önsketänkande - inte på empire eller logiska resonemang. Barn behöver traditionella mönster och ramverk i sin uppväxt för att bli trygga. Tids nog testar de gränser själva - det är inget en förskola ska göra åt dem.

Kan din väninna få vårdnadsbidrag eller jobba som dagmamma är det nog bästa lösningen. Ha barnet hemma. Men har hon en jobbkarriär är väl det nog inte att tänka på.

Om tio år kommer vi se tillbaka på denna tid som galen tid. Multikulti-utopier och tok-feminism. Suck.
Citera
2016-02-15, 00:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Det är nog lika illa överallt när det gäller lärarna. Det är ju i stort sett noll kunskapskrav till förskolelärarlinjen. Eximinatinskraven på den linjen är extremt låga och de släpper ut i stort sett vad som helst. Nästan i nivå med Socialt Arbete.

Tar förskolan sina egna PK-floskler på allvar bör din väninna se upp!:



Alla med ögon och öron vet om att det är enormt stor skillnad på killar och tjejer. Traditionella könsmönster bygger på att vi faktisk är generellt olika. Det gäller nu som då och över hela världen. Att en liten klick vänster-feminister har kapat frågan är en katastrof. Genusvetenskap är baserat på ideologi och utopiskt önsketänkande - inte på empire eller logiska resonemang. Barn behöver traditionella mönster och ramverk i sin uppväxt för att bli trygga. Tids nog testar de gränser själva - det är inget en förskola ska göra åt dem.

Kan din väninna få vårdnadsbidrag eller jobba som dagmamma är det nog bästa lösningen. Ha barnet hemma. Men har hon en jobbkarriär är väl det nog inte att tänka på.

Om tio år kommer vi se tillbaka på denna tid som galen tid. Multikulti-utopier och tok-feminism. Suck.

Nej, det var inget sådant.
Det gällde att en viss barnskötare behandlade barn kränkande och var elak rent ut sagt mot de mindre barnen.

Tydligen har hon slutat där nu.
Ryktet säger att hon blev uppmanad av ägarna av Karin Boyeskolan att söka nytt jobb någon annanstans.
Citera
2018-09-10, 22:48
  #6
Medlem
Kajsakajakens avatar
Mitt barn gick där mindre än 1 år 2013 och det var inte bara en inkompetent barnskötare då. Skällde, pratade respektlöst och ignorerade ledsna barn. Dom sa att min son var känslig och svårtröstad men en dag hörde jag själv hur de pratade till och om honom innan de sett att jag var i rummet, efter den dagen gick vi aldrig tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback