Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-04, 17:28
  #121
Medlem
OlleVieros avatar
Varför är tidningarna så noga med "svenska" maggie? Vilken vanlig svensk hamnar på ett turkiskt bröllop bara så där? Jag har aldrig blivit inbjuden till något sådant?
Citera
2015-07-04, 19:55
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Varför är tidningarna så noga med "svenska" maggie? Vilken vanlig svensk hamnar på ett turkiskt bröllop bara så där? Jag har aldrig blivit inbjuden till något sådant?
Hon hette Maggie Bagdo.
Citera
2015-07-04, 20:44
  #123
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Varför är tidningarna så noga med "svenska" maggie? Vilken vanlig svensk hamnar på ett turkiskt bröllop bara så där? Jag har aldrig blivit inbjuden till något sådant?
Hon var väl bara på möhippa inför ett bröllop som skulle äga rum i Sverige?
Citera
2015-09-01, 20:56
  #124
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Tur att de har gränskontroll i Turkiet.
Turkiskt fängelse är nog inte det trevligaste, hur lång tid blir det om han fälls för mord?
Citera
2015-12-17, 21:21
  #125
Medlem
Citat:
Den misstänkta erkände idag att han avfyrade skott mot nattklubbsentrén med en pistol han inte hade tillstånd för.
– Jag drabbades av panik och sköt tre-fyra skott, sa den misstänkta gärningsmannen inför domaren och åhörarna.

Citat:
Det har nu gått mer än fem månaders sedan den misstänkte greps och idag var den andra rättegångsdagen. Nästa rättegångsförhandling kommer att bli i mars nästa år.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21958728.ab
Citera
2017-01-27, 19:45
  #126
Medlem
Citat:
Maggie Bagdo, 34, från Norrköping var på möhippa i Istanbul när hon sköts ihjäl utanför en nattklubb.
Den misstänkte mördaren greps två månader senare när han försökte fly landet.
I dag dömdes mannen till 17,5 års fängelse.
– Han borde fått livstid, säger Maggies bror Charbel Bagdo strax efter att domen föll.

Citat:
Domen skulle meddelats för en tid sen, men den misstänktes försvarare dök återigen inte upp i rätten, så det hela sköts upp till 15 december. Sedan flyttades datumet för domen till januari 2017.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...5-ars-fangelse
Citera
2017-01-29, 03:27
  #127
Medlem
Universells avatar
Citat:
Innan domen föll sa gärningsmannen att han var osäker på om det var skotten han avfyrat mot nattklubben som egentligen mördade Maggie. Hans försvarsadvokat argumenterade för det inte kunde uteslutas att Maggie mördats av de skott som sköts i moteld av nattklubbens säkerhetsvakter

Mycket intressant

Den här domen som föll, föll den i motsvarigheten till Tingsrätt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback