Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 12:14
  #1
Medlem
partymaoulans avatar
Är det någon som vet de exakta effekterna från Spice Gold? Rökte något skit med en invandrare som inte kunde så mycket svenska. När jag frågade honom vad det var så sa han bara "Den kryddhaa...". Jag fattade att han menade krydda, men jag orkade inte bry mig så jag bara tog jointen och tog några bloss. Kollade runt på internet lite och TROR att det var Spice Gold (eller någon annan rökmix). Men ruset var inte lika som de beskrev det. Har någon annan typ fått bortdomnade fingertoppar och fuckad tidsuppfattning? Det tog typ två timmar för mig att gå hem och jag var bara ca 500 m ifrån mitt hus. Fick även den där känslan av att någon stirrar på mig, jag blev jävligt paranoid. När jag väl kom hem mådde jag bara jävligt bra i några timmar, sen somnade jag. Någon som känner igen sig och vet vad det är?
Citera
2015-05-24, 12:45
  #2
Medlem
Zigarettens avatar
Om jag inte minns fel så slutade dom sälja Spice Gold för många år sedan.
Citera
2015-05-24, 12:47
  #3
Medlem
Swedensmokers avatar
Väldigt svårt att svara på, då det finns hundratals olika varianter av rökmixar.
Jag utgår från att det INTE var Spice Gold, då den sedan länge är narkotikaklassad.

Håll dig förövrigt långt borta från det där råttgiftet. En dag så tar du fel mix och hamnar i koma. Stå emot Sveriges förvridna ideologi om hur en fungerande narkotikapolitik ska se ut och bruka istället klassisk hederlig Cannabis, trots att Spice är lagligt.
Citera
2015-05-24, 13:44
  #4
Medlem
blutzeugens avatar
Finns gamla mixarna att beställa fortfarande, dock inte lika dyrt som för några år sedan. Bättre än dagens råttgift tbh.
Citera
2015-06-04, 10:34
  #5
Medlem
TheGruzzas avatar
Chansen att du rökte spice gold med en invandrare som knappt kunde svenska är minimal. När du köper spice vet du aldrig vad du röker, vad de än säger att du köper. Skippa spicet, man blir faktiskt dum av det.
Citera
2015-06-26, 13:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedensmoker
Väldigt svårt att svara på, då det finns hundratals olika varianter av rökmixar.
Jag utgår från att det INTE var Spice Gold, då den sedan länge är narkotikaklassad.

Håll dig förövrigt långt borta från det där råttgiftet. En dag så tar du fel mix och hamnar i koma. Stå emot Sveriges förvridna ideologi om hur en fungerande narkotikapolitik ska se ut och bruka istället klassisk hederlig Cannabis, trots att Spice är lagligt.

Chansen att han ska hamna i koma är inte så jäkla stor som du får det att verka. Jag rökte spice i princip varenda dag från hösten 2013 till sommaren 2014 då jag hade skyddstillsyn och var tvungen att lämna prover och jag mår bra idag vilket även alla mina vänner gör. Någon hade dock fått helt svarta lungor, oklart om det beror på spicet eller tobaken som det ofta blandades ut med. Vi rökte dessutom ibland väldigt potenta mixar, tror de var på 5 gram på 100 gram i början och även en del som hade 1 på 10. Vissa var kanske 3 på 100 men då blev vi knappt påverkade eftersom vi var vana vid starkare.

Däremot så utvecklar man fort ett beroende och en tolerans som gör att man i princip inte blir hög när man röker, man blir bara av med abstinensen. Det gör dig oerhört pundig så håll dig borta från spice.

Idag röker jag bara gräs och mår bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback