Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 15:45
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BLODSPAKT
Skumt, dessa borde fungera:
https://www.facebook.com/pages/Polis...655179?fref=ts
https://www.facebook.com/pages/Polis...613957?fref=ts
Bara svennebanan som skriver. Blatten trivs som sagt i skiten och kaoset.
Citera
2015-05-24, 16:48
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bussy
Det är en Kymco Bet & Win dom åkte omkring på, en inte så värst vanlig modell. Finns som 50, 125, 150 och 250 cc-varianter... Sätter en spänn på att det är någon av mc-varianterna eftersom den har vindruta monterad.

Borde vara lätt att hitta folk som vet vem som kört omkring på den där ganska unika motorcykeln.
Citera
2015-05-24, 17:33
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
En ny spännande dag i Sverige .

Tänk vilken tråkig vardag butiksarbetarna hade haft idag annars! Nu får de något att samtala om i flera dagar framöver i fikarummet .

Okej nej men allvarligt nu så är det rent psykologiskt väldigt jobbigt att vara med om ett rån. En bekant till mig blev rånad i en matvarubutik och hon vågade inte jobba igen på ett bra tag. När hon sedan kom tillbaks jobbade hon aldrig kväll. Som någon påpekade däremot så är butikerna försäkrade, däremot förlorar de ju pengar under tiden de måste hålla stängt på grund av rånet.

Låt mig påstå att butikerna ofta/oftast inte är försäkrade. En bekant är i branschen, om jag inte missminner mig nämnde han vid något tillfälle att det är för dyrt att försäkra. "Man får slå med slagträ"!
Citera
2015-05-24, 17:33
  #52
Medlem
Benziinas avatar
Det som var positivt var att polisen gick ut med varning om fotanglar i Radio Stockholm.

Tackar för det
Citera
2015-05-24, 17:35
  #53
Avstängd
joonsjs avatar
Nå? Har vi nån info om förövarna?
Citera
2015-05-24, 18:49
  #54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Det som var positivt var att polisen gick ut med varning om fotanglar i Radio Stockholm.

Tackar för det


Fotanglar tillsammans med tillvägagångssättet tyder på att de begått grova rån förut.
Mopeden verkar va ett misstag de kommer få sota för och som förmodligen får dit dem.
Gissar på att moppen använts flitigt kvälls och nattetid i sitt hemområde och då stört en mängd människor som gladeligen tipsar polis nu.

Med anledning av fotanglar låter det som om de använt bil vid tidigare rån/ inbrott .
Alternativt haft en bil som väntar någonstans?
Citera
2015-05-24, 19:38
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingarofisen
Fotanglar tillsammans med tillvägagångssättet tyder på att de begått grova rån förut.
Mopeden verkar va ett misstag de kommer få sota för och som förmodligen får dit dem.
Gissar på att moppen använts flitigt kvälls och nattetid i sitt hemområde och då stört en mängd människor som gladeligen tipsar polis nu.

Med anledning av fotanglar låter det som om de använt bil vid tidigare rån/ inbrott .
Alternativt haft en bil som väntar någonstans?

Att fotanglar använts tyder snarare på att de som "sålt" planen lyft sig en nivå.
Citera
2015-05-25, 00:10
  #56
Avstängd
Njors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Nå? Har vi nån info om förövarna?

Är extremt tyst nu på AB. Finns det något uttalande från Polisen någonstans?
Citera
2015-05-25, 16:51
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingarofisen
Fotanglar tillsammans med tillvägagångssättet tyder på att de begått grova rån förut.
Mopeden verkar va ett misstag de kommer få sota för och som förmodligen får dit dem.
Gissar på att moppen använts flitigt kvälls och nattetid i sitt hemområde och då stört en mängd människor som gladeligen tipsar polis nu.

Med anledning av fotanglar låter det som om de använt bil vid tidigare rån/ inbrott .
Alternativt haft en bil som väntar någonstans?

Fotanglar användes även när pantbutiken rånades.

Samma guldbutik rånades för övrigt för ett tag sedan. Då lämnade dom kvar en bombattrap så att hela gallerian behövdes utrymmas.
Citera
2015-05-25, 17:56
  #58
Medlem
Nå ? hur går det...har polisen gripit fotografen än ?? Denne tog ju kort när denne var ute och åkte bil....det måste väl vara något slags brott mot trafiklagarna....dessutom tog denne kort på två personer som sedan publicerades i media...utan dessa två personers medgivande...måste väl också finnas i lagboken....kan inte någon vänlig själ ringa polisen och höra hur det går ?
Citera
2015-05-25, 20:06
  #59
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Fotanglar användes även när pantbutiken rånades.

Samma guldbutik rånades för övrigt för ett tag sedan. Då lämnade dom kvar en bombattrap så att hela gallerian behövdes utrymmas.
Nej, det var Guldfynd som rånades när attrappen lämnades. Dom åkte sedan fast efter att ha lämnat lite DNA på någonting inne i butiken.
Citera
2015-05-25, 22:00
  #60
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Låt mig påstå att butikerna ofta/oftast inte är försäkrade. En bekant är i branschen, om jag inte missminner mig nämnde han vid något tillfälle att det är för dyrt att försäkra. "Man får slå med slagträ"!
Med tanke på hur mycket rån det är mot liknande butiker finner jag det väldigt osannolikt att de vanligtvis inte är försäkrade. Är han verksam inom samma område som ghettot Kista?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback