Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-23, 23:40
  #1
Medlem
som rubriken säger så är jag sjukt sugen på packa min 110L väska och hundens 16L med de man kan tänka sig behöva och vandra/överleva i norra delen av Skandinavien. Måste ju finnas fler som är sugna på detta och som vill dra. Mycket snack och liten verkstad på de flesta när de kommer till detta tror jag. Just för att många inte vill dra iväg solo på en sån här sak. Men fan är man ett skönt gäng så lär de bli en jävla resa.
Citera
2015-05-23, 23:43
  #2
Avstängd
joonsjs avatar
Har tänkt i likadana banor, men bara som ett substitut till självmord. Alltså, ta med förnödenheter som kniv, yxa, instrument för att göra eld osv och sedan bara överleva så länge man kan i naturen.

Ska du dra ut på lika resa eller bara ett tag?
Citera
2015-05-23, 23:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Har tänkt i likadana banor, men bara som ett substitut till självmord. Alltså, ta med förnödenheter som kniv, yxa, instrument för att göra eld osv och sedan bara överleva så länge man kan i naturen.

Ska du dra ut på lika resa eller bara ett tag?


Haha Jag har inga banor och ta livet av mig. Jag känner mig inte hemma i betongen. Finns så mycket mer och njuta av här i livet än och vara en del i samhället.

Jag gillar naturen, drar jag kommer jag fan inte tillbaka. :P
Jag skulle lätt kunna bygga någon form av "cabin" eller större. Men då ska man ha en wood stove med sig eller betong och göra i sten. Man måste ju kunna värma sig.
Citera
2015-05-24, 00:12
  #4
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Hur hardcore tänkte du att det ska vara? Hur länge?
Största problemet såhär på rak arm är väl att man inte får bygga och jaga hur som helst.
Citera
2015-05-24, 00:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Hur hardcore tänkte du att det ska vara? Hur länge?
Största problemet såhär på rak arm är väl att man inte får bygga och jaga hur som helst.

Det blir ingen jävla semester om du tror de. Detta e nog fan hardcore om något.
Jag skiter i om man inte får bygga och jaga som man vill :P

runt 600 älgar dödas varje år utan registrering. Det finns gott om mat i naturen. Man behöver ju inte döda allt man ser. + svårt och förvara allt under sommaren. så då ere small game som gäller.

ang byggandet.. Så lär det bli ganska snyggt och stabilt och inga i närheten som ska störa sig på att man byggt där.

Hur länge? Jaa drar jag så lär jag nog inte komma tillbaka dom närmsta åren.
Skulle vilja till typ mitten av Padjelanta nationalpark / Sarek nationalpark
Och ja jag vet att det är jakt förbjud i nationalparker.
Finns inga vandringsleder eller något där. så hittar man ett schysst ställe kan de bli gött tror jag.

finns gott om fisk och andra djur i området.
Citera
2015-05-24, 00:34
  #6
Medlem
Staten har inge med mig och göra, vad jag gör eller hur jag gör det.
Jag pissar på dom lika mycket som dom pissar på oss befolkningen.
Citera
2015-05-24, 04:37
  #7
Medlem
Tiggarna gör redan detta. Ingen idè. Du kommer bara bli rånad, gå omkring hungrig och känna dig rent utmattad. I mitt tycke är det mycket bättre att jobba på, spara undan pengar och bygga en buffert inför framtiden. Du bygger ingen buffert i nån jävla skog.
Citera
2015-05-24, 10:57
  #8
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Tiggarna gör redan detta. Ingen idè. Du kommer bara bli rånad, gå omkring hungrig och känna dig rent utmattad. I mitt tycke är det mycket bättre att jobba på, spara undan pengar och bygga en buffert inför framtiden. Du bygger ingen buffert i nån jävla skog.

Måste hålla med här. Men samtidigt så är det ju naturligt att en människa ska leva i naturen. Det ligger ju i vår DNA. Tiderna har dock förändras, och inte till det bästa.
Jag skulle nog välja att göra som du sa.
Spara undan, lev så snålt du kan under ett antal år och sen skiter du i allt och lever på din buffert resten av livet på en plats som du trivs på.
Citera
2015-05-24, 11:18
  #9
Medlem
Timmervargens avatar
Vad har du för väska?
Citera
2015-05-24, 11:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Tiggarna gör redan detta. Ingen idè. Du kommer bara bli rånad, gå omkring hungrig och känna dig rent utmattad. I mitt tycke är det mycket bättre att jobba på, spara undan pengar och bygga en buffert inför framtiden. Du bygger ingen buffert i nån jävla skog.


Tiggarna är vidriga och kan inte ta hand om varken sig själva eller deras familj. Jag skulle klara mig så mycket bättre än dom.

Glenn Villeneuve Från serien Life below Zero är en grym inspiration.
Citera
2015-05-24, 11:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Vad har du för väska?


Haglöfs 110L

http://www.xxl.se/vildmark/ryggsacka...091109_1_style
Citera
2015-05-24, 14:59
  #12
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Måste hålla med här. Men samtidigt så är det ju naturligt att en människa ska leva i naturen. Det ligger ju i vår DNA.

Nä folk i forntiden levde på svältgränsen mest hela tiden och hade en massa bristsjukdomar och kort livslängd, trots att de hade alla tidigare generationers erfarenheter om hur man ska överleva i naturen. En modern människa kan inte acceptera kvaliten på maten och hygienen man får ska leva på det viset.

För en modern människa är det jobbigt nog att åka ut och bo i skogen och ha torrmat och konserver med sig. Ska en modern människa utan speciell erfarenhet eller utbildning skaffa mat själv "i naturen" så kommer de flesta vara döda inom ganska kort tid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback