Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-15, 15:36
  #13
Avstängd
orrtupps avatar
En galen motion http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2...-loshundsjakt/

Galet, även om den inte är den allra galnaste motionen så är nog tanken bakom bland det allra galnaste. Motionärerna vill alltså förbjuda den traditionsfyllda och populära löshundsjakten där det finns fast förekomst av varg, med motiveringen att då skulle inga jakthundar dödas av varg och därmed skulle motståndet mot varg inte fortsätta öka.

Det är ungefär som om dom skulle föreslå att förbjuda Svenska kvinnor och flickor att pga våldtäkts risken vistas i områden där det finns muslimer för att minska invandringskritiken.
Citera
2015-06-19, 08:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ibland funderar jag på att bli aktiv i Miljöpartiet, naturligtvis skulle jag inte rösta på dom eftersom MP inte bör ha något inflytande men visst skulle det vara roligt att vara med?

Tänk så kul det skulle vara att sitta och jubla bifall till det ena befängda förslaget efter det andra och försöka överglänsa dom andra med ännu tokigare motioner, endast fantasin sätter gränser och verkligheten existerar inte!

Sen på valdagen blir det SD givetvis.

Har lite samma tanke, fast jag hade velat göra en Steven Colbert i Moderaterna istället
Fast nu när tanken börjar spinna, den gör ju det ibland, tror jag att jag haft lika roligt i alla partier.
Finns faktiskt inget parti, ingen känd politiker, som jag anser gör sitt jobb.
De enda som lägger upp rätt fakta egentligen är de extrema partierna på vänster och höger. Olika agendor såklart, men ändå.
Nej, jag hade nog kunnat sitta och tycka synd om IS i ett utskott för S och fråga om vi kan sjunga "We shall overcome", och utreda om det fanns något mer sätt att se till sjuka och fattiga kunde göras mer livegna inom Moderaterna. Om man kan se till att alla köper batikmönstrade secondhandkläder för att rädda miljön för Mp. Vara totalt överdriven "lapdog" åt M som Fp'are, totalt skvatt galen och tugga fradga som en sidekick åt Annie Lööf, göra en Dr Strangelove och rulla runt i rullstol och hålla sig från att sträcka upp armen i Hitlerhälsning åt SD. Försöka jobba bort allt som heter "ägande" hos V.

Visst, dom jobbar hårt politiker. Men som man brukade säga när man spelade fotboll. Jobba rätt är viktigare än jobba hårt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback