Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-08, 09:57
  #205
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Och du ska kalla dig pizzadödsnazist . Svenska pizzor håller usel standard, tveksamt om det ens borde få kallas pizza(nu äter jag förvisso många ändå mest pga lathet, säkert två i veckan i snitt ^^).

OT: Äter inte kött så brukar bli->

Variant på Margharita. Ibland med mycket pålägg(exempelvis ägg, pommes, jalapeno, kebabsås) Ibland bara något enstaka eller inget alls.

Usch, nej. Vilka länder har du ätit pizza i? Ta Italien, där är ju pizzorna otroligt överskattade. Här i Bulgarien - nej, pizzorna kommer inte i närheten av pizzorna i Sverige.

Jag skulle gärna byta bort varenda pizza här, kan jag säga, för att få en svensk pizza.
Citera
2015-12-08, 20:06
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Äter man pizzor med de ingredienserna du har på, så har man inte rätt att ha några åsikter alls om pizzastandard. , Det är ingen variant på Margherita (tomatsås, mozzarellaost, och basilika). Inte ens nära...

Men kvalitén på vissa varor man använder är rätt låg i Sverige.
Osten och skinkan, vad fan är det för något trams till råvara...
Räkorna och musslorna, oftast ett skämt som tillbehör,
och skulle kunna bytas ut mot gummibitar.
Tomatsås som inte smakar ett skit.

Det jag menade var dock att jag oftast äter varianter på standard margharita men ibland pizzor med de ingredienserna jag skrev :P
Citera
2015-12-08, 20:08
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Usch, nej. Vilka länder har du ätit pizza i? Ta Italien, där är ju pizzorna otroligt överskattade. Här i Bulgarien - nej, pizzorna kommer inte i närheten av pizzorna i Sverige.

Jag skulle gärna byta bort varenda pizza här, kan jag säga, för att få en svensk pizza.

Jag har ätit pizza i ungefär 40 länder. Skulle säga att svenska pizzor generellt ligger någonstans i mitten. Överdrev måhända lite i mitt första inlägg. Definitivt under Italien iaf, Bulgarien har jag inte varit i.
Citera
2015-12-08, 20:14
  #208
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Jag har ätit pizza i ungefär 40 länder. Skulle säga att svenska pizzor generellt ligger någonstans i mitten. Överdrev måhända lite i mitt första inlägg. Definitivt under Italien iaf, Bulgarien har jag inte varit i.

Usch, nej! Italiens pizzor är fan så mycket sämre - ja, i alla fall om du frågar mig.

Jag antar att man gillar det som man är van vid?
Citera
2015-12-08, 22:45
  #209
Medlem
stoichkov8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Usch, nej. Vilka länder har du ätit pizza i? Ta Italien, där är ju pizzorna otroligt överskattade. Här i Bulgarien - nej, pizzorna kommer inte i närheten av pizzorna i Sverige.

Jag skulle gärna byta bort varenda pizza här, kan jag säga, för att få en svensk pizza.

Har du ätit på Leo's pizza ? Svenska turkpizzor kommer inte i närheten..

En annan rolig grej med Bulgarien är att varje ställe har i princip sina egna pizza varianter. Så det blir svårt att hallå sig till en och samma favorit om man då inte besöker samma restaurang hela tiden.
Citera
2015-12-09, 10:30
  #210
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Har du ätit på Leo's pizza ? Svenska turkpizzor kommer inte i närheten..

En annan rolig grej med Bulgarien är att varje ställe har i princip sina egna pizza varianter. Så det blir svårt att hallå sig till en och samma favorit om man då inte besöker samma restaurang hela tiden.

Självklart. Leo´s är väl den pizzeria som smakar mest som de svenska blattepizzorna dock?

Jag brukar oftast beställa från Domino´s, som faktiskt har ganska okej pizzor.
Citera
2015-12-10, 04:48
  #211
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Det jag menade var dock att jag oftast äter varianter på standard margharita men ibland pizzor med de ingredienserna jag skrev :P
Skojar lite med dig bara.

För min del får du äta pizzan "quattro classici svedese" med pölsa, surströmming, blodpudding och falukorv på och tycka det är den godaste pizzan som finns. Helt ok för mig.

Man äter det man gillar och ger folk som talar om för en vad man skall/måste gilla ett långt pekfinger. Svårare än så är det inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback