Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-23, 16:26
  #1
Medlem
"Crash" vid uppdatering av drivrutin

Tjena folks!

ska försöka hålla mig kort!

Skaffade en dator för 1 år sen ungefär och allt fungerade bra första halvåret tills jag skulle börja uppdatera drivrutiner till grafikkortet ( Gtx 760 ), då fick jag alltid bluescreen direkt efter installationen, det han dock bli klart så efter jag startade om datorn så funkade dom nya drivisarna..

Tills för ungefär en vecka sedan när jag startade datorn och det stod något med "NVCPL.dll is not compatible with win32 blabla"

googlade det och det var tydligen nvidias kontrollpanel som jag inte kan öppna nu, och varje gång jag försöker ladda ner nya drivrutiner så får skärmen "no signal" och så har det varit ett bra tag nu, Jag har ju kvar dom gamla drivisarna från april men riktigt segt att inte kunna öppna kontrollpanelen

Någon som har varit med om liknande ? är grafikkortet trasigt eller vad bör göras ?

Är riktigt rookie på ämnet tyvär, tackar för alla svar

HADE!
Citera
2015-05-24, 06:45
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter mer som en felaktig drivrutin. Har du avinstallerat drivrutinen helt innan du läser in en ny? Testat med att installerar en drivrutin som är äldre än det som finns idag på Nvidias hemsida?
Citera
2015-05-24, 19:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter mer som en felaktig drivrutin. Har du avinstallerat drivrutinen helt innan du läser in en ny? Testat med att installerar en drivrutin som är äldre än det som finns idag på Nvidias hemsida?

Tack för svar! fick fixa driver sweeper och tanka om allt helt då funkade det
Citera
2015-05-25, 07:18
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tWistish
Tack för svar! fick fixa driver sweeper och tanka om allt helt då funkade det

Bra att du fick ordning på sakerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback