Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-23, 14:06
  #1
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
En avliden man anträffades vid kl. 10.45-tiden i närheten av Preem bensinstation i Ekolsund.

Den döde mannen är i nuläget inte identifierad, och det är mycket oklara omständigheter kring dödsfallet. Polisen har spärrat av området. En teknisk undersökning kommer att genomföras på platsen.
Polisen
Någon som vet något mer?
Citera
2015-05-23, 16:10
  #2
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Polisen
Någon som vet något mer?


Ekolsund? Har det inte vart cancerkonvalecenshem där på herrgården/slottet? Eller blandar jag ihop det? Enligt uppgift Upsala Nya syns inget konkret som tyder på något brottsligt. Självmord eller sjuk?
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-05-23 kl. 16:13.
Citera
2015-05-23, 16:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ekolsund? Har det inte vart cancerkonvalecenshem där på herrgården/slottet? Eller blandar jag ihop det? Enligt uppgift Upsala Nya syns inget konkret som tyder på något brottsligt. Självmord eller sjuk?


Citerade nyss i den andra tråden...
Såg flertal polisbilar vid macken, på väg till Västerås tidigare idag
Citera
2015-05-23, 19:59
  #4
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
En man har hittats död vid en bensinmack i Håbo.
Mannen har inte identifierats – men polisen har inlett en mordutredning.
– Det är mycket oklara omständigheter, säger Christer Nordström vid Uppsalapolisen.
Polisen fick larm vid 10.45-tiden om att en man hittats i närheten av Preem vid Ekolsund.
– Han har hittats i närheten av vattnet vid en slänt, säger Christer Nordström, presstalesman vid polisen i Uppsala.
Aftonbladet

Det bör alltså ha varit i de här krokarna han hittades.
I närheten av vattnet vid en slänt, tolkar jag som att det kan vara här, bakom macken.
Det känns ju spontant inte som ett ställe man skulle välja, om man var ute för att ta sig av daga. Och det känns inte heller som ett bra gömställe om det handlar om mord. Men i mordsituationer kan ju stress och tidsnöd bidra till att man inte gör de bästa valen.
Citera
2015-05-23, 21:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ekolsund? Har det inte vart cancerkonvalecenshem där på herrgården/slottet? Eller blandar jag ihop det? Enligt uppgift Upsala Nya syns inget konkret som tyder på något brottsligt. Självmord eller sjuk?
Slottet ligger långt från platsen där detta inträffade. Däremot finns det ett boende för ensamkommande exakt där, inte för att det har med mordet/dödsfallet att göra.
Citera
2015-05-23, 22:06
  #6
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Slottet ligger långt från platsen där detta inträffade. Däremot finns det ett boende för ensamkommande exakt där, inte för att det har med mordet/dödsfallet att göra.

Ja jag tänkte om det var någon som var dödssjuk som ville ut men då skulle man ju inte behöva ta sig så långt. Jag hade inte koll på var macken ligger i Ekolsund, jag tänkte det var slottet, värdsuset, en eller två större lantbruk och några andra hus av varierande storlek.
Citera
2015-05-23, 23:55
  #7
Medlem
Verkar vara någon slags snabb dumpningslats, oavsett om personen dött av sig själv eller för annan hand.
Citera
2015-05-24, 22:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
Verkar vara någon slags snabb dumpningslats, oavsett om personen dött av sig själv eller för annan hand.

Ja det var bara några 100m från den här platsen som dom hittade den där dörrvakten? från Sumpan. Han var dumpad i vattnet i närheten, finns väl en tråd om det fallet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback