Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-23, 13:52
  #1
Medlem
Jag kollade upp ett sånt där "probiotika test" på youtube där man tömde sin probiotika kapsel över ett glas mjölk och lät den stå 1-2 dagar. Till min stora förvåning så hade det blivit yoghurt utav mjölken, smakade vanlig naturell, helt okej.

Probiotikan jag använde är den här. Iallafall, i varje kapsel finns ju 20 miljarder bakterier som skrivet, men om jag låter dom äta mjölk i en bra miljö(mörkt och rums temp), bör inte dom föröka sig som galningar då?
Citera
2015-05-23, 14:01
  #2
Medlem
KungensKistas avatar
Var köper du inte bara keffir eller gör surkål?
Citera
2015-05-23, 14:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Var köper du inte bara keffir eller gör surkål?

Jag gör min egen surkål, och äter även den. Men nu handlar tråden om något annat
Citera
2015-05-23, 18:06
  #4
Medlem
okok1s avatar
Det finns nog ingen anledning att ta sånt där överhuvudtaget. Jag testade probiotika när min mage var som värst och visst blev det bättre i några timmar (kan även ha varit placebo). Men det är bara en tillfällig lösning om man har magproblem. Precis som man tar en huvudvärkstablett när huvudet värker. Det är nog bara bortkastade pengar.

Det finns även de som är skeptiska mot att äta fermenterad mat.

“Fermented vegetables, beans, and fish have been associated with cancer for a long time, and fungal toxins are the main carcinogens, but too much lactic acid is toxic, and even acetic acid could be in some situations.”

http://blog.arkofwellness.com/fermented-food-a-no-go/
__________________
Senast redigerad av okok1 2015-05-23 kl. 18:10.
Citera
2015-05-23, 19:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det finns nog ingen anledning att ta sånt där överhuvudtaget. Jag testade probiotika när min mage var som värst och visst blev det bättre i några timmar (kan även ha varit placebo). Men det är bara en tillfällig lösning om man har magproblem. Precis som man tar en huvudvärkstablett när huvudet värker. Det är nog bara bortkastade pengar.

Det finns även de som är skeptiska mot att äta fermenterad mat.

“Fermented vegetables, beans, and fish have been associated with cancer for a long time, and fungal toxins are the main carcinogens, but too much lactic acid is toxic, and even acetic acid could be in some situations.”

http://blog.arkofwellness.com/fermented-food-a-no-go/

Det finns ju studier på att probiotika är skitbra för magen. Eller förnekar du på att vi har bakterier i tarmarna? I vilket fall som helst så kände jag inte ett skit efter några timmar, men efter en vecka drygt började magen fungera mycket bättre.

Sen finns det ju skit produkter också, det gäller att läsa på och hitta rätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback