Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-12, 19:09
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jellfkkd
Nä, du har rätt. Den troligaste förklaringen till varför han sexofredade Rosanna Dinamarca och andra politiska giganter är förstås att han "ville förändra Sverige med sina våldtäkts-sms".

Det är SDs agenda. Att låta fotsoldaterna ägna sig åt anonyma hot som är ägnade att skrämma mottagaren. Medans partiledningen skenheligt fördömer dylika metoder.
Citera
2015-12-12, 19:21
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är SDs agenda. Att låta fotsoldaterna ägna sig åt anonyma hot som är ägnade att skrämma mottagaren. Medans partiledningen skenheligt fördömer dylika metoder.

Jaha. Men hur kunde Johan vara införstådd i denna agenda om han inte var medlem i SD? Om det är SD:s agenda så borde den rimligen ha fastslagits på något av partiets möten.

Sedan trodde jag att vi redan hade konstaterat att det inte förekommit några hot i det här fallet.
__________________
Senast redigerad av Jellfkkd 2015-12-12 kl. 19:24.
Citera
2015-12-12, 19:35
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jellfkkd
Jaha. Men hur kunde Johan vara införstådd i denna agenda om han inte var medlem i SD? Om det är SD:s agenda så borde den rimligen ha fastslagits på något av partiets möten.

Sedan trodde jag att vi redan hade konstaterat att det inte förekommit några hot i det här fallet.

Han kan vara medlem i SD. Det vet vi inte. Det kan också vara så att SD har en dubbel agenda och allting inte fastlås på partiets möten och protokollförs.

Du kanske tycker att Johans sms var mer som löften än hot men jag tycker att de var lite hotfulla. Eftersom kvinnorna som han messade till inte kände honom och inte var med på att smeka hans håriga pung och så vidare. Även åklagaren tyckte som jag, uppenbarligen. Eftersom en av kvinnorna beviljades ersättning för förlorad arbetsinkomst. Hon hade inte ens vågat gå till jobbet och hade mått illa pga Johans stalking.
__________________
Senast redigerad av nantale 2015-12-12 kl. 19:44.
Citera
2015-12-12, 20:03
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han kan vara medlem i SD. Det vet vi inte. Det kan också vara så att SD har en dubbel agenda och allting inte fastlås på partiets möten och protokollförs.

Påståendet om en hemlig agenda går inte att falsifiera. Jag kan knappast argumentera för att SD inte har en hemlig agenda - eftersom den skulle vara dold för mig om så var fallet...

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du kanske tycker att Johans sms var mer som löften än hot men jag tycker att de var lite hotfulla. Eftersom kvinnorna som han messade till inte kände honom och inte var med på att smeka hans håriga pung och så vidare. Även åklagaren tyckte som jag, uppenbarligen. Eftersom en av kvinnorna beviljades ersättning för förlorad arbetsinkomst. Hon hade inte ens vågat gå till jobbet och hade mått illa pga Johans stalking.

Sextrakasserier är inte samma sak som hot. Och man kan må dåligt av SMS utan att de för den sakens skull innehåller hot.

Om man har utsatts för ett brott och fått förlorad arbetsinkomst därav så är man berättigad ersättning.
__________________
Senast redigerad av Jellfkkd 2015-12-12 kl. 20:05.
Citera
2015-12-20, 16:47
  #173
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag ögade igenom FUP lite snabbt och det finns en del sms i FUP så gjorde en snabb sammanställning för de som inte orkar läsa igenom FUP själva.
Det finns inget som som pekar på att personen är sverigedemokrat och finns inte med i någon lokalavdelning vad jag kunnat söka fram.
Om personen röstat på SD framgår inte det heller.
SD kopplingen får anses död då det enda som finns är några sms där han utger sig för att vara sverigedemokrat i singular och plural.
Exempel:




Han utger sig även för att vara Jonas Sjöstedt så kopplingen kan likväl vara till Vänsterpartiet.

I övrigt så finns det t.ex


Att han blandar in barn gör att sms:en blir osmakligare och kan upplevas värre för den utsatte.

Det fortsätter med liknande sms och det är en vuxen man som skriver detta men han lär inte vara speciellt begåvad.
Det står även att han har haft FAS3 och bor en del hos sin far.
Tycker det målar upp bilden av en sorglig rätt ensam människa som inte lyckats speciellt bra i livet som dricker mycket rödvin läser nordfront och skickar mindre begåvade sms.

Hahaha förlåt men det där kan vara de roligaste SMS:en som någonsin skrivits. Lars Stjärnkvist? Hahah
Citera
2015-12-24, 00:42
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Hahaha förlåt men det där kan vara de roligaste SMS:en som någonsin skrivits. Lars Stjärnkvist? Hahah
Det finns ingen orsak att be om ursäkt för att man skrattar åt något sms.
Det hela är tragikomiskt på något sätt och lutar mot psykiskohälsa men jag kan förstå att det kan upplevas obehagligt för den som blivit drabbad framförallt när han blandar in barn.
Citera
2015-12-24, 08:19
  #175
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han kan vara medlem i SD. Det vet vi inte. Det kan också vara så att SD har en dubbel agenda och allting inte fastlås på partiets möten och protokollförs.

Du kanske tycker att Johans sms var mer som löften än hot men jag tycker att de var lite hotfulla. Eftersom kvinnorna som han messade till inte kände honom och inte var med på att smeka hans håriga pung och så vidare. Även åklagaren tyckte som jag, uppenbarligen. Eftersom en av kvinnorna beviljades ersättning för förlorad arbetsinkomst. Hon hade inte ens vågat gå till jobbet och hade mått illa pga Johans stalking.

du kan väl åtminstone klicka in dig på konspirationsforumet innan du häver ur dig din dynga?
Citera
2015-12-24, 08:40
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
du kan väl åtminstone klicka in dig på konspirationsforumet innan du häver ur dig din dynga?

Du kan väl åtminstone läsa FUP?
Citera
2016-02-10, 22:24
  #177
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jellfkkd
Nä, du har rätt. Den troligaste förklaringen till varför han sexofredade Rosanna Dinamarca och andra politiska giganter är förstås att han "ville förändra Sverige med sina våldtäkts-sms".

Typiskt Svenskt Patriarkal Våldtäktskultur.

Dålig smak har han oxå.
Citera
2016-02-11, 00:33
  #178
Medlem
zlizzards avatar
Står det någonstans i tråden vem aset är? Annars tycker jag att någon kan hänga ut honom.
Citera
2016-02-11, 10:08
  #179
Medlem
Jag har läst domen. Killen är 35 år gammal. Han är klart störd och borde få psykiatrisk hjälp snarare än böter. En psykiater skulle snabbt kunna avgöra vad killen led av och vilka mediciner han borde få.

Rättegången kostar enorma belopp. Endast stödet till en av de flertal målsägarna uppgick till över 70 000 kr. Med det beloppet kunde killen inte längre lider och inga flera personer skulle drabbas av samtalen och sms.

Jag kan förstå att få ett sådant samtal är obehagligt. Samtidigt är de så absurda att man måste levt ett mycket skyddat liv för att störas av dem. De är snarare skrattretande.

Det finns säkert skäl till varför han väljer en viss kategori av personer att ringa till. Det skulle en psykiater snabbt kunna fastställa. Vill man absolut att killen inte skall få hjälp av sjukvården kunde eventuella organisationer som killen påstår sig tillhöra vara lika väl målsägare som kvinnorna.

Claes Bergström är givetvis framme för att hjälpa damerna.

Att läsa den här domen är som att läsa "Alice i Underlandet".
Citera
2016-02-11, 10:15
  #180
Avstängd
Callidacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han kan vara medlem i SD. Det vet vi inte. Det kan också vara så att SD har en dubbel agenda och allting inte fastlås på partiets möten och protokollförs.

Ge dig någon gång. Det är väldigt offtopic och irriterande av dig att blanda in SD i alla dina inlägg.

Vi vet att du inte gillar SD ok? Du behöver inte upprepa dig hela jävla tiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback