Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-22, 18:54
  #1
Medlem
Clarizos avatar
Nu till händelsen först !!

Jag hamna i en bil olycka med min sportbil.
Och ringde polisen i första hand för att få hjälp, dem kommer snabbt till platsen med en polispatrull...
Han förhör mig och säger om jag hade kul???... Nej? Jag fick sladd och hamna i garaget....
Ja men du måste ha åkt väldans fort svarade polisen då han såg spårmärken av min bil Jag säger ja jag kanske gasa men jag kom knappt upp i fart och fick sladd av det dåliga väglaget. Skitsamma, under vårat "förhör" så säger han att jag kommer bli misstänkt för vårdlöshet i trafik.. Och innan han ens hann klart med förhöret så får dem något viktigt och åker iväg från olyckan med blåljus..

Han ringer därefter mig senare på kvällen och frågar om jag erkänner till brott, och jag nekar.

Nu har det gått runt 2 månader och jag har inte hört något och inte fått något brev hem.. Vad har hänt?

Jag är en ärlig man som ska bli en ordningsvakt och genom det så gör man tester och dem kollar upp mig. kommer man se att jag är misstänkt? Och är jag ens det? Vad händer? Jag har aldrig vart med om sånt förut och känner inte att jag ska försöka bli ordningsvakt då detta kommer att hindra mig.
Vad tror ni? Är jag ens misstänkt?
Och ska man inte få hem något brev?
Och kan polisen kolla upp mig innan ordningsvakt testet och se detta?

Orolig som satan! tacksam för svar


EDIT: Bilen är skrotad och dem tog inga bilder som jag såg
Citera
2015-05-22, 20:10
  #2
Medlem
James91s avatar
Att få brev från polisen kan ta ett jävla tag.
Citera
2015-05-22, 20:27
  #3
Medlem
Clarizos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Att få brev från polisen kan ta ett jävla tag.

Ahopp. Då kommer det bli något då..?
Citera
2015-05-23, 00:06
  #4
Medlem
James91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarizo
Ahopp. Då kommer det bli något då..?
Det vet ju inte jag utan det jag vet är att då brev från farbror blå kan ta sin lilla tid.
Citera
2015-05-25, 16:27
  #5
Medlem
Schlaktarnns avatar
1: Neka
2: Invänta polisens förundersökning
3: Du kommer få besked om de har bevis eller inte. Det är polisen som ska bevisa att du kört vårdslöst, inte du

Men eftersom du inte har kört vårdslöst så förstår jag inte varför du är så orolig?
Polismanen gör ju självklart en anmälan om vårdslöshet i trafik om han nu tror att de va så. Du bör börja oroa dej dagen då du blir dömd i tingsrätten istället.
Citera
2015-05-25, 17:42
  #6
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
1: Neka
2: Invänta polisens förundersökning
3: Du kommer få besked om de har bevis eller inte. Det är polisen som ska bevisa att du kört vårdslöst, inte du

Men eftersom du inte har kört vårdslöst så förstår jag inte varför du är så orolig?
Polismanen gör ju självklart en anmälan om vårdslöshet i trafik om han nu tror att de va så. Du bör börja oroa dej dagen då du blir dömd i tingsrätten istället.
Hur kommer du fram till att det inte är frågan om vårdslös körning när man pangar i garaget så bilen måste skrotas?

Du vet väl att man inte behöver bryta hastighetsbegränsningar för att köra vårdslöst va?
Var det inte glansis så lär det nog bli svårt att hävda att man anpassat sin körning så som man är skyldig att göra.
Citera
2015-05-26, 18:32
  #7
Avstängd
Shubnigurath.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarizo
Nu till händelsen först !!

Jag hamna i en bil olycka med min sportbil.
Och ringde polisen i första hand för att få hjälp, dem kommer snabbt till platsen med en polispatrull...
Han förhör mig och säger om jag hade kul???... Nej? Jag fick sladd och hamna i garaget....
Ja men du måste ha åkt väldans fort svarade polisen då han såg spårmärken av min bil Jag säger ja jag kanske gasa men jag kom knappt upp i fart och fick sladd av det dåliga väglaget. Skitsamma, under vårat "förhör" så säger han att jag kommer bli misstänkt för vårdlöshet i trafik.. Och innan han ens hann klart med förhöret så får dem något viktigt och åker iväg från olyckan med blåljus..

Han ringer därefter mig senare på kvällen och frågar om jag erkänner till brott, och jag nekar.

Nu har det gått runt 2 månader och jag har inte hört något och inte fått något brev hem.. Vad har hänt?

Jag är en ärlig man som ska bli en ordningsvakt och genom det så gör man tester och dem kollar upp mig. kommer man se att jag är misstänkt? Och är jag ens det? Vad händer? Jag har aldrig vart med om sånt förut och känner inte att jag ska försöka bli ordningsvakt då detta kommer att hindra mig.
Vad tror ni? Är jag ens misstänkt?
Och ska man inte få hem något brev?
Och kan polisen kolla upp mig innan ordningsvakt testet och se detta?

Orolig som satan! tacksam för svar


EDIT: Bilen är skrotad och dem tog inga bilder som jag såg

Om du är misstänkt för brott så förekommer du i misstankeregistret, mig veterligen kollar man endast BELASTNINGSregistret. Dock inte så smart att mörka det, vore tråkigt om du sökte, kom in, och sedan blir fälld. Då kan det bli knivigt att förklara sig sedan.

Ring till din lokala polisstation som troligen har ärendet, bor du i en större ort lär det finnas en trafikavdelning som handlägger detta.Du bör då iaf kunna få kontakt med den handläggare/FU ledare som har detta ärende. Kanske har ärendet lagts ned men dom missat att underrätta dig om det, sånt har hänt.
Citera
2015-06-02, 22:44
  #8
Medlem
Clarizos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
1: Neka
2: Invänta polisens förundersökning
3: Du kommer få besked om de har bevis eller inte. Det är polisen som ska bevisa att du kört vårdslöst, inte du

Men eftersom du inte har kört vårdslöst så förstår jag inte varför du är så orolig?
Polismanen gör ju självklart en anmälan om vårdslöshet i trafik om han nu tror att de va så. Du bör börja oroa dej dagen då du blir dömd i tingsrätten istället.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur kommer du fram till att det inte är frågan om vårdslös körning när man pangar i garaget så bilen måste skrotas?

Du vet väl att man inte behöver bryta hastighetsbegränsningar för att köra vårdslöst va?
Var det inte glansis så lär det nog bli svårt att hävda att man anpassat sin körning så som man är skyldig att göra.


Nej men dem tyckte att jag hade "kul" då det såg ut som jag sladdade runt parkeringen.

Jag är fortfarande nojjig över detta. jag kommer att mörka detta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback