Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-22, 22:25
  #13
Medlem
gronagubbens avatar
vi har lagliga droger och tillgång till olagliga droger på nätet så enligt min mening är droger redan lagliga.
__________________
Senast redigerad av gronagubben 2015-05-22 kl. 22:39.
Citera
2015-05-22, 22:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Problemet är att dina argument kan jämföras men en femårings argument för att handla godis: "Det är gott!"
Ta och tänk till istället.
Sluta använd känslor för att beskriva vad du vill förändra i samhället, varken motståndare eller kamrater kommer att ta dig seriöst.

Jag menar, bara kolla på ditt argument:

Haha, det är fan pinsamt.

Tror du på fullaste allvar att ledamöterna i riksdagen kommer att legalisera E för att du säger: "jag blir så kärleksfull på drogen!"
Nej, såklart inte, de kommer bara tycka synd om dig - precis som jag gör.

Ha en trevlig kväll din lilla tomte.
våldtäkts argument och femåringar som handlar godis..som sagt varningsklockorna ringer..hmm predator på forumet akta er småbarn.
Citera
2015-05-23, 10:36
  #15
Medlem
Djamillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
våldtäkts argument och femåringar som handlar godis..som sagt varningsklockorna ringer..hmm predator på forumet akta er småbarn.

Så här argumenterar en femåring.

Han har rätt, även om han är taskig (tråkigt för dig) och har en nedlåtande ton(kul för oss andra).
Va nu ödmjuk, ta till dig argumenten, bearbeta kränkningen och gå vidare med ditt liv som en klokare person.

För forskning om MDMA samt andra psykedeliska droger och deras terapeutiska effekter rekommenderar jag lobbyorganisationen MAPS ( Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies), där du kan du finna bra argument.

http://www.maps.org/

Sen att jag för en avkriminalisering av alla droger till skillnad från en legalisering är en annan sak och till stor del OT.

Edit: Har läst trådstarten igen och det var tydligen en legaliseringsfråga på dagordningen;
Med avkriminalisering förstås att samhället tolererar allt bruk av droger, med legalisering förstås att samhället accepterar allt bruk av droger. Valet ligger till grund för hela lagstiftningsprocessen om hur liberalt vi ska ha det i samhället.
__________________
Senast redigerad av Djamilla 2015-05-23 kl. 11:02.
Citera
2015-05-23, 12:59
  #16
Avstängd
varför händer det aldrig något sådant här? haha Undrar hur många som kommer stå och köa där.
Citera
2015-05-24, 18:03
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Faktum är ju att E tar stryk på hjärnan något enormt. Skall vi legalisera E bör ju andra likgiltiga ämnen också dras fram. Och tillslut sitter någon där och funderar över varför inte heroin är lagligt då det för denna person i fråga löser alla världens problem (?)

Cannabis är en sak.
Håll käften din lilla okunniga jävel. Du kan inget om biologi eller kemi så du bör hålla käften helt enkelt.
Läs lite studier på MDMA och läs nogrant, notera de höga doserna och förstå att en normal dos för en människa skulle vara betydligt mindre neuron giftig / neurotoxiskt. Det är oxidativestress(engelska) som gör skadan och den kan in princip tas bort (i alla fall på möss) genom stora mängder av IV antioxidanter.
Dessutom så är mängderna mössen på typ 10-20 gånger så mycket per kilo som en människa tar och givetvist kunde man se att mössen som fått så mycket hade stora STORA skador och nivåerna serotonin(säkert andra också) hade sjunkit med så mycket som 40% i mössen/råttorna som fått de mest extrema absurda doserna.

Gör pallar inte att leta up dessa studier igen för en liten inkompetent hora som dig men det finns ett flertal och är lätt tillgänliga, NCBI och Erowid har några bra studier.
Citera
2015-05-24, 18:43
  #18
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CornholioHF
Håll käften din lilla okunniga jävel. Du kan inget om biologi eller kemi så du bör hålla käften helt enkelt.
Läs lite studier på MDMA och läs nogrant, notera de höga doserna och förstå att en normal dos för en människa skulle vara betydligt mindre neuron giftig / neurotoxiskt. Det är oxidativestress(engelska) som gör skadan och den kan in princip tas bort (i alla fall på möss) genom stora mängder av IV antioxidanter.
Dessutom så är mängderna mössen på typ 10-20 gånger så mycket per kilo som en människa tar och givetvist kunde man se att mössen som fått så mycket hade stora STORA skador och nivåerna serotonin(säkert andra också) hade sjunkit med så mycket som 40% i mössen/råttorna som fått de mest extrema absurda doserna.

Gör pallar inte att leta up dessa studier igen för en liten inkompetent hora som dig men det finns ett flertal och är lätt tillgänliga, NCBI och Erowid har några bra studier.

Håll käften, okunnige jävel, inkompetenta hora. Allt bara för att han var lite små-kritisk till att legalisera ecstasy?
Du hade kunnat göra inlägget både trevligare och kortare så att fler pallar läsa det, genom att skita i att vara otrevlig. Eller du kanske måste trycka ner andra och leka översittare för att själv kunna vara glad?
Va bra att mdma inte behöver vara skadligt för möss, det måste ju varit en revolutionerande studie för möss världen över?
Visste du att mycket av skrämselpropagandan mot cannabis kommer från forskning man gjort på möss? Där ser man hur fel det kan bli när man låter sig hypnotiseras för mycket av "studier".
Och just det, vi är ju oense, då måste jag ju kalla dig inkompetent hora och be dig hålla käft innan jag slutar skriva. Mitt inlägg blir mer trovärdigt då.
Citera
2015-05-26, 21:28
  #19
Medlem
Struisvogels avatar
Vad man måste förstå i denna fråga är ju hur drogklimatet är i Holland och vilka frågeställningar de har.

T.ex man kan köpa E för €3-5 styck och får då vanligtvis mellan 150-200mg rent MDMA.
Man kan köpa MDMA för €20-30 och få en stor kristall.
Alla som vill köpa E/MDMA kan göra det hur lätt som helst.
I Holland så känner alla någon som tar droger när de festar om de inte gör det själva.
osv osv. Tror jag visat min poäng.

Vad detta har skapat är problem som inte har med olagligt/lagligt att göra. Det är redan lagligt att ha ett par E för eget bruk t.ex. Vad ungdomspartiet som gör detta förespråkar är bland annat att de vill ha rena piller, sälja piller med information till så att man kan läsa på vad som händer och vad det har för konsekvenser. De har även förstått att de inte kan stoppa användningen och missbruket, vilket innebär att de förespråkar att ta hand om sina brukare och försöka bli av med missbrukare eller folk som bara pillar i sig piller utan att veta vad de håller på med.

Man kan med andra ord inte jämföra detta med Sverige eller det svenska drogklimatet överhuvudtaget.

I Sverige fungerar det som i denna video. https://www.youtube.com/watch?v=jAKnogM6-2w

Några länkar,
http://www.deephouseamsterdam.com/th...p-is-now-open/
http://www.deephouseamsterdam.com/wo...-in-amsterdam/
http://www.deephouseamsterdam.com/ne...ma-percentage/
__________________
Senast redigerad av Struisvogel 2015-05-26 kl. 21:34. Anledning: Länkar
Citera
2015-05-26, 21:32
  #20
Medlem
Sm0okeys avatar
Inget som vet vad deg var för placebo som delades ut?
Citera
2015-05-27, 01:00
  #21
Medlem
Hade uppfattningen att allt bruk av narkotika är lagligt?

Det är endast olagligt om man åker fast!
Citera
2015-05-27, 19:51
  #22
Avstängd
.BookHouseBoy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colin.Cherry
Nu är det dock inte riktiga E som dom delar ut verkar det som utan något som ger placeboeffekt så det lär vara någon sorts RC. Tyvärr.

Aa fast placebo fungerar ju inte om det är en RC
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback