Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 03:46
  #73
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är inte GM barn till Peter och Beata?

Citat:
Ursprungligen postat av Evertoniangbg
Jo, således inte MENA.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet inte. Peter Absberg låter inte så väldigt MENA. Och inte Beata heller. Och fem barn hade Peter och Beata tillsammans medan de bodde i den idylliska villaförorten vars namn jag har glömt.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
I flera trådar på FB påstås att Peter Absberg tidigare hette Kamel Mohamad Wehbe vilket kanske låter mer MENA?
Men det påståendet är kanske falskt. Sant är dock var han spenderar sin tid för lång tid framåt. Och anledningen till det.

Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Enligt folkbokföringen hette Peter Absberg tidigare Kamel Mohamad Wehbe. Jag minns inte vilket land han har invandrat från, men jag kan kolla på måndag. Den mördade hustrun var född i Polen. Familjen bodde i Vessigebro vid tidpunkten för mordet.
Det stämmer. Han kom var Libanes. I Libanon var han i första hand en rövare och terrorist.

Så hans främsta lyten när hon kom till Sverige var nog inte att han var från Mellanöstern utan att han var gangster. Han var inte någon särskilt varm och omhuldande fader, om man säger; inte någon som skulle kunna visa barnen vägen ut i samhället.

Den mördade frun polska.
Citera
2015-05-24, 09:51
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du kan söka på definition av heder och respekt på vilket uppslagsverk du vill. Första meningen på svenska Wikipedia:

Heder: "Heder eller ära är ett antropologiskt och sociologiskt begrepp kopplat till social status, och handlar om andra människors uppskattning av en människas personliga värde."

Respekt: "Respekt betecknar i vardagligt tal aktning eller vördnad för en person."

Ju vet jag inte var du kommer ifrån, men skulle du kunna säga annat än att detta är raka motsatsen till MENA-tolkningen av dessa ord?


Ett begrepp kopplat till social status, andras uppskattning av personen - det stämmer ju in på vad du själv menar är motivet. Samtidigt är en MENA-tolkning något rakt motsatt. Förvirrande.


Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Förvisso är Expressen en ganska usel tidning, men inte ens de har för vana att hitta på citat som de lägger i munnen på andra. Det är således en ganska långsökt bortförklaring till att misstro dotterns utsaga. Anledningen till att du vill bortse från den är helt enkelt att du inte vill att det ska vara sant.


Per definition innebär ett hedersmord att någon inför sina jämlikar känner att en skam har uppstått inom familjen, och att denna person anser att skammen kan tvättas bort (hedern återupprättas) genom att någon i familjen måste dödas.

Om hustrun dödades för att han, som dottern påstår, kände skam inför sina landsmän, var det alltså ett så kallat hedersmord. Oavsett var hustrun kommer ifrån.

Om någon säger något så är det så, helt enkelt? Det stod i tidningen.

Men det står också att dottern larmade SOS och golade ner sin far. Hon säger att mamma var så glad, stark, självständig.
Senare försöker mördaren påstå att det var ett vådaskott och tillfällig förvirring. Till råga på allt bloggar en av döttrarna om att hon är ensamstående mamma.
Är du verkligen säker på att det är så det brukar gå till i en helt vanlig hederskontext?

Som svensk medborgare har du givetvis din demokratiska rättighet att läsa kvällstidningen och tycka att hedersmord är problemet. Jag förstår inte poängen med det, men varsågod.
Citera
2015-05-24, 13:38
  #75
Medlem
vonCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Om någon säger något så är det så, helt enkelt? Det stod i tidningen.

Åtminstone stödjer vi vår tolkning på vad som framkommit av någon som var där (dottern). Du och nantale, å andra sidan, har inte ett enda ben att stå på. Ni har ingen fakta som stödjer er syn förutom egna spekulationer, utöver detta väljer ni aktivt att BORTSE från en persons vittnesmål som växte upp i familjen där det skedde.

Jag börjar tro att du har någon sorts agenda att rentvå fadern och kasta skit på dottern. Varför annars skulle du använda ett förminskande, hånande uttryck som "golade ner sin far" om en flicka som fullständigt skräckslagen ringer till SOS i ren panik medan hennes far mördar hennes mor med 16 knivhugg? "Gola" är ett uttryck man använder om en feg brottsling som skvallrar på sina medkumpaner, men du tycker alltså att det är ett adekvat ord att applicera på en flicka som ringer SOS när hennes värld och framtid håller på att rasa ihop genom detta vansinnesdåd?

Du anser att hon golade på sin psykopat till farsa? Vad skulle hon ha gjort annars? Hållit käften? Varit lydig mot sin far? Det kanske är du som försöker ursäkta hedersproblematiken genom att osynliggöra den.

Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Senare försöker mördaren påstå att det var ett vådaskott och tillfällig förvirring.

Ja, om mördaren säger det måste det självklart vara så. Den där analytisk skeptiska misstron du konsekvent riktat mot dottern, vad säger du om att börja applicera den på mördaren också? Eller är det bara offren som ska misstros och inte förövarna?

Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Till råga på allt bloggar en av döttrarna om att hon är ensamstående mamma.
Är du verkligen säker på att det är så det brukar gå till i en helt vanlig hederskontext?

Detta har vi redan avhandlat, sluta slingra dig. Jag citerar mig själv från två sidor tillbaka:

Citat:
Ursprungligen postat av vonCaesar
Vi vet ingenting om omständigheterna runt det. Kanske hade hon ett förhållande med någon fadern accepterade, kanske hade hon förhållandet trots faderns protester och skulle varit nästa person i tur att bli mördad eller bestraffad (Fadime-style), kanske höll hon förhållandet hemligt för fadern, det finns otaliga möjligheter. Vilken som stämmer är fullständigt irrelevant då du har hakat upp dig på att dådet måste passa in i någon förutbestämd definition du har av "hederskontext", trots att den egna dottern sagt svart på vitt att han dödade sin fru för att behålla hedern i landsmännens ögon. Om detta t.o.m. skrivs ut och erkänns i en mainstream-tidning som annars har för vana att mörka och tassa försiktigt runt dessa teman för att inte understödja "rasism" så kan du lita på att motivet var så uppenbart att inte ens agendasättande PK-journalister kunde bortse från det.

Kontentan är att ni har hängt upp er på en teoretisk definition av "hederskontext". Alla attribut/kriterier behöver inte vara uppfyllda för att ett fenomen ska kunna sägas existera. Utöver denna halsstarriga enögdhet har ni bara era egna spekulationer, inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Som svensk medborgare har du givetvis din demokratiska rättighet att läsa kvällstidningen och tycka att hedersmord är problemet. Jag förstår inte poängen med det, men varsågod.

Nej, du förstår helt enkelt inte. Om du inte förstår det kommer du inte förstå det följande heller, men jag skriver det ändå för en dag kommer du kanske att se tillbaka och förstå: det är idioter som du och nantale som enkapsulerar vad som är fel med Sverige idag: fega, konflikträdda djävlar som inte vågar benämna saker vid deras rätta namn.
__________________
Senast redigerad av vonCaesar 2015-05-24 kl. 13:50.
Citera
2015-05-24, 21:06
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Ett begrepp kopplat till social status, andras uppskattning av personen - det stämmer ju in på vad du själv menar är motivet. Samtidigt är en MENA-tolkning något rakt motsatt. Förvirrande.
OK, felaktigt formulerat av mig. Man tolkar begreppen likadant, men man har helt motsatt uppfattning av vad som krävs för att uppfylla begreppen. I det typiska MENA-packet, så förtjänar man heder, genom att helt enkelt döda en nära släkting, som har gjort någonting som är helt normalt i den civiliserade världen. Man förtjänar heder genom att ha dödat sin egen dotter, genom att exempelvis kasta ned henne från en balkong. Man förtjänar heder genom att skjuta sin dotter och tvinga sin egen son (under 18 år) att ta på sig skulden. Detta är motsatsen till vad som uppfattas som heder av mig. Ser du det som heder?
Citera
2015-05-25, 08:56
  #77
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Hur lågt är oddset på att det är ytterligare en kulturberikare som har varit i farten tro?
...för att om det hade varit en svensk så hade han knytit näven i fickan?
Citera
2015-05-25, 11:19
  #78
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
4 månaders fängelse är ju så löjligt för alla dessa brott att det snarare blir ett hån mot de drabbade, likaså skadestånden. Speglar detta verkligen den allmänna folkopinionen? Med tanke på att GM lyckats med bedriften att bli dömd för över 50 brott så kan man ju undra hur många 100-tals brott han har begått och kommit undan med...
Citera
2015-05-25, 20:04
  #79
Medlem
Var med om en exakt likadan händelse på ett annat pendeltåg, nån jävla dåre som gick in och helt hämningslöst började veva mot både kvinnor och pensionärer. Han lyckades ge tre personer näsblod innan jag tillsammans med en annan man lyckades få omkull fanskapet. Vi var flera som höll honom nere tills polisen kom, som även dom gav honom en ordentligt brysk behandling som följd av att han riktat en blodig snorloska mot en av polismännen. Den händelsen gav mig en torgskräck som satt i nått halvår, även om jag än idag är vaksam i kommunaltrafiken.

Om denna anekdot anses OT så ber jag om ursäkt.
Citera
2015-05-26, 08:49
  #80
Medlem
3 dagars manuellt aktiverande av ett konto...... 90-tals teknologi är väll vad samhällets bottenskrap här inne förtjänar.

Hur som, är endast här för denna post, sen kan ni spamma skit om mig bäst ni vill, jag bryr mig inte och kommer inte läsa det heller. Jag är bara ett okänt nickname för er.

Jag är kollega och vän med offret i Pizzeria. Han, som inte nämns då offrets namn inte är Sven Svensson och därav kan man inte lipa över hur invandrarna slår svenskar (Samir är inte invandrare iofs, han är född här och inte invandrad).

Först vill jag påpeka att Peter är ett kristet namn, kommer från Petrus. I Polen är största religionen Katolicism. Ingen katolsk präst skulle viga en muslim. Peter har således säkerligen konverterat, och inte "bytt namn för att passa in". Byta bort sitt medfödda muslimska namn till ett kristet namn skulle nog belönas i hemlandet med stening till döds av vissa. Eftersom det tydligen har stor vikt för er rasister vilken religion någon har.

Låt mig få berätta om två andra personer inblandade, som inte är födda i Sverige. Födda och fostrade i Mellanöstern, jobbar på Pizzerian där min kompis råkade ut för Samir. Eftersom "alla är likadana" som kommer "från det stället".

Min kompis (hädanefter "offret"), född och uppvuxen i Halland, flyttad till GBG för att studera på universitet och jobbar numer som efterfrågad IT konsult. Dvs, ingen som är van vid att slåss. En datornörd, spelnörd. Även småbarnsförälder till två riktigt små barn.

Offret och hans fru har beställt mat
Offret går för att hämta maten
I Pizzerian finns endast en annan kund, Samir
Offret går fram till disken, tar fram plånboken och hinner precis öppna plånboken
Samir tar tag i offret bakifrån och rycker allt han orkar bakåt
Offret, helt oförberedd, ramlar ner i kakelgolvet som ett avsågat träd
Samir sätter sig på han med ena knät, och slår i ansiktet. Träffar ögat, hårt.

Offret ser en kniv i Samirs hand, och får en "extrem panik" (hans egna ord ett tag sedan)
Offret är övertygad om att detta är stunden han slutar leva. Kryper ihop i foster ställning, blundar med armarna skyddades ansiktet och väntar på att dö. "Var kommer smärtan? Hugger han mig i huvudet eller magen?"


Del 2, personalens vinkel (de med Mellanöstern fostran):

Personalen ser hur deras kund plötsligt blir nerdragen i golvet av den andra kunden, och får en smäll i ansiktet
Personalen ser, båda två, kniven i handen
Personalen, även de i chock av vad som händer, lägger inte en sekund på att tänka på sina egna liv
Personalen kastar sig över disken och tar tag i varsin arm på Samir och sliter bort han från offret
Personalen ropar till offret, som nu ställer sig upp, att springa

Del 3, polisen

Offret springer hem till familjen och ringer polisen. Ber polisen åka först till Pizzerian och säkerställa att personalen inte skadats. För Samir var ju kvar.
Polisen kommer till Pizzerian, Samir har redan blivit utkastad
Polisen skriver en rapport som avslutas med att poängtera fallet med stor sannolikhet läggs ner, i brist på spår av förövaren.
Personalen vill inte det, dom har redan talat om att dom kommer identifiera han om dom får titta på polisens bilder över tidigare dömda (förutsatt han blivit dömd och finns där).
4 dagar senare får dom bilder på folk som passar in beskrivningen, och båda pekar ut, separat, Samir Absberg.


Viktigt att påpeka, ovan historia, när den beskrevs av offret i rättegången, godkändes helt och hållet av Samir som erkände allt och inte hade någon detalj han ville ändra på, när åklagaren frågade han.

Jag kan ha missat smådetaljer, jag var inte där när det hände utan har fått den berättad för mig, ett bra antal gånger som folk brukar göra när dom är chockade flera veckor efteråt.


Tack vare dessa två "kulturberikare" som ni kallar dom, dom som är oerhört aggressiva och "sjuka" enligt er, så fick två väldigt små barn behålla sin pappa, en fru fick behålla sin man, massor av kollegor fick behålla våran vän, och folket på spårvagnen 1 timma innan pizzerian fick upprättelse då polisen förstod det var samma person pga kläderna och ansiktsbeskrivningen.

Vad som är ännu äckligare än att ni sitter här och spyr skit och klumpar ihop folk, är att ni hänger ut syskonen och den döda mamman. Är hon inte död nog för er? "Hon var polack".... jaha? Förtjänar hon att dö, för hon var inte svensk som jag och ni?

Ingen som tycker det är konstigt att Samir, som har 4 syskon, är hemlös? Turas om att ta hand om sin bror, lite då och då? Offret fick en hint om varför han är hemlös, av en auktoritär person med insikt i Samirs liv. Han begick ett fruktansvärt vidrigt brott mot sin ex-flickvän 2012. Syskonen är också människor, och tyckte det var lika vidrigt som alla andra tyckte. Därav, enligt källan, är han hemlös och inte bor hos dom efter sin fängelsetid.

Ni sitter här och snackar skit om:
"Alla från Mellanöstern är likadana"
"Alla med arabiskt namn är kriminella"
"Allt har att göra med generna"

Personalen, årets fantastiska hjältar, är från Mellanöstern.
Deras namn står i domslutet, det är lika arabiska namn som Peters tidigare namn innan han gifte sig.
Syskonen, är från exakt samma gen-pool som Samir.

Era sviniga rasistiska teorier faller ännu en gång platt som en pannkaka, precis som varenda övrigt tillfälle ni plockar fram dom.

Tänk om det varit någon svensk personal i pizzerian, förresten? Vi såg ju på filmen (och läste domslutet) att ingen gjorde något alls när en äldre man fick struptag runt halsen. Endast en tjej, och först när hon blev nersparkad hade folk lagt sig i. Svensk personal = står och tittar förskräckt på medan min kollega blir stucken? Nä, tack för civilkurage, mod, och extremt o-egoistiska personer med Mellanöstern fostran. Tack för människor med empati. Hade gått riktigt illa annars.

Samir är låg, men ni är ännu lägre än Samir. Hans familj har redan, utan att be om det, fått utstå enormt mycket skit från sin pappa och bror. Dom behöver nog inte mer skit från samhällets bottenskrap här inne.

Nu lämnar jag tillbaks eran tråd och skitforum till er.

Adjöken.
Citera
2015-05-26, 10:46
  #81
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotfIgbg
Hur som, är endast här för denna post, sen kan ni spamma skit om mig bäst ni vill, jag bryr mig inte och kommer inte läsa det heller.

Du vill alltså inte ha en diskussion utan en monolog med "taget ur röven, källa: mig"? Du borde skrivit en blogg istället om rädsla för motargument är så hög.
Citera
2015-05-26, 13:13
  #82
Medlem
AndersKullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Hur lågt är oddset på att du är svensk?
Det handlar om gärningen!

Hur lågt är oddset på att du är en batikhäxa som åker till Gambia årligen för "volontärarbete"? Elallergiker? Förtidspensionerad? Tarotkort? Dum i skallen? Ca 1.02 på Betsson just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varifrån kommer uppgifterna om faderns "bisarra hederstänk"? Finns det något bevis på detta, förutom anonyma inlägg på flashback? Har något barn familjen gifts bort mot sin vilja, till exempel? Enbart det förhållandet att fadern mördade sin hustru då denna ville skiljas räcker inte som bevis för "hederstänk" då hustrumisshandel och hustrumord inte är så ovanliga i svenska familjer heller.

Herregud människa du är ju obotligt dum i skallen. Du lär dig aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Antagligen är det svårt för gemene man att förstå vad hederskontext är. Det finns gott om svartsjuka män som inte vill tappa ansiktet när frugan vill lämna dem. Uppenbarligen dömdes inte mannen för hedersmord utan för mord. Vad expressen antyder lämnar jag därhän.

Ja, se. Det går inte in hos dig. Streta emot bara, streta emot.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Har du domen? Nej, det tänkte jag väl. Du greppar själv efter halmstrån för att detta att se ut hedersmord fast det var ett ''vanligt'' hustrumord. Hade något hedersmotiv framkommit under rättegången så skulle det ha blivit en följetong i expressen.

Hah! Nej, nu får väl även du och ge dig?
Citera
2015-05-26, 13:42
  #83
Medlem
AndersKullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotfIgbg
Jag är kollega och vän med offret i Pizzeria. Han, som inte nämns då offrets namn inte är Sven Svensson och därav kan man inte lipa över hur invandrarna slår svenskar (Samir är inte invandrare iofs, han är född här och inte invandrad).

Offret i Pizzerian med stort P är alltså invandrare han också, om än andra eller tredje generationens invandrare? Så vad är poängen med ditt inlägg? Fyra invandrare i en pizzeria hamnar i handgemäng efter att en invandrare attackerat en annan invandrare varpå två invandrare attackerar invandraren som först attackerade en invandrare. Vad ska vi läsa ut ifrån detta? Vad är poängen? Att invandrare är våldsamma? Okej, statistiken bevisar detta, så var det med det.

Citat:
[...]Eftersom det tydligen har stor vikt för er rasister vilken religion någon har.

Inte ett dugg intressant, men jag vill gärna veta etniciteten på förövare som begår avskyvärda brott, jag vill även informeras om att så har skett om så nu är fallet. Media brukar ofta lägga locket på när invandrare går bärsärk, för en gångs skull fick vi läsa om detta spårvagnsbryt, det får vi vara glada för.

Citat:
Låt mig få berätta om två andra personer inblandade, som inte är födda i Sverige. Födda och fostrade i Mellanöstern, jobbar på Pizzerian där min kompis råkade ut för Samir. Eftersom "alla är likadana" som kommer "från det stället".

Fantastisk debatteknik där du tillskriver en osamlad klump meningsmotståndare med "citat" med "citationstecken" som dessa meningsmotståndare påstås ha uttryckt, trots att Flashback har en citeringsfunktion som går alldeles utmärkt att använda, host host, för den som växt förbi 90-talstekniken, host host, och lärt sig hantera den.

Citat:
Min kompis (hädanefter "offret"), född och uppvuxen i Halland, flyttad till GBG för att studera på universitet och jobbar numer som efterfrågad IT konsult. Dvs, ingen som är van vid att slåss. En datornörd, spelnörd. Även småbarnsförälder till två riktigt små barn.

Ja, jag ska lyssna på din historia om hur fyra invandrare på en pizzeria ryker ihop. Som från en annan värld. Det händer aldrig annars såklart. Aldrig i Sverige.

Citat:
Offret och hans fru har beställt mat[...]

Del 2, personalens vinkel (de med Mellanöstern fostran):

Personalen ser hur deras kund plötsligt blir nerdragen i golvet av den andra kunden, och får en smäll i ansiktet[...]

Del 3, polisen

Offret springer hem till familjen och ringer polisen. Ber polisen åka först till Pizzerian och säkerställa att personalen inte skadats. För Samir var ju kvar.[...]

Jahaja?

Citat:
Tack vare dessa två "kulturberikare" som ni kallar dom, dom som är oerhört aggressiva och "sjuka" enligt er, så fick två väldigt små barn behålla sin pappa, en fru fick behålla sin man, massor av kollegor fick behålla våran vän, och folket på spårvagnen 1 timma innan pizzerian fick upprättelse då polisen förstod det var samma person pga kläderna och ansiktsbeskrivningen.

Jaha! Det var det som var poängen! Att offret i det här fallet som (jag antar var invandrare?) blev räddad av två invandrare, när en invandrare attackerade offret, som också är invandrare? Kan det då inte vara så att om inte för invandrarna så hade offret aldrig blivit attackerad i första fallet, och därmed inte behövts bli räddat av de två heroiska invandrarna? Din logik är lika rutten som en säck med kamelbajs, men så går det när man inte tänker.

Citat:
Vad som är ännu äckligare än att ni sitter här och spyr skit och klumpar ihop folk, är att ni hänger ut syskonen och den döda mamman. Är hon inte död nog för er? "Hon var polack".... jaha? Förtjänar hon att dö, för hon var inte svensk som jag och ni?

Nej, vi har påpekat hennes etnicitet och ingen har på något vis påstått att hon förtjänade att dö på grund av detta. Tvärtom så fördömer vi mordet med starka ordalag och är upprörda över detta. Du förvränger diskussionen på detta absurda vis därför att du är en dålig debattör, vilket borde vara anledningen till varför du säger att du inte tänker bemöta repliker riktade till dig, men känner det värt att logga in för att skriva ner din skit oavsett.

Citat:
Ni sitter här och snackar skit om:
"Alla från Mellanöstern är likadana"
"Alla med arabiskt namn är kriminella"
"Allt har att göra med generna"

Använd citatfunktionen och tillskriv rätt medlem med deras citat, så att vi vet vem som har skrivit det. Det blir svårt att reda ut annars.

Citat:
Personalen, årets fantastiska hjältar, är från Mellanöstern.
Deras namn står i domslutet, det är lika arabiska namn som Peters tidigare namn innan han gifte sig.
Syskonen, är från exakt samma gen-pool som Samir.

Så, som sagt, utan invandring från denna genpool så hade det här alltså aldrig skett på svensk mark? Fint! Då vet vi vad som behöver göras åt problemet! Bygg upp murarna nu! Hajar du logiken eller heter du Tonny eller Abdi eller liknande?

Citat:
Era sviniga rasistiska teorier faller ännu en gång platt som en pannkaka, precis som varenda övrigt tillfälle ni plockar fram dom.

Se ovan hur du sköt dig själv i röven med din egen pistol. Bra jobbat.

Citat:
Tänk om det varit någon svensk personal i pizzerian, förresten? Vi såg ju på filmen (och läste domslutet) att ingen gjorde något alls när en äldre man fick struptag runt halsen. Endast en tjej, och först när hon blev nersparkad hade folk lagt sig i. Svensk personal = står och tittar förskräckt på medan min kollega blir stucken? Nä, tack för civilkurage, mod, och extremt o-egoistiska personer med Mellanöstern fostran. Tack för människor med empati. Hade gått riktigt illa annars.

Ja, svenskar har lågt civilkurage, helt korrekt. Därför att svenskar har skapat ett samhälle där denna sortens civilkurage som dagens invandring kräver inte har behövts. Svårt anpassa sig direkt när krigiska bestar från Utrikistan springer runt och slår ner folk hipp som happ, svenskar är inte vana vid detta. Problemet är fortfarande herrarna med MENA-fostran, inte att folk inte griper in som de bör. Två rätt gör inte ett fel mindre fel. Utan MENA hade inget av detta skett och vi hade ej haft någonting att diskutera. Logiken av det du påpekar dikterar att så är fallet.

Citat:
Samir är låg, men ni är ännu lägre än Samir. Hans familj har redan, utan att be om det, fått utstå enormt mycket skit från sin pappa och bror. Dom behöver nog inte mer skit från samhällets bottenskrap här inne.

Oj, för att jag bemöter vad du skriver så är jag alltså värre än en kvinnomisshandlare som misshandlar folk oprovocerat? Tamejfan vilken rättvis bedömning. Bra att veta var du står.
Citera
2015-05-26, 20:15
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sotfIgbg

Samir är låg, men ni är ännu lägre än Samir. Hans familj har redan, utan att be om det, fått utstå enormt mycket skit från sin pappa och bror. Dom behöver nog inte mer skit från samhällets bottenskrap här inne.

Precis. En ''hederssläkt och hedersklan" hade väl tagit hand om Samir och öppnat sina hjärtan för honom trots alla brott som han begått? Om de hade funnits med i bilden. Varför måste Samir tigga nu? Antagligen därför att han inte är en son till en man som begick hedersmord utan en son till en simpel hustrumördare, som själv spårat ur. Med all respekt för den svåra barndom som ett barn vars pappa misshandlar mamman och till slut mördar henne måste genomgå, är det ändå Samirs brott vi diskuterar här. Inte hans far, mor eller syskon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback