Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-21, 23:09
  #1
Medlem
Hej,

Nu har jag genomfört en konisering, alltså där de tog bort cellförändringar i livmodertappen. Fick information på papper innan att man inte fick träna några dagar efter det. Glömde fråga dom idag om hur många dagar det är ungefär. Har googlat runt och hittar allt ifrån 1 v till 3 v utan fysisk träning, som dans, jogga, hård fysisk träning osv.
Har ni någon erfarenhet av detta, vad är det man bör gå efter om man är "redo" för att träna? Vill inte störa läkningsprocessen men vill inte tappa min träning som jag kommit igång med äntligen, så några dagar, vad tror ni?
Citera
2015-05-22, 01:49
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Om det står 3 veckor så tycker jag att du kan ta dig den tiden för läkningsprocessen. Är du en fighter så kommer du tillbaka oavsett, om du så ska tvinga dig till det.
Citera
2015-05-22, 02:12
  #3
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahele
Hej,

Nu har jag genomfört en konisering, alltså där de tog bort cellförändringar i livmodertappen. Fick information på papper innan att man inte fick träna några dagar efter det. Glömde fråga dom idag om hur många dagar det är ungefär. Har googlat runt och hittar allt ifrån 1 v till 3 v utan fysisk träning, som dans, jogga, hård fysisk träning osv.
Har ni någon erfarenhet av detta, vad är det man bör gå efter om man är "redo" för att träna? Vill inte störa läkningsprocessen men vill inte tappa min träning som jag kommit igång med äntligen, så några dagar, vad tror ni?

Gjorde min konisering 2009 men tror inte rekommendationerna ändrats sen dess, jag fick rådet att inte ha sex eller bada, använda tampong och såna grejer i 3 veckor. Nåt om hårdträning var det också. Tror att alla aktiviteter som gör att man "anstränger" området som koniserats ska undvikas. Dvs undvik att gå ner i split och liknande saker också
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback