2015-05-21, 22:44
Medlem
Jag undrar om någon vet hur man gör denna vitlöksås/smör till kebaben? Alltså den som är fet o tjock och som de slevar på med en kniv typ. Tycker den höjer kebaben, så har någon recept så hoppas jag ni delar med er
Citera
2015-05-21, 22:54
Medlem
ps870s avatar
Hellmans majo, inte svensk majo, plus pressad vitlök
Citera
2015-05-21, 22:54
Medlem
Sweetnrtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonsa
Jag undrar om någon vet hur man gör denna vitlöksås/smör till kebaben? Alltså den som är fet o tjock och som de slevar på med en kniv typ. Tycker den höjer kebaben, så har någon recept så hoppas jag ni delar med er

+1.
Har testat att köpa varje vitlök dressing som finns! Ingen av dessa är i närheten av vad god vitlöksås som man får till kebaben..
Citera
2015-05-21, 23:48
Medlem
grekisk youghurt 1 krm salt 1 krm socker 2 msk olivolja 1 1/2 tsk tomatpure 1 tsk citronsaft halv-1 klyta riven vitlök 1tsk chilli 1/2 tsk paprikapulver

ENJOY
Citera
2015-05-22, 00:08
Medlem
madtops avatar
Är det en vanlig Aioli du pratar om?
http://www.zeta.nu/recept/grilla/sas...rillat/aioli_1

Fuskvarianten är vanlig köpemayo och vitlök.
Citera
2015-05-22, 01:44
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
^Som ovan, du pratar om aioli.
Går att köpa färdigt på burk om du inte orkar göra egen.
Citera
2015-05-24, 20:02
Medlem
Skulle personligen köra med turkisk meze yoghurt.

Vanlig mellanstor skål:
Inga exakta mått som du ser =p
2/3 youghurt
1/3 majonnäs (jag kör med det vanliga Findus bara)
Vitlök, du känner själv hur mycket du vill ha i. Brukar köra med 2 medelstora klyftor.
Saltar och har i vitpeppar.

Lätt, fort, gott och bra konsistens (inte för rinning och inte för tjock). Tycker att meze yoghurten gör en enorm skillnad gentemot t.ex. vanlig turkisk yoghurt.. Även creme fraiche funkar.
Citera
2015-05-26, 09:38
Medlem
Kan inte fatta att det är så mycket majonäs i den. Smakar ingen majonnäs överhuvudtaget. Men tack, ska testa köpa aioli o se om den är lik det ni säger att kebabställena har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in