Jag undrar om någon vet hur man gör denna vitlöksås/smör till kebaben? Alltså den som är fet o tjock och som de slevar på med en kniv typ. Tycker den höjer kebaben, så har någon recept så hoppas jag ni delar med er
Jag undrar om någon vet hur man gör denna vitlöksås/smör till kebaben? Alltså den som är fet o tjock och som de slevar på med en kniv typ. Tycker den höjer kebaben, så har någon recept så hoppas jag ni delar med er
+1.
Har testat att köpa varje vitlök dressing som finns! Ingen av dessa är i närheten av vad god vitlöksås som man får till kebaben..
Vanlig mellanstor skål:
Inga exakta mått som du ser =p
2/3 youghurt
1/3 majonnäs (jag kör med det vanliga Findus bara)
Vitlök, du känner själv hur mycket du vill ha i. Brukar köra med 2 medelstora klyftor.
Saltar och har i vitpeppar.
Lätt, fort, gott och bra konsistens (inte för rinning och inte för tjock). Tycker att meze yoghurten gör en enorm skillnad gentemot t.ex. vanlig turkisk yoghurt.. Även creme fraiche funkar.
Kan inte fatta att det är så mycket majonäs i den. Smakar ingen majonnäs överhuvudtaget. Men tack, ska testa köpa aioli o se om den är lik det ni säger att kebabställena har.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!