Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-21, 14:26
  #1
Medlem
Motacilla.albas avatar
Ärade Flashbackare.
Fick en ide' hur man kan diskret sätt kan stödja sverigedemokraterna och dess sympatisörer. Tanken är att man sätter ett märke på rockslaget som visar årtalet som man första gången röstade Sd. I mitt fall skulle det bli " '10 ". Den som ännu inte röstat kan skriva " '18 "
Några få oldtimers lär till och med kunna skriva " '88"

Vad är ditt årtal ?
Kan du tänka dig att vara med?
Citera
2015-05-21, 14:40
  #2
Medlem
Klownfaces avatar
18 och 88 används av nynazister och är sifferkoder; 18:AH, Adolf Hitler, 88;HH, Heil Hitler.
Tryck en pin med 12,9% Folk som är politiskt insatta kommer förstå att du sympatiserar med SD.
Kaosblattarna och fjortisvänstern kommer däremot inte att förstå vilket kan vara skönt ibland när man inte orkar med det träskgänget
Citera
2015-05-21, 14:44
  #3
Medlem
franges avatar
Varför skulle man skriva 18 eller 88 för? SD är inga nazister, men var det det du försökte få fram eller?

Förresten kan ju alla vänsterpartister isåfall ha en pin med texten "94 miljoner dödsoffer hittills - heja Kommunismen!", tycker du inte att det är en bättre och mer sanningsenlig idé?
Citera
2015-05-21, 14:48
  #4
Medlem
Klownfaces avatar
Jag syftade på att det var en DÅLIG idé att använda 18 och 88 eftersom det är upptaget redan utav nynazister.
Citera
2015-05-21, 14:54
  #5
Medlem
Bästa man kan göra är nog att ge rikliga gåvor till de största valarbetarna. tiggarna.
Gärna då i välbärgade områden såsom Djursholm, Danderyd, Lidingö osv.
Någonstans där makthavarna bor.
Citera
2015-05-21, 15:17
  #6
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Bästa man kan göra är nog att ge rikliga gåvor till de största valarbetarna. tiggarna.
Gärna då i välbärgade områden såsom Djursholm, Danderyd, Lidingö osv.
Någonstans där makthavarna bor.

Hur är det i dessa områden? Finns det tiggare där? Eller ska man kanske informera så många tiggare man kan att det är där alla generösa och välbärgade bor?
Citera
2015-05-21, 15:26
  #7
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Jag syftade på att det var en DÅLIG idé att använda 18 och 88 eftersom det är upptaget redan utav nynazister.

Det gjorde du inte alls, ganska uppenbart att du inte tänkte igenom vad du skrev.
Citera
2015-05-21, 15:26
  #8
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Jag syftade på att det var en DÅLIG idé att använda 18 och 88 eftersom det är upptaget redan utav nynazister.

Sluta vara så bajsnödig. Det är siffror, inget annat. Det är din egen ängslighet som är problemet, inte några "nazister".

Jag ser inte poängen i vilket fall. Det är inte mycket till stöd. Sätt på dig en SD-pin och ha på dig istället. En blåsippa.
Citera
2015-05-23, 17:35
  #9
Medlem
Överliggarens avatar
Då kan jag ha "SD 02" på min knapp och känna mig lite unik och special.

Coolt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback