Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-11, 01:47
  #25
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Nja så mycket gav inte denna säsong. Ganska förvirrat och jag vet inte om jag håller med om att det finns några oskyldiga i detta fall . Efter vad som kommit fram. Hoppas på en starkare säsong tre om det nu kommer en sådan . Vilket jag tror .
Citera
2015-11-12, 22:38
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Nja så mycket gav inte denna säsong. Ganska förvirrat och jag vet inte om jag håller med om att det finns några oskyldiga i detta fall . Efter vad som kommit fram. Hoppas på en starkare säsong tre om det nu kommer en sådan . Vilket jag tror .

Mja, där är ju inte mycket som binder Özkan till mordet. Han är kanske inte oskyldig, men det är ju svårt att se att han blir dömd på annat än svaga grunder och fördomar?
Citera
2015-11-13, 01:16
  #27
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swimps
Mja, där är ju inte mycket som binder Özkan till mordet. Han är kanske inte oskyldig, men det är ju svårt att se att han blir dömd på annat än svaga grunder och fördomar?
Om han befann sig på brottsplatsen eller inte snarare . Vilket hade lett till en dom för högst medhjälp eller skyddande av brottsling i båda fallen knappast livstid . Att han blev dömd pang tjong till livstid låter märkligt ja på såna svaga grunder.
Citera
2015-11-17, 09:00
  #28
Medlem
korthuss avatar
Podden Spår har stor potential!

Säsong 1 om Kalamarksmorden var ruggigt bra! De flesta inblandade är otroligt intressanta att lyssna på, speciellt "Nils" som verkar vara en riktigt skum figur. Säsong 2 levde inte alls upp till förväntningarna man hade, det blev väldigt rörigt i ett fall som jag nog måste anse var felaktigt att studera närmare. Nog måste det finnas betydligt intressantare fall att ta tag i?

Jag ser fram emot en tredje säsong, dock med lite större försiktighet än inför den senaste.
Citera
2015-12-10, 18:00
  #29
Medlem
Säsong 1 var riktigt bra, säsong 2 var enligt mig ett riktigt sömnpiller.
Citera
2015-12-12, 01:49
  #30
Medlem
Just lyssnat igenom säsong 2 och jag stör mig på att de använder försvarsadvokaterna och folk från aktionsgruppen för frikännande av brodern som "karaktärsvittnen" i berättelsen.

Det låter ju som om deras tes är riktig, men det är klart att det gör eftersom de allihop har ett eget intresse i att så är fallet.

Dessutom är ju som tidigare påpekats hela hypotesen redan berättad tidigare (av just de människor som man intervjuar).

De kanske skulle ha nöjt sig efter första säsongen?
Citera
2015-12-12, 05:39
  #31
Medlem
Jag stör mig inte riktigt på det men jag har stundtals riktigt svårt att hålla mig för skratt över Martins Jonssons sätt att prata i denna podcast. Hans försök att skapa någon sorts mystiskt/seriös/dramatisk stämning genom att viska och försöka låta så seriös som det bara går blir bara komiska efter ett tag.

Jag har skrattat till flera gånger när det bara blir för mycket.
Citera
2015-12-18, 05:24
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Jag stör mig inte riktigt på det men jag har stundtals riktigt svårt att hålla mig för skratt över Martins Jonssons sätt att prata i denna podcast. Hans försök att skapa någon sorts mystiskt/seriös/dramatisk stämning genom att viska och försöka låta så seriös som det bara går blir bara komiska efter ett tag.

Jag har skrattat till flera gånger när det bara blir för mycket.
Du är inte ensam om att reagera på detta . Lät extremt jävla töntigt enbart .

Säsong två jämfört med säsong ett var en riktig besvikelse .Inget som greppade tag i en överhuvudtaget. Hoppas de gräver fram något mera intressant ifall de har en säsong tre i åtanke
Citera
2016-03-14, 07:57
  #33
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Hörde på Godmorgon Sverige att nya säsongen av spår startar i morgon & ska handla om detta fallet (FB) Svensk tagen med ~1,5 ton kokain vid franska Martinique Alltså om det extremt uppmärksammade narkotikafallet med Jonas Falk Kan bli riktigt bra hoppas jag speciellt om podden följer upp allt skit som polis & åklagare sysslat med genom hela utredningen. Borde finnas på bla Acast att ladda ner i morgon
Citera
2016-03-17, 22:04
  #34
Medlem
Intressant ämne, men tyvärr så går det knappt att lyssna på just på grund av Martin Johnsson. Att de nu växlar mellan Anton och Martins röst gör det bara ännu värre. Anton har en helt fantastisk radioröst, som nu varvas med Martin Johnssons viskande.

För det första är viskandet jobbigt att lyssna på och när man verkligen hör att han koncentrerar sig med hela kroppen för att då det att låta dramatiskt blir det bara komiskt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men hans röst blir otroligt jobbig att lyssna på.
Citera
2016-04-07, 19:40
  #35
Medlem
snillet_1s avatar
Spännande story, en hel del snåriga trådar i det här fallet. Kvalitén på den här säsongen är helt klart närmare Linna-säsongen i nivå.
Citera
2016-04-08, 21:08
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Spännande story, en hel del snåriga trådar i det här fallet. Kvalitén på den här säsongen är helt klart närmare Linna-säsongen i nivå.

Jag tycker också att storyn är spännande.

Men, är inte Martin Johnson en katastrofalt dålig "berättare"? Jag tycker han saknar flyt och hans viskande låter bara onaturligt och jobbigt i längden. Det blir så jäkla märkligt när Anton Berg låter mer "hurtig" medan han bara kommer in och viskar.
__________________
Senast redigerad av Mr.Barlow 2016-04-08 kl. 21:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback