Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-11, 16:15
Medlem
Hirvis avatar
Jag tycker det är tråkigt att dom typ bara mjölkar podden och frågesport, saknar tiden när dom kläckte ur sig nya ideer på löpande band och i någon mån var folkbildande utanför frågesportsformatet. Även om serier som nittileaks floppade en del så var det något spännande. Nu är det verkligen bara samma sak.

Det tråkiga är att jag verkligen älskar deras dynamik fortfarande, så jag vill ju att gubbarna ska göra comeback som innovatörer och ta tillbaka "scenen" från sina mediokra efterträdare i form av typ Emil Persson, världens minst karismatiska människa som är arketypen av en inflyttad småländsk hipster som vill vara edgy utan att göra nån människa arg och istället blir sveriges typ minst relevanta människa.

Filip & Fredrik kan ni snälla göra något intressant och sluta kasta bort det som kunde varit en fantastisk andra halva av er karriär, det är NI som skulle intervjuat Lasse Berghagen i någon lång episk smaskig efter-döden intervju där ni äntligen fått fram hans eskapader med horor och kokain.
Senast redigerad av Hirvi 2023-11-11 kl. 16:18.
Citera
2023-12-02, 16:49
Medlem
Jag har följt dem sedan start. En sak jag har noterat är att - när det kommer till filmer och serier - verkar Filip bara tycka de är bra om det finns knark med i dem på ett eller annat sätt.
Citera
2023-12-02, 18:13
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag tycker det är tråkigt att dom typ bara mjölkar podden och frågesport, saknar tiden när dom kläckte ur sig nya ideer på löpande band och i någon mån var folkbildande utanför frågesportsformatet. Även om serier som nittileaks floppade en del så var det något spännande. Nu är det verkligen bara samma sak.

Det tråkiga är att jag verkligen älskar deras dynamik fortfarande, så jag vill ju att gubbarna ska göra comeback som innovatörer och ta tillbaka "scenen" från sina mediokra efterträdare i form av typ Emil Persson, världens minst karismatiska människa som är arketypen av en inflyttad småländsk hipster som vill vara edgy utan att göra nån människa arg och istället blir sveriges typ minst relevanta människa.

Filip & Fredrik kan ni snälla göra något intressant och sluta kasta bort det som kunde varit en fantastisk andra halva av er karriär, det är NI som skulle intervjuat Lasse Berghagen i någon lång episk smaskig efter-döden intervju där ni äntligen fått fram hans eskapader med horor och kokain.

Det som är tråkigt är ju att Filip har blivit så jävla PK. I senaste poddavsnittet t.ex så spelade dom upp en kort snutt när dom träffade Golge Jakobsson (världens kåtaste 80 åring), Och Filip började genast oja sig och tycka att något sådant kunde man minsann inte spela in och sända idag.

Har man lyssnat på podden sedan dom började för 12 år sedan har detta bara accelererat.
Citera
2023-12-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Finns det någon substans i ryktena att Wikingsson knullar horor?

Nja, men utomäktenskapliga förbindelser absolut. Men vem vet, de kanske kör öppet.
Citera
2023-12-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnabry
Nja, men utomäktenskapliga förbindelser absolut. Men vem vet, de kanske kör öppet.

Vad finns det för substans i att det förekommer utomäktenskapliga förbindelser då?
Citera
2023-12-14, 14:06
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi

.

Ja det som skulle kunna rädda dem vore att sparka hela sin redaktion. Det materialet det utgår från idag är bara ett ängsligt hipsterperspektiv från en liten snäv krets av vänstervridna stockholmare. Det finns ingen resonans i huvudtaget bland människor utanför tullarna.
Citera
2023-12-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassyoh
Vad finns det för substans i att det förekommer utomäktenskapliga förbindelser då?

Jag har en gammal kompis som knullade med honom i sälen en gång i tiden (han var gift då)
Citera
2023-12-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassyoh

Har man varit ute någorlunda regelbundet de senaste tio åren på Söder i Stockholm har man nog sett det med egna ögon.
Citera
2023-12-14, 16:55
Medlem
Är det någon som har reagerat på att Filip skulle kunna vara de lönnfetas gudfader?
Citera
2023-12-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnabry
Har man varit ute någorlunda regelbundet de senaste tio åren på Söder i Stockholm har man nog sett det med egna ögon.
Alltså är det sant?! Inte för att det påverkar mitt liv - men jag har alltid sett FW som en rolemodel för trohet!
Citera
2023-12-14, 20:32
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Alltså är det sant?! Inte för att det påverkar mitt liv - men jag har alltid sett FW som en rolemodel för trohet!

Sådana rolemodels till killar finns bara i din fantasi.
Är det öppet mål rullar de flesta in bollen.
Citera
2023-12-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milianna

helt ärligt så hade jag den bilden av honom också. Chockad första gången jag hörde om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in