Citat:
Ursprungligen postat av
Hirvi
Jag tycker det är tråkigt att dom typ bara mjölkar podden och frågesport, saknar tiden när dom kläckte ur sig nya ideer på löpande band och i någon mån var folkbildande utanför frågesportsformatet. Även om serier som nittileaks floppade en del så var det något spännande. Nu är det verkligen bara samma sak.
Det tråkiga är att jag verkligen älskar deras dynamik fortfarande, så jag vill ju att gubbarna ska göra comeback som innovatörer och ta tillbaka "scenen" från sina mediokra efterträdare i form av typ Emil Persson, världens minst karismatiska människa som är arketypen av en inflyttad småländsk hipster som vill vara edgy utan att göra nån människa arg och istället blir sveriges typ minst relevanta människa.
Filip & Fredrik kan ni snälla göra något intressant och sluta kasta bort det som kunde varit en fantastisk andra halva av er karriär, det är NI som skulle intervjuat Lasse Berghagen i någon lång episk smaskig efter-döden intervju där ni äntligen fått fram hans eskapader med horor och kokain.
Det som är tråkigt är ju att Filip har blivit så jävla PK. I senaste poddavsnittet t.ex så spelade dom upp en kort snutt när dom träffade Golge Jakobsson (världens kåtaste 80 åring), Och Filip började genast oja sig och tycka att något sådant kunde man minsann inte spela in och sända idag.
Har man lyssnat på podden sedan dom började för 12 år sedan har detta bara accelererat.