Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-23, 20:46
  #49
Medlem
Hulls avatar
Hade jag sett ursprungliga TS trådar och sett hur han inte ville ange källa så skulle jag analysera hur han med avsikt utelämnar information istället för att hitta på information.

1. Troll hittar på information som skall passa historien.

2. Äkta attentatsmän anger sällan någon information som kan leda till att han och hans jihad-kumpaner avslöjas. För mycket står på spel för att jiddra. Däremot är det mycket mycket viktigt för honom att meddela sitt attentat i förväg för bästa effekt. Därför startar han även tråd nr2 om samma tema.

3. Om TS inte har liknande trådar där han uppenbarligen har trollat och hittat på saker så bör man ta hans uppgifter om attentat på analytiskt allvar.

Givetvis kan inte en äkta attentatsman ange en källa då den enda källa som finns är han själv eller hans kumpaner och de vill ju inte ge ledtrådar om var, hur eller när exakt utan snarare bara ett datum och att det skall smälla.

Hade själva krogen i sig varit målet så bör de ansvariga finnas i krogvärlden eller möjligtvis som en slags hämndaktion i den undre världen. I såfall är de antagonister till ägarna eller några som jobbar där, eller mer osannolikt, några som är stamgäster där.

Att använda handgranater är vanligt om man kommer från krigets Syrien exempelvis, där du som desertör kan ta med dig delar av din utrustning när du flyr till Sverige.

Nu måste handgranaterna och tillvägagångssättet analyseras för att avgöra vilken Syriansk koppling detta kan ha. ( Jag antar att det har med Syrien att göra på något sätt på grund av omständigheter, men detta är bara ett spekulativt antagande, det kan vara precis vad som helst bakom detta. ).

Citera
2015-05-23, 21:09
  #50
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Varför skulle det vara mer effektivt att använda tiggare som är där hela tiden istället för att bombarna går dit och spränger sig själva? Bara en dum jävla spekulation som är anpassad efter en politiska åsikt
Citera
2015-05-23, 22:46
  #51
Avstängd
AnnaAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Antagligen är det inte helt kosher att länka till papperskorgade trådar, vi får hoppas mod har överseende då det iallafall KAN tänkas tillhöra ämnet:

(FB) Boom Boom uppsala, ingen källa men det kommer smälla.
(FB) En man har planterat en bomb på en krog i uppsala som ska smälla idag.

det där är ju absolut inget sammanträffande.
Citera
2015-05-23, 22:52
  #52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Kom det inte någon varning från Serbien för några månader sedan om att de fått information om leveranser med sprängmedel. Jag har för mig dock att de inte specifierade till krigsmateriel. Det fanns en tråd om det.
Citera
2015-05-24, 01:45
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Hade jag sett ursprungliga TS trådar och sett hur han inte ville ange källa så skulle jag analysera hur han med avsikt utelämnar information istället för att hitta på information.

1. Troll hittar på information som skall passa historien.

2. Äkta attentatsmän anger sällan någon information som kan leda till att han och hans jihad-kumpaner avslöjas. För mycket står på spel för att jiddra. Däremot är det mycket mycket viktigt för honom att meddela sitt attentat i förväg för bästa effekt. Därför startar han även tråd nr2 om samma tema.

3. Om TS inte har liknande trådar där han uppenbarligen har trollat och hittat på saker så bör man ta hans uppgifter om attentat på analytiskt allvar.

Givetvis kan inte en äkta attentatsman ange en källa då den enda källa som finns är han själv eller hans kumpaner och de vill ju inte ge ledtrådar om var, hur eller när exakt utan snarare bara ett datum och att det skall smälla.

Hade själva krogen i sig varit målet så bör de ansvariga finnas i krogvärlden eller möjligtvis som en slags hämndaktion i den undre världen. I såfall är de antagonister till ägarna eller några som jobbar där, eller mer osannolikt, några som är stamgäster där.

Att använda handgranater är vanligt om man kommer från krigets Syrien exempelvis, där du som desertör kan ta med dig delar av din utrustning när du flyr till Sverige.

Nu måste handgranaterna och tillvägagångssättet analyseras för att avgöra vilken Syriansk koppling detta kan ha. ( Jag antar att det har med Syrien att göra på något sätt på grund av omständigheter, men detta är bara ett spekulativt antagande, det kan vara precis vad som helst bakom detta. ).


Syriansk koppling? En del syrianer i Sverige (Södertälje) har visserligen ägnat sig åt brottslighet- för ekonomisk vinning- men mig veterligen är de kristna, kommer inte från Syrien, och stödjer inte IS. Syrianer från Syrien som kommit till Sverige nyligen är också kristna och stödjer Al Assad om de inte är helt opolitiska. Jag har svårt att tänka mig att de skulle spränga en krog i Uppsala. Har IS tiggare vid varje större köpcenter?
Citera
2015-05-25, 00:30
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Underskatta inte vad en förortskriminell kan göra när han inte fått respekt (enl. GM felbehandlad). Såvitt jag vet handlade skjutningen emot två väktare i G-sunda om just det, som P... Blev dömd för (bla.) Väktarna var/är OV på Saluhallen.

Menar att det kan vara så banalt att någon blivit nekad eller utslängd och hämnas såhär överdrivet.
Var väl på BJ då P blev utslängd? sedan är han väl lite som ett 7årigt dampbarn? Noll kontroll på sig själv?

Vet någon om vilka som äger garderoben ? Är garanterat någon annan än J.L
Citera
2015-05-27, 17:27
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Underskatta inte vad en förortskriminell kan göra när han inte fått respekt (enl. GM felbehandlad). Såvitt jag vet handlade skjutningen emot två väktare i G-sunda om just det, som P... Blev dömd för (bla.) Väktarna var/är OV på Saluhallen.

Menar att det kan vara så banalt att någon blivit nekad eller utslängd och hämnas såhär överdrivet.

Han frikändes för skjutningen mot G4S väktarna då man inte kunde binda honom till platsen.
Att många av deras vakter jobbar på Birger Jarl är ingen hemlighet, vilket också var fallet under denna period.

Citat:
Ursprungligen postat av Overkiller
Var väl på BJ då P blev utslängd? sedan är han väl lite som ett 7årigt dampbarn? Noll kontroll på sig själv?

Vet någon om vilka som äger garderoben ? Är garanterat någon annan än J.L

Stämmer bra att det var på Birger Jarl, Efter det ökade man närvaron och man stod på sig att inte släppa in någon av dessa herrar.

Att P skulle vara en 7åring är bara skitsnack. P är en rek kille som ställer upp för sina nära och kära.
Syntes en del på Saluhallen med Uppsalas enda MC-gäng.
Citera
2015-05-27, 23:22
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Han frikändes för skjutningen mot G4S väktarna då man inte kunde binda honom till platsen.
Att många av deras vakter jobbar på Birger Jarl är ingen hemlighet, vilket också var fallet under denna period.



Stämmer bra att det var på Birger Jarl, Efter det ökade man närvaron och man stod på sig att inte släppa in någon av dessa herrar.

Att P skulle vara en 7åring är bara skitsnack. P är en rek kille som ställer upp för sina nära och kära.
Syntes en del på Saluhallen med Uppsalas enda MC-gäng.
Förmodar att det är samma personer som sprängde BJ nu och förra sommaren?
Citera
2015-07-15, 11:04
  #57
Medlem
22-åring inplockad.. Någon som saknar en?


http://unt.se/uppland/uppsala/22-ari...n-3807806.aspx
Citera
2015-07-15, 17:09
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
22-åring inplockad.. Någon som saknar en?


http://unt.se/uppland/uppsala/22-ari...n-3807806.aspx

Ren slump att man blev intagen då man spanat på annat som e kopplat sedan tidigare domar, Har väldigt svårt att se att han blir häktad..

Nu är det inte relevant i denna tråd men när man är inne på Birger Jarl verkar det ha varit "jakt" efter råttan.
Citera
2015-07-17, 18:39
  #59
Medlem
Otems avatar
http://www.expressen.se/nyheter/gran...sala-filmades/

Citat:
Granatattacken mot en restaurang i Uppsala i maj fångades av en
övervakningskamera. Polisens analys visar att granaterna kunde
ha orsakat "svåra kroppsskador eller dödsfall".

Citat:
Övervakningsfilmen som är en del av åklagarens bevisning visar hur
två män gick fram till restaurangen och krossade en ruta. En handgranat
kastades in och männen sprang från platsen. Handgranaten detonerade
och små stålkulor orsakade allvarliga skador på fönster, väggar, element
och vattenledningsrör.

Tur att ingen människa var i lokalen, deras syfte kanske ändå inte var
att ha ihjäl någon utan orsaka mest skada?
Citera
2015-07-18, 01:15
  #60
Medlem
Kemiske Alis avatar
Jag hoppas verkligen att gm åker fast eller får rejält med däng. Killarna som driver BJ är toppenkvalitet och ingen krögare förtjänar terror på sina ställen för det drabbar inte bara krögaren utan även anställda och kunder. Jag tror att gm har gjort ett stort misstag för det kommer alltid fram vem som utfört ett dåd som detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback