Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-21, 02:32
  #1
Medlem
Landhajens avatar
Tjenare!

Tänkte kolla lite här hur det ser ut med fitness och gym m.m, runtom i Sydamerika och i Colombia speciellt. Är fitness och träning lika populärt i Colombia/Sydamerika som det är i Sverige?

Jag är själv från Colombia men blev bort adopterad tidigt så har inte mycket kunskap om landet och dess inställning till träning. När jag besökte landet lite snabbt förra sommaren hade jag svårt att hitta bra gym, de flesta såg riktigt ghetto ut fast man var i de bättre delarna av städerna. Såg inte heller nå vidare större killar eller tjejer som gick runt, de flesta tyckte jag var normalstora men inte nå vidare gym-tränade.

Frågar detta eftersom att jag har planer på att spendera en mindre tid i landet eller i andra delar av Sydamerika och vill veta hur träningen ser ut eftersom att det är en stor del utav mitt liv.
Citera
2015-05-21, 05:33
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landhajen
Tjenare!

Tänkte kolla lite här hur det ser ut med fitness och gym m.m, runtom i Sydamerika och i Colombia speciellt. Är fitness och träning lika populärt i Colombia/Sydamerika som det är i Sverige?

Jag är själv från Colombia men blev bort adopterad tidigt så har inte mycket kunskap om landet och dess inställning till träning. När jag besökte landet lite snabbt förra sommaren hade jag svårt att hitta bra gym, de flesta såg riktigt ghetto ut fast man var i de bättre delarna av städerna. Såg inte heller nå vidare större killar eller tjejer som gick runt, de flesta tyckte jag var normalstora men inte nå vidare gym-tränade.

Frågar detta eftersom att jag har planer på att spendera en mindre tid i landet eller i andra delar av Sydamerika och vill veta hur träningen ser ut eftersom att det är en stor del utav mitt liv.

Kan bara prata för Medellin, men det ligger utomhus gym lite överallt i de flesta stadsdelar utplacerade av staten, dvs gratis. duger för en basic genomkörning.

sen för "riktiga gym" ligger priserna från 50.000 Cop i månaden upp till 300.000 cop i månaden beroende på läge och om det är viktigt att träna med fotomodeller eller ej.

gym, för övre medelklass ligger runt 100-150 tusen cop i månaden.
Googla Bodytech Medellin.

protein shakes och andra tillskott är snordyra

/B
Citera
2015-05-22, 04:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landhajen
Tjenare!

Tänkte kolla lite här hur det ser ut med fitness och gym m.m, runtom i Sydamerika och i Colombia speciellt. Är fitness och träning lika populärt i Colombia/Sydamerika som det är i Sverige?

Jag är själv från Colombia men blev bort adopterad tidigt så har inte mycket kunskap om landet och dess inställning till träning. När jag besökte landet lite snabbt förra sommaren hade jag svårt att hitta bra gym, de flesta såg riktigt ghetto ut fast man var i de bättre delarna av städerna. Såg inte heller nå vidare större killar eller tjejer som gick runt, de flesta tyckte jag var normalstora men inte nå vidare gym-tränade.

Frågar detta eftersom att jag har planer på att spendera en mindre tid i landet eller i andra delar av Sydamerika och vill veta hur träningen ser ut eftersom att det är en stor del utav mitt liv.

Har tränat på flera olika gym här i Brasilien och måste säga att det håller väldigt låg standard, maskiner, stänger och allt som kan tänkas . Men det brukar oftast finnas allt "viktigt".

Och som föregående sa priset på protein med mera är minst det dubbla här.

Mvh
Citera
2015-05-22, 18:04
  #4
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klas.svensson
Har tränat på flera olika gym här i Brasilien och måste säga att det håller väldigt låg standard, maskiner, stänger och allt som kan tänkas . Men det brukar oftast finnas allt "viktigt".

Och som föregående sa priset på protein med mera är minst det dubbla här.

Mvh

Frågan är vad man ska med proteinpulver till när riktigt bra mat är hyffsat billig (ris,kyckling,ägg etc)?
Citera
2015-05-22, 22:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Frågan är vad man ska med proteinpulver till när riktigt bra mat är hyffsat billig (ris,kyckling,ägg etc)?

Haha, väldigt bekvämt att svepa en efter passet, men som du säger är ju proteinrik mat billigt
Citera
2015-05-23, 10:22
  #6
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klas.svensson
Haha, väldigt bekvämt att svepa en efter passet, men som du säger är ju proteinrik mat billigt


Tvek, man tränar inte på gym för att man är bekväm Hålla på med shakes gjorde man när man var nybörjare och inte visste bättre, dvs hem och ät riktig mat istället för att förlita sig på näringsfattiga shakes Sorry för OT
Citera
2015-05-24, 02:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Tvek, man tränar inte på gym för att man är bekväm Hålla på med shakes gjorde man när man var nybörjare och inte visste bättre, dvs hem och ät riktig mat istället för att förlita sig på näringsfattiga shakes Sorry för OT

Hehe du verkar riktigt skitnödig. Väldigt många erfarna dricker shakes. Nog om det.

Mvh
Citera
2015-06-30, 04:40
  #8
Medlem
aeg1ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Tvek, man tränar inte på gym för att man är bekväm Hålla på med shakes gjorde man när man var nybörjare och inte visste bättre, dvs hem och ät riktig mat istället för att förlita sig på näringsfattiga shakes Sorry för OT
håller med. Att köpa förhållandevis svindyr konstgjort protein när riktig mat är så pass billig vore idioti.. finns gym i alla prisklasser och du får vad du betalar för helt enkelt
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2571385

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback