Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-21, 00:00
  #1
Medlem
Kan endast göra ett riktigt bit med vänster sidan, nör jag gör de med höger sidan blir de inget riktigt bett liksom. Om jag nu inte vrir käken.
Dock hhar de aldrig nämnt något. Kan inte heller bita med framtänderna och sidortänderna eftersom at framtänderna är såpass stora.

Är detta mellanrum emellan varje tand nog?
Bilder nedan
Citera
2015-05-21, 00:02
  #2
Medlem
http://m.imgur.com/P53LIeG,mgOA5x6,zNskRvJ
Citera
2015-05-21, 00:10
  #3
Medlem
Finiss avatar
Det var ju märkligt att Du inte blivit skickad till en tandreglerare för att få ordning på det icke helt optimala bettet. Nu vet ju inte jag din ålder, men ibland avvaktar man vissa ingrepp tills det att käken är färdigvuxen. Går du inte regelbundet till din tandläkare? Om inte så ring den folktandvården som Du tillhör och se vilken hjälp och eventuell åtgärd som behövs.

/ Finis
Citera
2015-05-21, 07:49
  #4
Medlem
Mr.Majestics avatar
Nu ær jag absolut ingen expert, men det ser ut att kunna fixas till.

Jag hade ett liknande problem innan jag fick min tandstællning, och dom fixade till det genom att fæsta gummisnoddar mellan øver- och underkæken på den sida som det var mellanrum på. Tog ca 2mån, sedan så var det helt stængt.
Citera
2015-05-21, 08:12
  #5
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Hur gammal är du?

Jag bad om tandställning när jag var 18 om jag inte minns helt fel. Det var inga som helst konstigheter. Den satt i 13 månader tills allt såg fint och bra ut. Sen tillverkades någon tandskena som jag skulle sova med. Men det var det äckligaste jag varit med om. Nu åratal senare ser tänderna precis lika fina ut.

Så skaffa det innan det är för sent. Tandställning är dock dyrt om man kommer på det för sent.
Citera
2015-05-21, 09:29
  #6
Medlem
tänk bara på att fixa det innan du blir för gammal, de fixar det mesta på runt 1 år där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback