Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-20, 23:31
  #1
Medlem
Reddevil165s avatar
När jag var liten, runt 7-8 år så drömde jag alltid samma dröm, asså typ varje natt under en väldigt lång period.. Det var jag som satt i en bil, en bubbla för att vara exakt, och jag åkte på samma guppiga/ backiga väg hela tiden, det fanns liksom inget slut på vägen som man kunde se men ändå när jag kom till känslan att jag vara nära vägens ände så var det som ett nät, någotslags fiskenät eller spindelnät som drog fångade in mig och drog mig tillbaka, om och om igen..

Och ja nu har den jävla drömmen kommit tillbaks och jag fattar ingenting, liksom varför drömmer jag om den här skiten för? Den är varken härlig eller läskig, den är bara frustrerande! Hjälp mig någon
Citera
2015-05-20, 23:47
  #2
Medlem
fruktvattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddevil165
När jag var liten, runt 7-8 år så drömde jag alltid samma dröm, asså typ varje natt under en väldigt lång period.. Det var jag som satt i en bil, en bubbla för att vara exakt, och jag åkte på samma guppiga/ backiga väg hela tiden, det fanns liksom inget slut på vägen som man kunde se men ändå när jag kom till känslan att jag vara nära vägens ände så var det som ett nät, någotslags fiskenät eller spindelnät som drog fångade in mig och drog mig tillbaka, om och om igen..

Och ja nu har den jävla drömmen kommit tillbaks och jag fattar ingenting, liksom varför drömmer jag om den här skiten för? Den är varken härlig eller läskig, den är bara frustrerande! Hjälp mig någon


var du med om någon krock som barn, även som mindre ?
Citera
2015-05-20, 23:52
  #3
Medlem
Försök vakna eller kontrollera drömmen.
Citera
2015-05-20, 23:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witzm
Försök vakna eller kontrollera drömmen.
Går det att kontrollera sina drömmar bara sådär?
Citera
2015-05-21, 00:03
  #5
Medlem
Japp Lucid dreaming.
Jag vet oftast när jag drömmer. Men oftast är jag inte mig själv i drömmen.
Eller så upplever jag allt som i en film.
Citera
2015-05-21, 00:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witzm
Japp Lucid dreaming.
Jag vet oftast när jag drömmer. Men oftast är jag inte mig själv i drömmen.
Eller så upplever jag allt som i en film.
Det har jag hört om, men låter lite naivt att säga att man alltid kan styra sina drömmar..
Citera
2015-05-21, 00:09
  #7
Medlem
Voodooprastens avatar
Drömmen kanske har ett allegoriskt budskap över vilket ekorrhjul till liv du lever, med ständiga misslyckanden.

Hur mycket du än strävar dig fram och försöker nå dina mål så slutar det alltid upp med att du ställer till det för dig och trasslas in i spindelnätet, för att sedan komma loss och fortsätta på samma endlösa väg..

Har du problem med kvinnor, arbete eller lagens långa arm kanske?

I ditt undermedvetna är du en sann konstnär.

Skål på dig!
Citera
2015-05-21, 00:09
  #8
Medlem
H1ONEs avatar
Ditt liv som barn var inte stabilt, det var guppigt och den känslan är tillbaka nu. Du försökte ta dig ut men drogs tillbaka. Att du föll i ett spindelnät tyder på att någon i ditt liv var spindeln och du var den hjälplösa flugan.

Drömmar är högst symboliska och samtidigt mycket metaforiska. Ditt undermedvetna har tillgång till hela din hjärnkapacitet och kan ofta briljera med sin förmåga att mobilisera sådant som du inte kan uttrycka i ord.

Bara du kan få fram den riktiga meningen med dina drömmar.
Citera
2015-05-21, 01:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleragnar
Det har jag hört om, men låter lite naivt att säga att man alltid kan styra sina drömmar..

Nästa gång du vet att du drömmer försök ta kontroll över den hitta på saker.
Eller se om du kan ta kontroll över drömkroppen.
Citera
2015-05-21, 09:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE
Ditt liv som barn var inte stabilt, det var guppigt och den känslan är tillbaka nu. Du försökte ta dig ut men drogs tillbaka. Att du föll i ett spindelnät tyder på att någon i ditt liv var spindeln och du var den hjälplösa flugan.

Drömmar är högst symboliska och samtidigt mycket metaforiska. Ditt undermedvetna har tillgång till hela din hjärnkapacitet och kan ofta briljera med sin förmåga att mobilisera sådant som du inte kan uttrycka i ord.

Bara du kan få fram den riktiga meningen med dina drömmar.

det var den djupaste beskrivningen jag hört om drömmar, du min unga man borde skriva romaner
Citera
2015-05-26, 08:51
  #11
Medlem
Reddevil165s avatar
Tack för era svar, de hjälpte!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback