I absoluta tal och på kort sikt så lönar det sig ofta.
Se till att kolla upp så att du har rätt att ha en bisyssla enligt anställningsavtal eller kollektivavtal. Det finns de som arbetar heltid på sin huvudarbetsplats som inte får jobba extra. Är det i samma bransch så kan det vara väldigt känsligt. Att starta eget inom samma (eller gränsande) bransch brukar också vara klandervärt.
När jag gick ur gymnasiet så gjorde jag precis som du. Jobbade 8-18.30 på ett ställe och jobbade sen 19-23 på teknisk support några dagar i veckan. Gick väl så där kan man säga efter ett tag och frestade på relationen med frugan.
Senare i livet har jag arbetat varannan helg 10-17, 11-16 utöver vanlig sysselsättning och med OB så gav det ungefär lika mycket. Fungerade bättre även om det också var slitsamt.
Jag kan tänka mig att det kan vara viktigt för dig att etablera dig på din nya arbetsplats (och nya yrke?). Då är det kanske inte helt lyckat att jobba på något ytterligare ställe.
Nu jobbar jag lite mer än halvtid som konsult i egen firma och tjänar mer än vad jag gjorde när jag arbetade heltid som anställd. Har en betydligt behagligare tillvaro och är mer tillfreds med livet. Månader när man fakturerar uppåt 70-80% så tjänar man fantastiska summor.