Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-22, 17:39
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderVein
Wtf vill man tillverka meth för?? Siktar du på att bli sveriges första exempel på Faces of Meth?
Men var inte en sån partypissare!

Citat:
Ursprungligen postat av mushi mushi
Pseudoephedrine= ephedrin

Njaaie, är du säker? Jag googlade lite och fick för mig att pseudoefedrin var nästan samma som efedrin.

http://64.233.183.104/search?q=cache...lnk&cd=4&gl=se
2008-01-22, 17:57
  #26
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Precis... Men vem som helst har inte ingredienserna i handen... =)
väldigt lätt att få tag på. söker man så hittar man.
2008-01-22, 18:02
  #27
Medlem
tapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderVein
Wtf vill man tillverka meth för?? Siktar du på att bli sveriges första exempel på Faces of Meth?

Det är ju dödsfräckt med meth?
2008-01-22, 21:44
  #28
Avstängd
BurnedBRains avatar
vore fan guld att koka lite meth själv om man nu kunde
fan då behöver man juh aldrig sova
2008-01-22, 22:47
  #29
Medlem
Blue_berrys avatar
Jag har svenska recept på datorn på bland annat MDMA, MDA, och tjack. Kan ses över och diskuteras huruvida dom ser riktiga ut eller ej men inte här inne iaf.
2008-01-23, 20:51
  #30
Medlem
Speeedys avatar
Jag har oxå ett svenskt recept på meth 10g får man ut varje gång.
Var inne på att oxå koka förut men ja tycker inte det var värt att koka meth om man inte har tillgång till billigt Efedrin.
Men om man har tillgång till billigt Efedrin
och tillgång till alla kemikalier och kan kemi så varför inte?
2008-01-24, 14:21
  #31
Medlem
Tjackmästarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkel
Njaaie, är du säker? Jag googlade lite och fick för mig att pseudoefedrin var nästan samma som efedrin.

Efedrin och pseudoefedrin är inte samma sak, men det går precis lika bra att göra metamfetamin från pseudo som från efedrin. Resultatet blir exakt detsamma; enda skilnaden på efedrin och pseudo är konfigurationen till hydroxylgruppen som klyvs bort i reaktionen som ger metamfetamin.
2008-01-29, 02:07
  #32
Medlem
chemicalbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Att tillverka metamfetamin är inte svårt, men att få tag på ingredinterna är desto knepigare...
jag kan en syntes utav metamfetamin som är lätt och där kemikalerna finns tillgängliga hos alla. men man får inte ut så mycket bara 1 g i taget.
2008-01-29, 02:45
  #33
Medlem
asdf011s avatar
I (den vinklade) dokumentären "The wordl's most dangerous drug" visar de ju bl a hur man gör, och vad som kan hända om ngt går fel.

Finns på youtube..
2008-01-29, 10:15
  #34
Medlem
Tjackmästarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemicalbrother
jag kan en syntes utav metamfetamin som är lätt och där kemikalerna finns tillgängliga hos alla. men man får inte ut så mycket bara 1 g i taget.

Du verkar ju inte vara helt okunnig, så jag ska inte säga att du pratar skit, även om jag tänker så. Men berätta för mig nu, hur skulle man tillverka metamfetamin utav kemikalier som är (lagligt) tillgängliga för "alla"?
2008-01-29, 10:40
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_berry
Jag har svenska recept på datorn på bland annat MDMA, MDA, och tjack. Kan ses över och diskuteras huruvida dom ser riktiga ut eller ej men inte här inne iaf.


lägg ut så kan vi titta ?
2008-01-30, 02:13
  #36
Medlem
chemicalbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmästaren
Du verkar ju inte vara helt okunnig, så jag ska inte säga att du pratar skit, även om jag tänker så. Men berätta för mig nu, hur skulle man tillverka metamfetamin utav kemikalier som är (lagligt) tillgängliga för "alla"?
1 kemikale som är olaglig. men dom andra kemilakerna har nästan alla. vill tyvärr inte säga vilka andra kemilkaler men den syntesen är enkel och funkar. sedan kan jag säga at man kan göra meth utav phenyalanine men det behövs exotiska kemikaler. jag är okunnig vad gäller droger men kemi syntes seperation rening kan jag rätt hyfsat. Tjackmästaren jag tror du vet vilken syntes jag tänker på.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback